Praha se tak rozhodla po třech týdnech provozu nově prodlouženého úseku trasy metra A. Stavba prodloužení začala v roce 2009 a stála zhruba 20 miliard korun.
Nové metro má další problém. Sídliště plná aut i zacpanou silnici |
Změna si vyžádá náklady asi 15 až 18 milionů korun a město je vezme z přebytku z loňska. V novém úseku metra, který byl zprovozněn letos 6. dubna a jehož provoz vyjde na několik set milionů ročně, vznikly čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.
„K rozhodnutí jsme došli na základě počtu cestujících, kteří metro začali po zprovoznění využívat. Ukázaly to přepravní průzkumy,“ řekl Dolínek. Podle něho původní odhady počítaly s menším náporem cestujících, proto bylo tzv. pásmování navrženo. Například na Veleslavíně v odpoledních hodinách ale nestačily komunikace pojmout pěší.
„Například právě tady se ukázalo, že skutečnost předčila očekávání,“ řekl Dolínek. Posílení provozu má rovněž zabránit tomu, aby se cestující vraceli do povrchové MHD.