Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Německý tisk oceňuje Schwarzenbergovu upřímnost k dekretům

Vyjádření Karla Schwarzenberga o tom, že poválečný odsun Němců z Československa byl z dnešního pohledu porušením lidských práv a že někdejší prezident Edvard Beneš by se za to ocitl před mezinárodní trestní spravedlností v Haagu, vyzdvihuje německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

20. 1. 2013 17:40
Pane Kottasi máte pravdu..

..a ví to každý skutečný Čech !!

0 0
možnosti

20. 1. 2013 12:31
To je přece jasné....

jedině Karl může dopomoci k přestoupení Benešových dekretů a dokonat tak vlastizradu. A budeme platit. Církvím, vystěhovalcům a pod. Všechno je připraveno a pokud Karl nebude čirou náhodou zvolen prezidentem - tak se asi něco v plánu podělalo.

0 0
možnosti

J. Holič

20. 1. 2013 19:24
Re: To je přece jasné....

No, to, že jsou dekrety už neplatné, řekl už v roce 2002 Zeman. Teď za to KS peskuje. Lecos to oněm vypovídá. To, že odsun na principu kolektivní viny nebyl v pořádku, řekl v roce 2003 i Klaus. Teď za to KS peskuje. Mnohé to o něm vypovídá. Jak myslíte, že je možné rušit výsledky dekretů a jaké má k tomu prezident pravomoce?

0 0
možnosti

20. 1. 2013 4:35
Karel

je steejně prohnaný jako Adolf,při sčítání nebyl přítomen, celá familie hrála na obě strany a kdo ví jak to bylo ,když na oko jim němci zabrali majetek je to stejná politika neprůhledná jako bílá hora. a najednou se stal zázrak 89 a Kája přišel za Vaškem ,že by se mu mohl vrátit majetek na který už neměl ani nárok ani dnes......

0 0
možnosti

J. Holič

20. 1. 2013 20:07
Re: Karel

Na oko jim zabrali majetek? Ty peníze na vyzbrojení armády proti Německu dal taky jen naoko? Vyjádření historiků i tehdejší dokumentace o tom, že nekolaborovali, to je vše výmysl, protože vám to tak připadá? Jděte k policii, budou rádi, že nemusí shánět důkazy, když mají vás - vy jim všem řeknete, jak to bylo :-)

0 0
možnosti

19. 1. 2013 21:26
Řekl bych, že pokud to německý tisk ocení,

tak je to jako polibek smrti ... . :-)

0 0
možnosti

19. 1. 2013 20:29
bez komentáře

Miloš Zeman v r. 2002: "Já jsem byl první politik, který jasně řekl,

že Benešovy dekrety jsou vyhaslé a byl jsem za to mnohokrát kritizován a

přesto jsem měl odvahu to říci prostě proto, protože si myslím, že je

to pravda."

http://milos.chytrak.cz/2002/02/roz0228.htm

0 0
možnosti

19. 1. 2013 19:16
lakmusový papírek

Tady vůbec nejde o to kdo má pravdu a kde je spravedlnost. (pravdu má  přece  vítězná strana válečného konfliktu a trestání poražených odpovídá dobovým regionálním zvyklostem)

Tady jde o to, že kandidát na našeho presidenta  absolutně  nechápe, co jsou to České národní zájmy. Nebo mu jsou úplně volné. 

Proč taky hájit zájmy nějakého národa, který chci rozpustit v EUROfederaci, že ?

Lakmusový volební papírek bude tentokrát indikovat pud sebezáchovy Českého národa.   

PS: Nelíbí se mi ani jeden ze zbývajích kandidátů ale  vlastizrádce by na hradě  rozohodně sedět neměl.

0 0
možnosti

19. 1. 2013 19:37
Re: lakmusový papírek

Neměl. Budeme muset ještě pár dní počkat, až mu vyprší kontrakt a vypadne z Hradu.

0 0
možnosti

19. 1. 2013 17:27
politicky moudré, morálně pochybné

Odsun Němců byl rozhodnutím velmocí.  Bylo určitým dokončením války na našem území. Beneš o to usiloval pro zajištění stability státu do budoucna, státu bez výrazné národnostní menšiny. Situace v různých zemích a dobách mu dává za pravdu, spory většinového a menšinového národa jsou běžné. Politicky to bylo správné opatření. Připomeňme si třeba Polsko, kde byly přesuny obyvatel daleko větší.

Morálně to ovšem je odsouzení hodné jako každá etnická čistka. V období divokého odsunu navíc docházelo k nepřijatelným excesům.

Bylo to pokračování obsazení ČR, světové války a poté následovalo vítězství socialismu u nás. Jinak řečeno, bez Hitlera by nebylo odsunu Němců, ani vliv SSSR ve střední Evropě, ani vítězství Gottwalda a další události.

0 0
možnosti

20. 1. 2013 0:07
Re: politicky moudré, morálně pochybné

vaše teorie nesedí, dnes tu zatím nejsou ruské tanky a sovětští poradci všech funkcionářů a přesto se vrací Čechům láska a obdiv k ruským totalitním zvykům a stylu hospodaření a jednání se státy

0 0
možnosti

M. Matoušek 883

19. 1. 2013 16:04
Takže...

Nutno říci, že velezradou není říkat pravdu, ač o nelíbivých věcech, ale konat věci podobné té, kterou před několika dny provedl náš prezident Václav Klaus s trestanci.

    Pro pořádek: Moje rodina jako celek vlastní několik domů v Sudetech, včetně jednoho po Němcích. Můj praděda byl v odboji a padl. Můj prastrýc bojoval u Tobruku  pod Klapálkem atd... Považuji se za vlastence a jsem hrdy na své předky.

    Benešovy dekrety uplatňovaly opravdu principy dnes zapovězené - např. princip kolektivní viny, prespumpce neviny naopak žádná atd... To je tvrdý fakt. Osobně s odsunem Němců z velké části souhlasím. Souhlasím i s názorem Zemana, že bychom se neměli omlouvat za jednotlivce. Nesouhlasím, že bychom se neměli omlouvat za tzv. neřízený odsun, protože jsme nikdy pořádně neodsoudili viníky - a tedy zde jsme vinni. Nechali jsme zloduchy z našich řad na svobodě.

    S panem Schwarzenbergem souhlasím. Má skutečně pravdu. Zeman toho populisticky využívá. Volím slušnost a pravdu.

0 0
možnosti

19. 1. 2013 19:16
Re: Takže... Na slušnost a pravdu asi dojedete

nejen vy, ale hlavně KS. Mám tak hroznej dojem, že slušných a poctivých lidí je v ČR jen těch 24% co už dostal. Ten zbytek bude volit zemana a amnestii pro rodinu Klausovu.

0 0
možnosti

19. 1. 2013 15:49
Samozřejmě

vyhnání dohodl Beneš se Stalinem v prosinci 1945,, Beneš v projevu v Brně na náměstí Svobody v půli května 1945 vyzval český lid, aby vykopal Němce a nastěhoval se do jejich úplně vším potřebným zařízených domků. Tak vznikl pochod smrti Brno--Pohořelice, 36 km dne 30.5.1945, kde zemřelo vyčerpáním cca 892 starců ((mladí v zajetí)), 341 dětí a ostatní zemřeli na úplavici.---- Takže velmoci byly postaveny před hotovou a vyřízenou věc a musely 8. srpna 1945 doplnit smlouvu o tzv. vysídlení Němců z ČSR a Polska, tedy občanů z 90% zcela nevinných a nesouzených, kteří tu žili cca od 9. století. Některé germánské kmeny, např Markomané, Bojové již z doby železné, t.j. cca 850 roků před Kristem

0 0
možnosti

19. 1. 2013 19:41
Re: Samozřejmě

Víte jak p 2 WW vyhnali Francouzi svoji Německou menšinu z pohraničí ?

Nakvartýrovali k nim svoje  Marokánské divize.  Po několika dnech hromadného rabování a znásilňování Němci utekli sami. 

Prostě je to tak, že  válka  zbavuje  lidi  morálních zábran  a  z beránka může udělat bestii.

Proto je  moudřejší žádnou válku nezačínat.

Ostatně  Českou kotlinu lze snadno  získat korupčními dotacemi a diplomatickým nátlakem. Jak dnes vidíme.

0 0
možnosti

19. 1. 2013 15:37
Co dodat

Mělo by se panu knížeti připomenout, že v r.39 němci vyhnali čechy ze Sudet také jako prašivé psy. Nechali tam většinu svého svého majetku a v podstatě zachraňovali sobě a svým rodinám holý život. I naše rodina toto zažila a co nám někdo kdy co dal, a ani omluvy jsme se nedočkaly.

0 0
možnosti

19. 1. 2013 16:33
Re: Co dodat

pane Oldřichu, je pravdou, že stovky Čechů ujelo z německých Sudet do českého vnitrozemí, ale je také pravdou, že více jak 100 tisíc Čechů raději přijalo německé občanství, ikdyž muži ve věku 17-55 let museli narukovat a většinou padli na ruské frontě a domů se vrátilo po 5-6 letech zajetí jen opravdu pár jedinců.

0 0
možnosti