Lidovky.cz

5 NEJ velikonoční speciál: loga, šperky i tavení králíků

Design

  7:00
Designéři i marketingové a reklamní agentury využívají všech možných příležitostí k tvorbě kolekcí nebo hravých konceptů, nejinak je tomu u Velikonoc. Vybrali jsme pro vás 5 konceptů, které nás nejvíce zaujaly.

Vajíčka Pantone

Česká grafická designérka Zuzana Havelcová je výtvarnou ředitelkou berlínské reklamní společnosti Preuss a Preuss a kromě jiného pracovala na hravém logu pro ZOO v Kolíně nad Rýnem. U příležitosti Velikonoc mladí designéři logo ještě lehce upravili a vznikla přechodná verze, která slavila úspěch i za hranicemi Německa.

Velikonoční logo Preuss a Preuss

Šperkařka Stephanie Simek vytvořila náhrdelník ze zlatem vykládaného vajíčka. Skořápka je zpevněna plastem a dobrá zpráva pro českého nakupujícího - šperk prodává Hard De Core na pražském Senovážném náměstí.

Šperk Stephanie Simek

Firma Heineken je známá svým hravým přístupem i v Čechách, na Designbloku jsme mohli vidět speciální bary, na tvorbě interiérů často spolupracuje s mladými designéry (Jakub Berdych, Jan Plecháč a Henry Wielgus, Jan Kloss a Pedal Project..) a široká veřejnost se může podílet na designu lahve. Na Velikonoce si firma připravila minimalistickou fotku, která nepotřebuje komentář.

Reklama Heinekenu

Charitativní iniciativa The Big Egg Hunt ve Velké Británii spojila Velikonoce a designéry a umělci, kteří po svém ztvárnili vejce v nadživotní velikosti, organizátoři je pak "schovali" po anglických městech a od 12. února je veřejnost může hledat. Akce je spojena s různými happeningy a vejce se dají pořídit na on-line aukci. Výtěžek putuje organizaci Action for Children.

The Big Egg Hunt

Ne všichni jsou z Velikonoc nadšeni, server Designboom připomněl, že v Německu bylo jen u této příležitosti vyrobeno 190 milionů čokoládových zajíčků což je 50 milionů více, než Santů na Vánoce. Nizozemští umělci Lernert a Sander z Amsterodamu, kteří jsou známí svým černým humorem a o jejich videích a instalacích se mluví ve všech kruzích po celém světě, svůj názor na Velikonoce vyjádřili opět jasně.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.