„Je pravděpodobné, že průměrný návštěvník Pchjongjangu bude překvapen scénami, s nimiž se setká a tím, jak čisté a spořádané město ve skutečnosti je,“ shrnují své dojmy ze severokorejské metropole tvůrci videa, kameraman Rob Whitworth a JT Singh, průkopník tzv. city-brandingu.
Filmaři se při svém natáčení setkali s velkou spoustou obyčejných obyvatel, o nichž tvrdí: „Čím více Severokorejců člověk potká, tím více vidí organickou společnost, která chce být normální zemí.“
ČTĚTE TAKÉ: |
Permanentní dohled
Jak oba muži nicméně dodávají, při natáčení byli pod neustálým dohledem. „Nebylo nám dovoleno natáčet žádné staveniště, policejní osoby či nerozvinuté oblasti,“ přiznávají to v rozhovoru publikovaném na serveru vimeo.com. Museli se tak řídit pravidly jako každý jiný zahraniční turista.
Video, které si získalo pochvalné ohlasy v zahraničních médiích, jako je Washington Post nebo Guardian, pracuje s časosběrnou metodou, pro kterou jsou charakteristické zrychlené záběry. Natáčení probíhalo ve spolupráci s Koryo Tours, specialistou na cestování po Severní Koreji se sídlem v Pekingu.
Enter Pyongyang from JT Singh on Vimeo.