Lidovky.cz

Francouzskou televizi ovládl 'halal'

Jídlo

  19:21
PRAHA/PAŘÍŽ - Reklamní kampaň na předních francouzských televizních kanálech propaguje potraviny "halal", tedy jídlo připravované v souladu s muslimskou náboženskou tradicí. Francouzská veřejnost nic nenamítá.

"Halal" - jídla připravovaná podle islámu foto: Reuters

Radostní nakupující se prohání mezi regály francouzského supermarketu, berou do rukou balíčky nejrůznějších balených minutek, jako jsou například lasagne, ravioli či paella, a vesele prozpěvují, jaké jsou to pochoutky...

Zdálo by se, že jde o běžnou reklamu některé potravinářské firmy. Jen, dokud si ovšem divák nevšimne, že všichni protagonisté jsou maghrebského původu (tedy oni nebo jejich předkové pocházejí ze zemí severozápadního regionu Afriky) a že vzápětí stejně vesele provolávají, že jejich potraviny jsou "halal" – tedy islámem "povolené".

"Mnozí naši zákazníci se vidí v postavách z reklamy, dělá jim to radost a je to pro ně do jisté míry znamením integrace," gratuluje si v rozhovoru pro Le Parisien Sébastien Bayhourst, marketingový ředitel značky Zakia Halal, jež je lyonskou pobočkou skupiny Panzani.

Reklamní kampaň, jež stála zhruba tři sta tisíc eur (v přepočtu více než sedm a půl milionu korun), podle něj oslovuje významnou skupinu konzumentů. Při celkovém počtu pěti milionů muslimů žijících ve Francii se nelze divit, že se potravinářští výrobci neostýchají investovat statisíce eur do kampaně propagující muslimské produkty...

Více informací

čtěte v pátečním

vydání deníku

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.