Inspekce prokázala, že Fittipaldi manipuloval s pákou, která má i v režimu autopilota vliv na jízdu soupravy, a tím mohl ohrozit vlak i cestující. Dráhy se závěry šetření nesouhlasí.
"Jízda vlaku SC 73 byla 11. října provozována v rozporu s platnými předpisy Českých drah a právním řádem České republiky," píše inspekce. Ta navíc zjistila, že závodníci v čele s Fittipaldim neměli oprávnění řídit vlak a navíc nebyli poučeni, jak se mají v kokpitu strojvedoucího chovat. Inspektoři celou věc předali drážnímu úřadu, který rozhodne o případných sankcích.
Dráhy se závěry inspekce nesouhlasí a tvrdí, že zmíněná páka neúčinkuje, pokud vlak řídí automat. "Trváme na svém, je to tvrzení proti tvrzení, řekl mluvčí drah Ondřej Kubala. Jak ale uvádí inspekce strojvedoucí potvrdil, že závodník s pákou manipuloval.
Jaroslav Měšťan, který se o pendolina v pražském depu stará, řekl, že tzv. páka tahu může skutečně rychlost ovlivnit i při jízdě s nastavenou konstantní rychlostí. Vlak však není možné zrychlit. "Rychlost nemůžu zvýšit nad nastavenou, ale v určitých spádových podmínkách můžeme zpomalit," řekl Měšťan, který s Fittipaldim v kabině byl. Podle Měšťana měl Fittipaldi povolení ke vstupu do kabiny a akcelerační páky se nedotýkal. Když přišel na stanoviště, tak jel vlak automaticky na nastavenou rychlost 160 km/h. Podle záznamu je údajně rychlost konstantní v celém inkriminovaném úseku.
Fittipaldi a další závodníci cestovali pendolinem 11. října na motocyklové závody do Brna. Dráhy jim umožnili vstup na stanoviště strojvedoucího a jízdu závodníků využili marketingově.
"Jízda vlaku SC 73 byla 11. října provozována v rozporu s platnými předpisy Českých drah a právním řádem České republiky," píše inspekce. Ta navíc zjistila, že závodníci v čele s Fittipaldim neměli oprávnění řídit vlak a navíc nebyli poučeni, jak se mají v kokpitu strojvedoucího chovat. Inspektoři celou věc předali drážnímu úřadu, který rozhodne o případných sankcích.
Dráhy se závěry inspekce nesouhlasí a tvrdí, že zmíněná páka neúčinkuje, pokud vlak řídí automat. "Trváme na svém, je to tvrzení proti tvrzení, řekl mluvčí drah Ondřej Kubala. Jak ale uvádí inspekce strojvedoucí potvrdil, že závodník s pákou manipuloval.
Jaroslav Měšťan, který se o pendolina v pražském depu stará, řekl, že tzv. páka tahu může skutečně rychlost ovlivnit i při jízdě s nastavenou konstantní rychlostí. Vlak však není možné zrychlit. "Rychlost nemůžu zvýšit nad nastavenou, ale v určitých spádových podmínkách můžeme zpomalit," řekl Měšťan, který s Fittipaldim v kabině byl. Podle Měšťana měl Fittipaldi povolení ke vstupu do kabiny a akcelerační páky se nedotýkal. Když přišel na stanoviště, tak jel vlak automaticky na nastavenou rychlost 160 km/h. Podle záznamu je údajně rychlost konstantní v celém inkriminovaném úseku.
Fittipaldi a další závodníci cestovali pendolinem 11. října na motocyklové závody do Brna. Dráhy jim umožnili vstup na stanoviště strojvedoucího a jízdu závodníků využili marketingově.