Letoun australské společnosti Jetstar na lince z Japonska do Austrálie musel nouzově přistát na ostrově Guam v Tichomoří. Nikomu ze 190 cestujících a 13 členů posádky se nic nestalo.
Airbus 330-200 byl asi ve čtvrté hodině letu z Ósaky na australské Zlaté
pobřeží, když si piloti všimli malého plamenu a kouře v kokpitu kousek od
okna. Jeden z pilotů pomocí hasicího přístroje oheň zlikvidoval, než se
mohl rozšířit do kabiny cestujících.
Stroj pak přistál bez problémů na mezinárodním letišti v Guamu. Cestující mají ještě dnes jiným letounem pokračovat do Austrálie. Nouzově přistát musel stejný model airbusu, jako byl stroj Air France, který se 1. června zřítil do Atlantiku a který letěl na lince z Rio de Janeira do Paříže. Nikdo ze 228 lidí na palubě katastrofu nepřežil a její příčiny nejsou dodnes známé.
Firma Quantas, jež vlastní nízkorozpočtovou společnost Jetstar, už na Guam vyslala své techniky, aby letoun prohlédli. Australská společnost pro
bezpečnost v dopravě zahájí vyšetřování příčin ohně.
Předčasně na zem musel i ruský letoun na vnitrostátní lince se 122 lidmi na palubě. Airbus A320 společnosti Aeroflot, který letěl na lince Irkutsk-Moskva, nouzově přistál v Novosibirsku kvůli prasklině, která se objevila na předním skle.
Airbus 330-200 byl asi ve čtvrté hodině letu z Ósaky na australské Zlaté
pobřeží, když si piloti všimli malého plamenu a kouře v kokpitu kousek od
okna. Jeden z pilotů pomocí hasicího přístroje oheň zlikvidoval, než se
mohl rozšířit do kabiny cestujících.
Chilská společnost mění rychloměryChilská letecká společnost LAN vymění rychlostní sondy u všech strojů své flotily, a to včetně modelů A320 a A340. Výměna sond, která už začala, se uskutečňuje na podnět evropského výrobce letounů, ale není povinná. Sondy, které se vysouvají z křídel a trupu, pilotům signalizují rychlost stroje. Podle tisku i odborníků byla jejich nepřesná činnost zmiňována v případě letounu Airbus společnosti Air France, který se zřítil do Atlantiku. |
Stroj pak přistál bez problémů na mezinárodním letišti v Guamu. Cestující mají ještě dnes jiným letounem pokračovat do Austrálie. Nouzově přistát musel stejný model airbusu, jako byl stroj Air France, který se 1. června zřítil do Atlantiku a který letěl na lince z Rio de Janeira do Paříže. Nikdo ze 228 lidí na palubě katastrofu nepřežil a její příčiny nejsou dodnes známé.
Firma Quantas, jež vlastní nízkorozpočtovou společnost Jetstar, už na Guam vyslala své techniky, aby letoun prohlédli. Australská společnost pro
bezpečnost v dopravě zahájí vyšetřování příčin ohně.
Předčasně na zem musel i ruský letoun na vnitrostátní lince se 122 lidmi na palubě. Airbus A320 společnosti Aeroflot, který letěl na lince Irkutsk-Moskva, nouzově přistál v Novosibirsku kvůli prasklině, která se objevila na předním skle.