Diskuze
V Brně se ráno srazily vlaky. Na místě bylo 22 zraněných, škoda je téměř půl milionu
Děkujeme za pochopení.
P. Grigar
.. problém je právě ve vybavení jednotlivých tratí, lokomotiv, komatibilitě systémů a jejich technických možnostech. Zajímá-li vás princip samozastavení vlaku, hledejte LVZ(liniový vlakový zabezpečovač, např. žirafoviny.cz) nebo současný trend ETCS.
P. Grigar
.. najeďte si na stránky Drážní inspekce, v sekci Mimořádné události najdete přehledy, včetně závěrečných a velmi podrobných zpráv z vyšetřování.. obrázek si udělejte sám. Personální situace na drahách je dlouhodobě napjatá, dříve jízdu vlaku zabezpečovaly dvě osoby na stanovišti strojvedoucího, povinnost sledování návěstí měl i vlakvedoucí, výpravu vlaku prováděl výpravčí. Případné pochybení tak mohlo zachytit více osob. Dnes je na pozici strojvedoucího, dříve velmi prestižní, vypsán náborový příspěvek. Zájemci přijdou, zkusí.. a často opět odejdou "úprkem". Řízení dopravy se přesouvá do technologií, ovšem nepřál bych vám zažívat ten pres, který musí vydržet 12 hodin dispečeři CDP, když vše řídí prostřednictvím elektronických aplikací na vzdálenost desítek kilometrů. Syndrom vyhoření je běžnou záležitostí, o tuhle práci se také "zájemci z ulice" neperou.
Z. Lapil
Neví někdo: podle toho, co vím (co se domnívám vědět), slušný vlak na slušné trati na červenou zastaví, i když je strojvedoucí mimo. Těch jízd na červenou je ale docela dost, takže buď jsem si něco vybájil, nebo to není ani všude ve velkých stanicích - dnes Brno, někdy minulý měsíc dokonce v Ejpovicích fungl nový koridor...
Takže znovu - neví o tom někdo něco lepšího, než já :-)?
P. Grigar
.. v Brně probíhá rekonstrukce, je vypnuto zab. zařízení a jezdí se v provizoriu, situace maximálně náročná na soustředění a 100% dodržování předpisů. Sám jsem něco takového zažil v jiné uzlové stanici, problémmem je skutečnost, že na takovou situaci není dostatek kvalitních lidí, při platu 20 tisíc čistého za práci v nepřetržitém režimu, bez ohledu na okolnosti, je prostě neseženete .Staří a zkušení dosluhují, mladí nemají zájem. "A to jako že se dělá i o víkendu? Kámoši na pařbě a já v hokně? To mě nepasuje. A žádná tráva, alkáč, poslouchání muziky nebo surfáč na netu v pracovní době? To nedám...!!!"
J. Kotala
Kvalitu díky nízkým mzdám zlikvidovali. Očekávám nějaký masakr.
Z. Lapil
Otázka je, jestli jen Českých drah.
1/ Pod drážní inspekci spadají i tramvaje a všechny vlaky non-ČD. Začátkem března na Smíchově byl účastníkem skorosrážky vlak Regiojetu a jakási drezína. Tu odhaduji na SŽDC. Viz http://www.dicr.cz/full.php?img=nehody/foto/190302_Smichov/DI_Smichov4.JPG
B/ Ty mimořádky (neplést s "incidenty", těch je za letošek asi 10x víc, to je těch 220 kousků, co o nich mluvili dnes ráno v rádiu) jsou často (občas?) zcela mimo možnosti drah včetně těch Českých: pád člověka do kolejiště (překvapivě nějakých 200 lidí ročně), nehody na přejezdu nebo dokonce 17. ledna na Bukové hoře "Pád stromu do trasy lanoví lanovky, jeho vyháknutí ze závěsů a poškození jedné kabiny".
Zdroj: http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mimoradnych-udalosti.
Stávalo se to za komančů, první republiky a Rakouska, ale ti neměli technologii jako máme dnes.
J. Kozák 392
Realita posledních dnů. Ještě že MD řídí Dan Ťok .. ,bez něho by to bylo horší .. :-)))
K. Kovařovic
Tak to je výsledek 30 let usilovné práce našich elit. Padají mosty, vlaky se srážejí, voda odtéká za hranice bez využití, dobytek nemáme (teda máme, ale jiný) - ještě že máme ten výsledek "revoluce" 1989 - cestování do zahraničí (tam je bezpečno).