Jde o reklamní kampaň módní značky Rossi di Sera zahájenou jen několik dní před příjezdem hlavy římskokatolické církve.
Fotografie jeptišky s odhaleným dekoltem, která se objevila jako reklama na několikapatrovém domě, pobouřila jak představitele církve, tak některé obyvatele tohoto jihoitalského města. Nelíbí se jim, že se snímek objevil ve městě týden před příjezdem papeže Františka. Podle nich byla reklamní kampaň zahájena v nevhodnou dobu. Upozornil na to list The Independent.
Polemiche a #Napoli per il cartellone su cui è ritratta una modella svestita da suora: "inopportuna in attesa Papa". pic.twitter.com/nrUIVJujTA
— Ultime Notizie (@ultimenotizie) March 10, 2015
Reklamu místní popisují jako ošklivou a uvítali by, kdyby byla provedena vkusněji. „Jsem ateista, ale považuji to za urážející vzhledem k inteligenci, ženám, dobrému vkusu a víře,“ postěžoval si jeden z uživatelů Facebooku.
Firma odmítla tvrzení, že by tak činila se záměrem jakkoli poškodit římskokatolickou církev. Zároveň společnost lituje nařčení, že se vzdaluje od kulturních hodnot. Jak uvádí italská média, pokud by národní reklamní disciplinární orgán požádal společnost o odstranění reklamy, byla by ochotna na jeho požadavek přistoupit.