Vztahu marketingu, designu a peněz se bude věnovat také úterní odborná konference ve zlínském divadle. „Mě jako designérku vždy zajímalo, jak lidé vnímají poměr kvalitního designu a vyšší ceny. Budu ráda, když jim tuto problematiku přiblížíme. Třeba tím i trochu přispějeme k lepšímu vnímání designu,“ uvedla manažerka festivalu Adéla Bačová. Konference se zúčastní například Petr Babák, který vede vlastní grafické studio Laboratoř, web designer Jiří „Jerry“ Tvrdek, Petr Novague či Otto Fabri.
Kromě modulů prezentujících výrobky firem stojí u 34. budovy v baťovském areálu multifunkční domek určený pro kreativní dílny pro veřejnost. Výstavy zaměřené na design jsou instalovány také v Baťově institutu, 64. budově továrního areálu či centru Zlaté jablko.
Cílem festivalu, který pořádají studenti zlínské univerzity, je přinést design nejen do výstavních síní, ale hlavně do ulic města. „Na různých místech po městě jsou navíc vytvořeny venkovní instalace, které se snaží zapojit veřejnost a nutí je zamyslet se nad hodnotami, které jsou důležitější než prachy,“ řekla manažerka Markéta Daňková.
Součástí festivalu je také mezinárodní soutěž pro mladé designéry do 30 let Talent Designu, která se letos koná sedmým rokem. Vítěz bude vyhlášen v pátek v Kongresovém centru. Program festivalu, který potrvá do neděle, je na stránkách www.zlindesignweek.com. Loňský první ročník navštívily tisícovky lidí.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |