Diskuse k článku: Základním jeho rysem je ohromná primitivnost, řekl o něm TGM. Poznáte kandidáty na titul Největší Slovák?

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 180
  • Poslední: 13.1.2019 20:55
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Rozbořil 10.1.2019 16:54

Bez Štúra by nebyla Slovenština, potažmo Slováci jako svébytný národ. To byl bez diskuse opravdu velikán.

C. Sangrail 9.1.2019 16:10

Nechápu, že v tom výběru není Ladislav Mňačko... Husák a Hlinka tam jsou a Mňačko se nedostal do TOP 10?

C. Sangrail 9.1.2019 16:11

Pro Tisa mimochodem nějací národovci hlasovali, ale byl zaplaťpámbu vyřazen.

J. Křenek 9.1.2019 15:13

Milí slovenští "bratři" .. už ta Vaše kandidátka o něčem vypovídá ! A to, jak si někteří z Vás v komentářích nepochopitelně vykládají ten nadpis / titulek, to je dokonce k smíchu ;-) ... anebo že by se skutečná povaha Masarykových vrstevníků ze Slovenska byla záměrně přehlížena / skrývána, stejně jako to, že během pompézních oslav r. 2018, kdy se mimojiné připomínaly události a vysílaly filmy o letech 1938-1939, se ani slovem nezmiňovalo to, co se v té době dělo u našich slovenských "bratří" a proč jsme museli hlídat ještě hranice mezi Moravou a Slovenskem ?!

Ještě, že jsme o Vás, "bratři", v r. 1993 přišli ;-)

V. Liptovský 9.1.2019 15:47

"Bratře", nerozumie ti ani pes... To nie je ani "k smíchu"... Aké hranice ste "hlídali"? Ale správna poznámka - Česi prišli o Slovákov v roku 1993... Slováci neprišli o nič... Tak to Česi chápali od roku 1918. Nuž, prišli o kolóniu, keď už nechceli to Togo...

M. Arnold 13.1.2019 20:47

Myslím, že Slovákům jste ty a tobě podobní nechyběli ani před rokem 1993. :-)

Rok 1938 je nejednoznačně přijímán i na Slovensku a byl by na delší diskusi. Pokud ale Češi chtějí předhazovat Slovákům nějakou kolaboraci, ať nezapomínají na Slovenské národní povstání, které rozsahem a délkou trvání nemělo u poslušných Čechů v Protektorátu obdoby.

Masaryk se ke Slovákům vícekrát zachoval nekorektně. V Pittsburské dohodě Slovákům slíbil vlastní parlament a de facto autonomii, aniž by se chystal to dodržet. Štefánikovi, bez něhož by si u západních politiků neškrtl, ani nešel na pohřeb. No a Hlinka? Hlinkovo přednáškové turné po českých zemích roku 1907 významně přispělo ke sblížení Čechů a Slováků. Hlinka jako první slovenský politik 24. 5. 1918 prohlásil: "Musíme jít s Čechy." Masaryk mu měl děkovat, že prosadil ideu Československa.

Pokud Masaryk zmiňoval primitivismus ve vztahu ke Slovákům, nejlépe by takový primitivismus našel u svého fámuluse Peroutky, který se nestoudně posmíval Štefá

M. Arnold 13.1.2019 20:48

...nestoudně posmíval Štefánikově smrti.

P. Sulc 9.1.2019 2:31

Cyril a Metodej? To byli Rekove,ne? Konec komcu, tehda ani zadni Slovaci a ani Cesi jeste nebyli, narody se utvarely staleti, byly jen slovanske kmeny, ktere se mezi ssebou rezaly o nadvladu.

J. Škodák 9.1.2019 10:23

C a M pocházeli z území, kde byly také Slované a proto byli povolaní, aby vytvořili pro Moravany ve Velkomoravské říši písmo za účelem překladu liturgických knih a evangelií pro církevní účely se souhlasem papeže v Římě, aby Moravané tomu rozuměli. S tím, kterak se Slované řezali mezi sebou máte pravdu a této řevnivosti využili Maďaři, kteří Velkomoravskou říši zničili. Oni už totiž C a M Byli zneužití pro mocenský vliv mezi západem s centrem v Římě a mezi východem s centrem cezaropapismu v Cařihradě. Kdyby se totiž nadvláda východu prosadila, tak bychom zde měli pravoslaví a psali azbukou.

P. Sulc 9.1.2019 20:47

Ja vim, presto nutno oficialne litovat, za Byzanc prohral. Stejne jako nutno plakat nad prohrou na Bile hore. V pripade vyhry bychom byli luterani a mluvili dnes nemecky.Toho bych ovsem ja osobne nelitoval, alespon bych se vsude domluvil, slovanske brblanine nikdo nerzumi

J. Škodák 10.1.2019 10:36

S tou první částí bych si dovolil pane Sulc nesouhlasit, protože Byzance je spojení moci duchovní se světskou, tedy papež a cířař jedno jsou a to je ten cesaropapismus , ten pokračuje v Rusku jako samoďeržaví a na tuto tradici navazuje komunistická totalita. Římský papež musel zápasit s mocí světskou a každý chvilku tahal pilku. S tou Bílou horou souhlasím a to prosím nevděční Češi vidí zlo v habsburské monarchii, která český jazyk nezničila. Dokonce jezuita Balbín napsal dílo na obranu jazyka českého! Kdo učiní národu českému dobro, nevděkem ba i zlem bude odvděčen!

M. Šurgot 9.1.2019 2:00

Husak je perla...

Nejsem si jisty, ale v Ceske republice se Milous Jakes urcite nedostal do Top ten....

Nechtelo by to, mili slovensti bratri, pridat k Husakovi i Biľaka?! Aby Gustovi nebylo smutno....

Š. Apolen 11.1.2019 0:45

U Biľaka si asi řekli : " Sranda je sranda, ale Biľak, to už je trochu moc".

M. Arnold 13.1.2019 20:52

Biľak se sám uváděl jako ukrajinské národnosti, vlastně byl Rusín. Husák byl vůdčí osobnost Slovenského národního povstání a také usiloval o větší míru samosprávy Slovenska - nejprve v letech 1945-51 a později jako hlavní tvůrce zákona o federaci v roce 1968, kdy byl vicepremiérem Československa. To jsou důvody, proč si jej Slováci cení - tedy určitě ne kvůli normalizaci a tomu, jak v Praze přestal mluvit slovensky.

J. Moravec 8.1.2019 21:58

Kdyby meli Slovaci vic smysl pro humor, tak by nominovali Babis, Krnacova, Livie Klausova. Emigraci do Cech usetrili Slovaky utrpeni.

V. Liptovský 8.1.2019 21:22

Citácia z titulku viac vypovedá o TGM ako o kandidátovi na titul... Nie náhodou poniektorí súčasníci ho charakterizujú

ako človeka s neznesiteľnou povahou, zádrapčivého a večne mrzutého, najmä keď mu odporovali...

J. Kouřil 8.1.2019 19:59

Někdo tu předělává dějiny. Dosud platilo, že zakladatelem ČR byl TGM, zeď se dočítám, že to byl Štefánik. Opravdu lidová tvorby, Lidovky!

P. Cis 8.1.2019 20:44

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Czechoslovakia

Z. TrSek 10.1.2019 23:47

To si myslite ze TGM vsechno zvladnul sam? Mimochodem TGM byl po otci (jestli verime ze to byl jeho otec) taky slovak.

Š. Apolen 11.1.2019 0:54

Štefanik byl spoluzakladatel československého státu. Drobná nedokonalost, ale že je Gusta Husák na druhém místě, to je pecka do vazu. Hlinkovi se nedivím, ten ale byl při zakládání Slovenského štátu v roce 1939 mrtvý a národovci si z něho vybrali co potřebovali. Hlinkove gardy, ty už jsou úplně mimo Andreje Hlinku.

M. Arnold 13.1.2019 20:55

Štefánik měl vynikající kontakty zejména ve Francii, kde Masarykovi a Benešovi otevřel dveře k nejvyšším politikům. To píše sám Beneš. Bohužel Masaryk a Beneš se brzy rozhodli Štefánika zbavit a ponechat ho bez reálných pravomocí. Ne, že by to letadlo s ním sestřelili, ale jeho smrt jim přišla velmi vhod, koneckonců mu ani nešli na pohřeb.

J. Škodák 8.1.2019 19:28

To, kterak Babiš k moci v Česku přišel je parádní příklad toho, kterak bystřejší Slovák lupič Jánošík dostal přízemního Čecha Švejka. To je také ohromná primitivnost!

R. Bican 8.1.2019 19:19

Marika Gombíková to nebude, typoval bych Jánošíka ...

Š. Apolen 11.1.2019 1:04

Možná, že se nějaká Slovenka jmenuje Marika Gombíková, ale pokud myslíte známou zpěvačku, která se umístila ve slovenské anketě, tak ta to zcela určitě není. Ta se totiž jmenuje Marika Gombitová !

P. Pavel 8.1.2019 18:33

A co Svatopluk, dle fica první slovenský král, ten se do užšího výběru nedostal?

J. Kotala 8.1.2019 18:19

Kde je Mečiar.

Š. Apolen 11.1.2019 0:59

Mečiar určitě figuroval někde vzadu. Určitě pro něho nějaká tisícovka hlasovala.

I. Teren 8.1.2019 17:30

Niektori primitiv sa dozvedel, ze cosi podobne mali UBriti. A tak aby sa hlasuje aj na Slovensku. 2% obyvatelstva. Len aby sme v hanbe nezostali. Nabehnu na kazdu blbost, hlavne, ze ie zo "zapadu". Kedysi sa tak otrocky nasledoval ZSSR.

Š. Apolen 11.1.2019 1:01

Terene, berete všechno příliš vážně.

V. Kun 8.1.2019 17:00

Šéfa brémské AfD napadla skupina útočníků, utrpěl těžká zranění. Útok měl nejspíš politický podtext...

K tom však levičácké Lidvky nedaly diskuzi. Nechtěji číst názory lidí na levičáckou lůzu.

Najdete na Lidovky.cz