O uplynulém víkendu mechanici věnovali dlouhé hodiny důkladné kontrole všech motorů. Airbusu A380, jež komerčně létá od roku 2007, se vážné havárie až dosud vyhýbaly.
"Na třech motorech jsou lehké anomálie, olej tam, kde by olej neměl být," řekl zástupce aerolinií Alan Joyce. "Snažíme se zjistit, čím by to mohlo být způsobeno. Jsou to nové motory na novém letadle a neměly by tam být takové věci v této etapě, ukazuje nám to, na kterou oblast se máme zaměřit."
Podle Joyce airbusy A380 nebudou létat, dokud testy nebudou kompletní a společnost si nebude jistá, že tyto stroje mohou létat bezpečně. "I když čekáme, že to bude trvat spíše několik dní než týdnů," prohlásil s tím, že prioritou je zajistit bezpečí.
Airbus A380Výrobce: Airbus S.A.S. Celková délka: 72,73 m |
Kvůli kontrolám nakrátko nechaly svou flotilu těchto airbusů na zemi také německá společnost Lufthansa a singapurské aerolinie, jež rovněž používají v těchto letounech motory Rolls-Royce Trent 900. Po dokončení kontroly je opět vyslaly do vzduchu.
Na zemi zůstávají i stroje Lufthansy
Quantas ke zkoumání airbusů A380 přistoupila po nehodě z minulého týdne, kdy na stroji letícím ze Singapuru do Sydney začal hořet jeden z motorů. Pilot se ale dokázal vrátit zpět na singapurské letiště a všech 466 lidí na palubě vyvázlo bez nejmenšího zranění.
Vyšetřovatelé čtvrtečního případu zatím marně pátrají po části turbíny z motoru. Vyzvali proto obyvatele ostrova Batam, na nějž trosky motoru dopadly, aby jim v hledání ztracené části turbínového kotouče pomohli.
"Nalezení tohoto disku by mohlo mít zásadní význam pro pochopení podstaty selhání motoru a následný dopad na prevenci podobných událostí," uvedl úřad vyšetřovatele.