"Rozdílné představy obou stran neumožnily nakonec dospět k nezbytné shodě, která je pro úspěšnou práci neodmyslitelná," citovala agentura z prohlášení, které dnes podepsaly jak obě šéfky festivalu Eva Wagnerová-Pasquierová a Katharina Wagnerová, tak režisér Wenders a scénograf Peter Pabst.
Očekávaná spolupráce byla přitom ještě počátkem roku považována za prakticky jistou. V únoru pětašedesátiletý Wenders agentuře řekl, že počítá s uzavřením dohody během několika týdnů. Pro mnohonásobně oceněného filmového tvůrce by šlo o první režii opery.
Poslední film Wima Wenderse Pina, příběh slavné choreografky Piny Bauschové natočený ve 3D
Hlavním důvodem, proč k dohodě nakonec nedošlo, byla podle DPA Wendersova snaha natočit svou inscenaci tetralogie také jako 3D film. Vedení festivalu s k příčinám neshody odmítlo vyjádřit.
Inscenace Prstenu Nibelungů v roce 2013 je považována za klíčovou, protože po úmrtí dlouholetého ředitele festivalu Wolfganga Wagnera v březnu 2010 měly mít jeho dědičky příležitost prokázat v jubilejním roce svůj vlastní "rukopis" v uměleckých inovacích této kulturní akce.
Neotřelé nápady
Jedna z ředitelek festivalu Katharina Wagnerová nedávno Wenderse označila za vzdělaného člověka, jenž se velmi zajímá o divadlo a operu. Od angažování člověka z jiné branže si slibovala obohacení Wagnerova díla o neotřelé nápady.
Wenders je autor oceňovaných snímků jako Nebe nad Berlínem nebo Paříž, Texas. Letos do kin vstupuje jeho zatím poslední film Pina. Jde o 3D snímek o německé choreografce Pině Bauschové.