Lidovky.cz

Nejen Paroubek ví, že lid chce chléb a hry

Názory

  15:22
Ad LN 4. 5.: Objeví politika po Brožové i jiné sexy celebrity?
Málokde je větší konkurence než v automobilovém průmyslu. Jak lákají pozornost návštěvníků autosalonů světové automobilky? Jejich poslední model představuje jedna nebo více sličných sexy dívek. Který muž nezatouží po osmiválci, na jehož kapotě sedí atraktivní modelka?  ČSSD to u nás pochopila mezi prvními. Neváhá a  lepou dívku dá i na kandidátku. ČSSD se ostatně netajila tím, že si najala jednu z nejúspěšnějších zahraničních reklamních agentur, aby jí zorganizovala předvolební kampaň.
Reklamní agentury dodržují etický kodex, který stanoví hranice slušnosti, které nesmí překročit při využití sexuální atraktivity v reklamě. Myslím, že modelky ani ideály muskulární mužnosti nesmí být např. docela nazí. Obávám se, že pro své reklamní kampaně budou politické strany posunovat tyto hranice dál a dál. V naší politické aréně neplatí žádný kodex. Jaképak párování poslanců, když jde o moc, není-li ž pravda? Fantazii se tu meze nekladou. Už vidím tábory lidu, kde na tribunách bude předváděn striptýz.
Nakonec ovšem nerozhoduje ženská ani mužská krása, ale peníze. Pamatuji na jednu statistiku o tom, co rozhodovalo v historii o vítězství v amerických prezidentských volbách. Statistika dokládala, že vyhrál prezident té strany, která investoval do předvolební kampaně víc peněz.
Už vidím radost těch, kteří lobbují ve prospěch reklamních agentur, jak si mnou ruce, když vidí výsledky průzkumů veřejného mínění, že si náš lid přeje volit prezidenta přímo.
Inu, nic nového pod sluncem. Nejen Jiří Paroubek, už římští císařové věděli, že lid chce chléb a hry. Dá skývu chleba všem, všem, všem! Pokud možno stejně velkou. A ty hry, ať to stojí, co to stojí. Zaplatí to občané. Nejen ti, co volí ČSSD.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.