Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

USA již nedostanou údaje o cestujících z EU

Evropský soudní dvůr (ESD) dnes zrušil rozhodnutí členských států EU, na jehož základě poskytují evropské letecké společnosti americkým orgánům osobní údaje o cestujících, a to v rámci boje proti terorismu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pako

30. 5. 2006 17:50
Dobra prilezitost

se zamyslet nad nekolika vecmi. 1/ kdo bude mit v takove situaci konecne slovo, vlada evropske zeme /ktera z nejakeho duvodu ma zajem data poskytovat/ a nebo evropsky parlament. 2/ pokud je mozne aby zeme uzavrely dilci dohody samy, na co je pak treba EU soud a EU parlament. 3/ jak by toto rozhodnuti bylo posuzovano po schvaleni euroustavy. Jednoduse kde presne konci pravomoc vlady jednotlive zeme a zacina pravomoc organu EU

0 0
možnosti

El Cid

30. 5. 2006 17:47
je to banda saskobolševická

VV

0 0
možnosti

Richard

30. 5. 2006 16:46
EU je velký sledovač svých občanů

EU by si měla spíše zamést před vlastním prahem. Rozvíjí biometrické technologie a do vesmíru vypustila družici, která umí sledovat lidi i v supermarketech. Takže co se týče odposlechů, sledování sms a e-mailů jednoznačně vede EU před USA.

0 0
možnosti

bubak

30. 5. 2006 17:54
Re: EU je velký sledovač svých občanů

Ano, myslim, ze mas naprostou pravdu. Treba odposlechy jsou v CR v takove mire a tak mimo kontrolu, jako nikdy v minulosti, ani za komunistu ne. Ale to my radej budeme kritizovat americany, jak si tam porusuji obcanska prava. Je to zabavnejsi nez vedomi, ze takova anarchie jako panuje v tomto oboru primo v nasi zemi se jen tak nevidi a posloucha se kde co a kde kdo. ..odposlechy se pousti medim a pak se podle nich hrajou i pekna divadla (pane boze, nic proti divadlu, kritizuju tady "pravni kulturu" organu cinnych v trestnim rizeni, kdyz zverejnovani odposlechu v mediich se stalo, zda se, beznou soucasti vysetrovani ).

Ale to nikomu nevadi... Hlavne ze v americe se oklestuji obanska prava :-))) Mylsim, ze lidskopravni organizace z USA by meli v evrope a CR vybiratz prispevky. Urcite by byly v desnym baliku !! :-)))

0 0
možnosti

tele

30. 5. 2006 15:51
Osobni data

Celkem chapu EU. Ono totiz pred tydnem se tady v "good ole" USA provalilo ze statni urednik si odnesl domu osobni informace vsech byvalych vojaku a jejich manzelek na CD. Nekdo se pak k nemu vloupal a vsechna data (jmeno, adresu, rodne cislo, atd) si odnesl domu. Vsechno jsou data ktera se daji lehce zneuzit. Diky rozsirenemu internetu velice lehce. Vyridit si pujcku trva v USA 24 hodin a clovek nemusi jit ani do banky pokud ma sva (nebo taky cizi) data. Stat, nebo ten urcity urad (kdo vi), to cele tutlal celkem 19 dni. Jeste dnes pachatele nemaji. Jaky bude asi rozdil mezi pasazery transatlantickeho letu a byvalym americkym vojakem? Predpokladam, ze vlada USA dava prednost svym vojakum.

0 0
možnosti

El Cid

30. 5. 2006 15:59
Re: Osobni data

udělal to fousatý blbec z toho samého barákuVV

0 0
možnosti

David

30. 5. 2006 15:35
Optaření, které mělo smysl

Trochu mi přijde, že EU ruší opatření, které mělo smysl. Ano, ochrana osobních dat je sice důležitá věc a chápu všechny, kterým se nelíbí takový zásah do soukromí.

Na druhou stranu skutečnost, že po listopadu 2001 nebylo uneseno žádné letadlo US/EU (aspoň teda nevím) znamená, že tohle opatření plnilo svůj účel. Člověk tak stojí před volbou zneužití osobních údajů nebo mnohem větší riziko únosu při transatlantickém letu.

Já jsem pro omezení rizika při létání

0 0
možnosti

bubak

30. 5. 2006 15:53
Re: Optaření, které mělo smysl

Souhlasim, Davide. Jenze pokud jde o snahu Evropy delat americe naschvaly, tak jde tady zjevne rozum stranou. A v tomto pripade uz skoro nejde ani o rozum, ale pomalu o ztratu pudu sebezachovy.

0 0
možnosti

V.Novák

30. 5. 2006 14:53
No, myslím, že by zýkaz letů evropských společností do USA

vzal rychle za své - stačilo by pohrozit zákazem letů US spoelčností do Evropy. Ony takové šprajcy jsou dvojsečné. Jen kdyby EU byla jednotnější! Aspoň v zahraniční politice...

Je zbytečné se krčit, sotva Velký Brácha houkne.

Ostatně - jaké "bilaterální dohody"? Máme EU, tak nechť uzavře dohodu EU. Přece nebudeme uzavírat dohody jednotlivě s Texase, Maine, Arkansasem...

0 0
možnosti

Stredocech

30. 5. 2006 15:06
EU jednotná v zahraniční politice nebyla a nebude

je totiž příliš mnoho názorů na to, jaká by ta politika měla být. Nedokáže se ani postavit za svého člena, jak právě nedávno prokázala. A společná obranná politika při faktické neexistenci významnější vojenské síly je další lahůdka.

0 0
možnosti

Deuterium

30. 5. 2006 13:41
Výborně !

Konečně se Evropa chová důstojně a ne jako něčí poskok , vazal a lokaj. Dovedete si představit, jak by Američani vyváděli a jaký by spustili pokřik, kdybychom my po nich požadovali to, co oni chtějí po nás ?  

0 0
možnosti

bubak

30. 5. 2006 16:01
Re: Výborně !

No, nejsem si, ctenari stareho zakona, jist, zda-li zrovna chovani trucujiciho haranta uprostred silnice, kdyz se blizi nakladak, je to co evrope dodava dostojnosti...

Ja myslim, ze az si po Madridu a Londyne zase kluci zablbnou o neco bliz, tak ti najednou dojde, k cemu jsou ty veci (jako napriklad sber informaci) nutny..

0 0
možnosti

Cizinec Nenasinec

30. 5. 2006 12:17
Okamzite zavest viza pro EU

Jediny logicky krok v situace kde rudy lobby v EP protlacil takove rozhodnuti ktere vypada jako naschval je okamzite zavedeni viz pro obcane EU. A je taky nacase abychom se tady v Evrope zacali seriozne ptat kdo se to nasim jmenem hraje buducnosti a bezpecnosti Evropy. Je na case vycistit Evropu od komunisticko-socialisticky paty kolony, i kdyby to znamenalo rozdeleni nebo zanik EU. Lepse zadna EU nez rudy monstr jak ho predstavuji Pariz, Berlin a jejich satelity.

0 0
možnosti