Kampaň bude stát dvacet milionů korun. Novinářům to dnes řekl policejní prezident Oldřich Martinů s tím, že akce navazuje na loňskou kampaň, která pomohla rozšířit řady policistů o téměř 3800 lidí.
Počet přijatých příslušníků tak přesáhl počet těch, kteří od policie odešli, a tento trend podle Martinů pokračuje i letos.
Kampaň začíná dnes a potrvá do června tohoto roku. Je zaměřena na občany od 18 do 35 let. Policie se v ní pokusí získat zájemce o práci u ní prostřednictvím televizních spotů, internetu i plakátů. Zřízena je i bezplatná informační telefonní linka 800 880 910.
Klip o záchraně chlapce
Ústřední částí kampaně je třicetivteřinový klip, který vychází ze skutečné události - dvojice policistů zachránila v únoru 2006 ve Chvaleticích u Pardubic tonoucího chlapce, pod nímž se probořil led. Oba muži si svým činem vysloužili ocenění Policista roku.
Režisér klipu F. A. Brabec se soustředil na dramatický boj hocha o život pod ledovou krustou, policista - zachránce se objeví až v samotném závěru spotu.
Patnáctiprocentní podstav ve Středočeském kraji
Od počátku ledna nastoupilo k policii téměř devět set nováčků. Loňský nábor 3782 lidí byl nejvyšší za posledních pět let. Řady policistů loni opustilo téměř 3240 lidí. O rok dříve byla bilance mnohem horší. Policie přijala 2400 nových příslušníků, odešlo však 5500 policistů.
Největší nedostatek policistů je tradičně v Praze a Středočeském kraji. V hlavním městě chybí zhruba tisícovka lidí, ve středních Čechách asi šest set.
Policie má v těchto oblastech patnáctiprocentní podstav.