Neděle 5. května 2024, svátek má Klaudie
130 let

Lidovky.cz

Výslech Michaely Šojdrové

Michaela Šojdrová

UKONČENO

Reforma zdravotnictví nemá zrovna harmonický průběh. Nejen, že ji premiér a ministr musí hájit před ústavním soudem, pustili se do ní ale i poslanci vládní koalice. Ptali jste se 16. dubna v 11:00 poslankyně Michaely Šojdrové (KDU-ČSL), která nyní ve sněmovně navrhuje, aby regulační poplatek neplatili novorozenci v porodnicích.

položených otázek: 69 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Zodpovězené otázky

OTÁZKA (16.4.2008 1:15) Hobbo
Dobry den.Pani Sojdrova nebylo by lepsi nehazet teto krehke vlade klacky pod nohy,a nebylo by lepsi nez se neustale trapne zviditelnovat pockat toho pul roku k cemu se zavazala vlada a az po tehle dobe pokud na sliby nedojde tak se ozvat?To Vase zviditelnovani pouze skodi vlade jako celku.
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:01)
Čekala jsem trpělivě 3 měsíce s předložením svého návrhu. Věřte, že toto "zviditelnění" jsem si chtěla odpustit a čekala jsem, že ministr zdravotnictví se této iniciativy s pochopením lékaře ujme sám. Dále to komentovat nebudu. Mám zájem na tom, aby tato vláda fungovala nejen do konce volebního období, ale abychom tady po volbách neměli vládu komunistů. Obávám se, některé kroky ministra Julínka vypadají, jakoby ho nezajímal názor odborné veřejnosti, občanů a tedy jakoby ho nezajímala ani situace po volbách 2010. Zdravím, M.Šojdrová
OTÁZKA (16.4.2008 0:38) Benda
Jste věřící? Pokud ano, nebojíte se, že Vás Bůh za ta zvěrstva nazývaná ˇ"daňová a zdravotní reforma" potrestá? Je to přeci jedna velká zlodějna, kterou na obyčejné a chudé lidi nachystala ODS + KDU-ČSL. Za poslanecké výhody podporujete zlodějny paní Šojdrová, jen samé zlodějny!
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:03)
Mluví z Vás pouze vztek a žádné argumenty, pokud máte možnost si přečíst mé odpovědi, tak z nich musíte pochopit, že mi na sociální situaci občanů záleží. Výkřiky o zlodějnách nikomu nepomohou. Snažím se dělat něco pro to, abych zlodějským praktikám zabránila, pokud se o nějakých dozvím. Zdravím, M.Šojdrová
OTÁZKA (16.4.2008 0:10) Martina Smitková
Paní Šojdrová, ačkoli jsem pravicový volič, jsem velmi nešťastná z připravované reformy - především z plánovaných převodů nemocnic a pojišťoven na obchodní společnosti. Kolik poslanců koalice podle Vás takové změny nepodpoří? Proč nepostupuje koalice logickými a standardními kroky, kterými podle mne je narovnání cen ve zdravotnictví, vytvoření základní sítě nemocnic a určení nepodkročitelného standardu? děkuji a přeji Vám sílu a vytrvalost
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:07)
Díky za Váš zdravý názor a podporu. Věřím, že se nakonec ani vláda nerozhodne převádět fakultní nemocnice a stávající pojišťovny na a.s. Já osobně takovýto návrh v žádném případě nepodpořím. Nemohu mluvit za ostatní poslance, ale podle toho jak znám jejich názory, tak mezi zásadní odpůrce těchto změn patří také kolega Hovorka a Carbol. Ovšem pokud si i ostatní poslanci, senátoři a ministři KDU-ČSL tyto návrhy srovnají s volebním programem KDU-ČSL, pak by pro takovýto návrh neměli zvednout ruku ani ve vládě ani v Parlamentě. Zdravím, M.Šojdrová
OTÁZKA (15.4.2008 20:43) Lucius Malfoy
Souhlasíte s názorem, že členství ve straně lidové je synonymem pro absenci páteře ? Pokud ne, proč ? Vysvětlete na příkladech pánů Luxe, Kalouska, Čunka a příkladě svém.
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:12)
Nejste jediný, který na adresu naší strany posílá samé invektivy. Pokud se týká rovné páteře, budu odpovídat jen za sebe. Věřím, že ti, kteří mě počtvrté navrhli na kandidátku do PS a také zvolili, moji páteř znají dobře a dokáží zhodnotit moji práci.Pokud na mých postojích nebo mé práci vidíte nějaké konkrétní chyby, jsem ochotna s Vámi diskutovat.Nikdo není bezchybný a já se ráda poučím. Zdravím, M. Šojdrová
OTÁZKA (15.4.2008 18:25) Marťa
Dobrý den, paní Šojdrová, proč nejsou nastaveny poplatky jako např.v sousedním Německu? Děti a starobní důchodci osvobozeny a dospělí platí podle výše platu. Proč člověk který vydělává 8 tisíc má platit stejně jako prezident nebo jako politik, který vydělává statisíce? Kde to jsme? Na Ukrajině nebo ve vyspělé západní zemi? Vy jste nějací Bohové které bychom měli uctívat? A proč člověk který vydělává 8 tisíc má mít 3 dny nemoci zdarma a poslanec který má mnohonásobně více má 100% platu ať je ve sněmovně nebo doma? Co je to tu shnilého a zvráceného? Jsem zvědavá jak budete odpovídat na dotazy, dnes jsem prohlížela rozhovor s p.Nečasem z Lidovek a s P.Bursíkem z Respektu a zjistila, že si oba vybrali pouze výhodné dotazy na které bylo jednoduché odpovídat. Z toho se pozná charaktery lidí - kdo se úmyslně vyhýbá odpovědím, kdo si vybírá ty hezké a kdo odpoví přímo buď na všechny nebo postupně co stihne.No alespoň budeme vědět koho příště volit.
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:16)
Myslím, že Vaše reakce je naprosto v souladu s tím, co jsem uvedla v předchozích odpovědích o poplatcích pro děti a důchodce. Na některé otázky se skutečně odpovídá těžko.Mě nevadí kritické dotazy a připomínky, ale vadí mi hrubost a nadávky. Ty na odpověď nečekají. Zdravím a děkuji za Váš čas. M.ŠOjdrová
OTÁZKA (15.4.2008 18:03) Muriel
Paní poslankyně dobrý den. Máte pocit, že výpadek zdravotního pojištění ze státních závěrečných účtů ČR je normálním stavem a že tím, že občané budou platit poplatky, tak že se něco napraví? Mám spíše pocit, že občané dotují těmito poplatky státní rozpočet - účty ministerstva zdravotnictví. Já zjišťuji, že co vykázaný nedoplatek na sociálním zabezpečení - to je rovnítko mezi chybějícím nemocenským pojištěním, i když OSVČ není registrována k této platbě. Připadá mi značně zvrhlé chtít od novorozenců, maminek bez příjmu a důchodců, kteří mají buď nárok na klidně prožité stáří, nebo jsou zdravotně postižení a mají invalidní důchod, placení poplatků u lékařů a za položky na receptu. Kdyby nebylo tolik zdravotních pojišťoven, léky léčily a nebyly pouze k tomu, aby udržovaly pacienty ve stavu nemocnosti, tak by nebylo potřeba dotovat zdravotnictví, nehledě na skutečnost, že kdyby firmy, které léčiva dodávají snížily své marže, které jsou dost velké jenom proto, že platí neúměrně vysoké procento provizí, tak by byly i léky za příznivější ceny. Je to stejné jako s bankovními poplatky, jako s poplatky za distribuci elektřiny a plynu, jako ostatně se vším v ČR v poslední době. Ceny rosou neúměrně k příjmům občanů a pouze skupina s vysokými příjmy nemá nic proti zvyšování cen, protože jich se tento problém netýká. Za to ale většina je nespokojená, protože nemá kam sáhnout, aby zvýšení cen utáhla a tak roste nespokojenost mezi obyvateli. Připadá Vám tedy normální zavedení poplatků pro všechny skupiny obyvatel a platby za položku na receptu, když není hospodaření státu vykazováno takovým způsobem, aby proti závěrečné zprávě neměl nic ani prezident NKÚ, který kritizoval nesprávně vedené účetnictví právě státních organizací a státní správy jako takové? Zatím pořád jenom občané vyplňují papíry a pak s nimi běhají, zatímco úředníci sedí v teplech kanceláří a tváří se, že je každý, kdo zaklepá a není to spoluúředník obtěžuje a otravuje.
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:19)
Víte, regulační poplatky jsou zaváděny v době, kdy na účtech pojištoven je spíše přebytek fin.zdrojů a zdravotní plány pojišťoven předpokládají hospodaření vyrovnané či přebytkové. O to více je oprávněný požadavek občanů, aby reg.popltky byly zaváděny citlivě a aby bylo zřejmé k jakému účelu jsou využity, právem očekávají nějakou vyšší kvalitu, ikdyby to měl být jen lepší přístup lékaře. Zdravím, M. Šojdrová
OTÁZKA (15.4.2008 16:25) Sokol
Paní poslankyně, Vaše strana ,Váš pan Kalousek navrhl snížit odvody mimo jiné i do systému zdravotníctví a tím vytvořil několikamiliardový úbytek zdrojů v tomto systému, snížením odvodů od těch nejbohatších.Doplatky u lékaře, za recept a za ještě za položku na receptu, Váš pan předseda Cunek zdůvodnil tak, že jsou zavedeny především proto, aby nedocházelo k velkému zneužívání lékařské péče.To si ten lék na ten recept mohl předepsat zdraví člověk? Z toho co učinil pan.Kalousek by bylo možné odvodit, že v systému byl dostatek prostředků, když se v odvodech mohlo těm s vysokými příjmy ulehčit na odvodech.Tak proč Vám dělá tolik potíží také od poplatků odlehčit těm nejubožitějším.Nemocným důchodcům v odloženým v ústavech, čekající po celoživotní dřině na smrt, kteří nemohou ani chodit, ne tak ,aby mohli zdravotníctví zneužívat.A otěch dětech, které přijdou na svět že už v lůně matky asi podle Vašich argumentů přemýšleli o zneužívání zdavotnictví? Jak dlouho s tím chcete u lidí uspět.Vy se divíte, že péokud by Ti všichni nespokojeni šli k volbám, že by komunisti nedostali 13% ale 60%.
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:22)
Z mých předcházejících odpovědí je můj názor na poplatky naprosto zřejmý a věřím, že ho takto přijmete. Já jsem zásadní odpůrce poplatků např. pro novorozence. Obávám se, že necitlivé zavádění poplatků skutečně nahání voliče ke komunistům, vůbec se tomu nedivím, zdraví je pro lidi prioritou. Zdravím, M.Šojdrová
OTÁZKA (15.4.2008 17:44) Reforma ÚMPOD - trable pro ČR?
Paní předsedkyně, jak budete vy a klub KDU-ČSL, strana s tradicemi rodiny a pomoci těm nejslabším, včetně dětí, postupovat stran Nečasovy "další reformy", tedy v Úřadu mezinárodně právní ochrany dětí (ÚMOD) a řešení únosů nebo bránění styků dítěte a rodiče s mezinárodním aspektem? Když socdemokratka Čurdová i pravicový Nečas opakovaně, populisticky mluví o této problematice tak, aby zabodovali, kdy se vědomě nebo jinak pasou na emocích a hystérii davu, živéné médii, věci ani reputaci ČR to nepomáhá. Nazasloužila by si situace nějaké zvlášní programové cíle KDU-ČSL v téton oblasti? Nečas, ikdyž správně deleguje roli kolizního pracovníka z ÚMPOD na místní OPD, kdy ÚMPOD nikdy neměl iniciativu nebo zájem do terému vyjíždět, správně zavádí roli terapie a mediace do prozvodových situací týkajících se dětí, na druhé straně populisticky vyhlašuje, že cílem je, aby ani jedno dítě do ČR unesené, bylo vráceno zpět. Hystérie, dmýchání primitivních emocí, na kterém se podílí jak Nečas, Čurdová, atd., tak pracovníci médií neslouží věci, nepomáhá pochopení zákonů i mezinárodních, recipročních závazků a dohod ČR. ˇ Podle loňské studie Permanent Bureau for Haague Convention, tedy stálého výboru hhagské dohody, které reprezentuje 73 signatářských zemí, podle statistik kauz na 5-leté období ČR několikkrát "vede", ale v něžádoucích kategoriiích. Kupř. vrácení uneseného dítěte globálně, v průměru 73 signatářských zemích, trvá asi 93 dní. Z ČR to trvá 3-krát déle! ČR také dosáhla neradostného prvenství, kdy 100% ůnosů do ČR spáchhaly matky, oproti globálnímu průměru, kdy dítě do ciziny unáší matka "jen" ze 63%. Oproti komunistické justici (a naše justice je, oproti zbývajícím dvěma státním mocím, exekutivě a legislativě, stále ze 70% obsazena lidmi, které tam, podle svých priorit, vybrala KSČ a ČSSR) moderní západní justice a dětská psychologie uznávají zákonem i praxí chrání právo a přirozený zájem dítěte na to mít kontakty, styk a vztah s oběma bilologickými rodiči.
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:29)
Jen upozorním, že jsem od ledna 2008 místopředsedkyní klubu. Problematika ÚMPOD je velmi složitá pro několika větou odpověď, máte pravdu, že bychom se tomu měli věnovat. Můj názor je ten, že přednost má mít zájem dítěte, jeho bezpečí, jeho psychická pohoda a jistota v tom, s kým je a s kým bude.Rozumní rodiče by se měli dokázat rozumně dohodnout a tomu by měli maximálně napomáhat jak naše národní tak mezinárodní instituce. Vámi uváděná čísla si zaslouží podrobnější diskusi, kterou tímto navrhuji, budete-li mít zájem využijte mé e-mailové adresy: sojdrova@psp.cz. Zdravím, M. Šojdrová
OTÁZKA (15.4.2008 23:29) Bohumila Holeňová
Čím by podle Vás, paní poslankyně, mohla křesťanská strana oslovit před příštími volbami do Poslanecké sněmovny nejmladší voliče, kterým je dnes 16 roků? Za odpověď děkuji a přeji vše dobré!
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:39)
To vůbec není lehká otázka. Dva takové prvovoliče mám doma. V každém případě mladé lidi zajímá co politická strana dělá pro ně, tedy jaké možnosti vzdělávání, cestování, sportu, bydlení nabízí. Určitě jsme u takto mladé generace nezabodovali se zpřísněním pravidel pro řidiče, ale to už je za námi. A věřím, že do budoucna jako zodpovědní rodiče i přísný bodový systém ocení. KDU-ČSL je pro mladou generaci zárukou strany, která prosazuje politiku příznivou pro rodinu, politiku, která ČR zasazuje a také hájí v EU i v obranném společenství NATO. Stručně řečeno: rodina a bezpečí, ekonomická prosperita a zdravé životní prostředí, to jsou motivace, které nabízíme všem a mladým lidem zvlášť. Z vlastní zkušenosti vím, že spíše než slova oslovují mladé lidi známé osobnosti a jejich slavné činny. V tom má KDU-ČSL značnou rezervu. Zdravím do Vsetína, M. Šojdrová
OTÁZKA (15.4.2008 14:09) Jiří Pelikán
Dobrý den, v otázce poplatků s Vámi souhlasím. Zajímá mne Váš postoj k otázce transformace pojišťoven a fakultních nemocnic. Myslím, že zdraví a spokojenost pacientů není to oč tu běží. Jde tu spíš o potenciálně velmi lukrativní byznys. Jak budete v této otázce reformy ministra julínka postupovat a proč ? Děkuji
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:40)
Na tuto otázku jsem již jednoznačně odpověděla. Jsem proti převodu na a.s. Zdravím, M. Šodjrová
OTÁZKA (15.4.2008 16:00) JSP
Nebyl Váš vzdoronávrh pouze zhrzená reakce na Vaše nezvolení do čela poslaneckého klubu?...a dále: jak ještě dlouho hodláte trpět v čele KDU-ČSL naprosto nedůvěryhodného člověka, který navíc, kromě morální insuficiencí, působí dojmem výrazné nekompetentnosti odborné? ...populistické vystěhování Romů není odbornost!
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:42)
Návrh na zrušení poplatků pro novorozence byl připraven již v listopadu 2007. Vůbec nesouvisí s volbou předsedy klubu, samozřejmě, že ve funkci předsedkyně klubu bych měla z jeho podáním ještě větší problém, ale ani to by mě neodradilo. Jiří Čunek pokud se nestane nic převratného bude v čele KDU-ČSL do volebního sjezdu 2009. Zdravím, M. Šojdrová
OTÁZKA (16.4.2008 3:05) Marta Kynčlová
Co s Čunkem? Opravdu Vám nevadí, že je v čele Vaší strany a ve vládě krajně nedůvěryhodná osoba? Prosím upřímnou odpověď, nikoliv fráze. A co přímá volba prezidenta? Už se pracuje na slibované změně? Děkuji za odpovědi.
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:47)
Opravdu upřímně mi vadí, že J.Čunek nemá důvěru nejen Vás, ale ukazuje se, že důvěru skutečně dost ztrácí u mnoha občanů. Je na něm, zda najde recept, aby ji opět získal. Pokud se mu to nepodaří, pak zřejmě post předsedy strany neobhájí. Diskuse o zdravotnictví mi zabírá většinu času a tak k přípravě zákona o přímé volbě jsem se zatím nedostala.Budu se snažit to napravit, děkuji za připomenutí, je to důležité. Zdravím, M.Šojdrová
OTÁZKA (16.4.2008 7:54) Marek Kucera
Dobry den pani Sojdrova, mam pouze dva dotazy: 1/ proc jste nepripominkovala navrhy reformy drive a delate to az nyni (je to z meho pohledu drobeni reformy, kterou akutne potrbujeme) a 2/ chcete vy osobne zustat v koalici, ktera dnes existuje nebo by jste radsi koalici s CSSD? dekuji za odpoved a pekny den
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:51)
Reformu připomínkujeme právě včas, tak aby vládou neprošly změny, které pak nebudeme ochotni podpořit. Upřednostňuji současnou koalici, věřím, že se nevyčerpaly ještě možnosti pro nalezení dohody i v reformě zdravotnictví. Jsou však hranice programu, za které nemohu jít. Zdravím, M.Šojdrová
OTÁZKA (16.4.2008 9:24) Karel Svoboda
Paní Šojdrová, vaše strana se snaží o pošlapávání práv žen stejně jako tomu je v islámských zemích. Kdy příjdete s návrhem, aby ženy , které žádají o interrupci byly kamenovány? Co ještě je možné čekat od strany, jejíž předseda je naprosto bezcharakterní tvor?
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:52)
Tak to přeháníte. Já osobně jsem proti potratům, ale nepožaduji žádné nové zákonné úpravy. Zdravím, M. Šojdrová
OTÁZKA (15.4.2008 20:24) Hana Velická
Co děláte pro to, aby se porodnictví zlevnilo jako celek? Myslím tím, že zde vinou odborných lékařských společností není dostupná péče, která je běžná v zahraničí: porod pouze za asistence porodní asistentky, ambulantní porody a kvalitní domácí poporodní návštěvy asistentek apod. Porodní asistentky už to daly k soudu a jakmil to dojde k mezinárodnímu, bude ČR zbytečně platit a mít další ostudu. Místo toho se na matky, které si poporodní péči zajistí doma a odejdou z porodnice za pár hodin po porodu, jsou v pořádku a dítě také - posílají sociální pracovnice, hasiči a policie a kordonem je jako nevolníky přivážejí zpět. Není to také mrhání penězi? Co s tím budete dělat?
ODPOVĚĎ (16.4.2008 12:56)
Zatím se na mne nikdo s problémem domácích porodů neobrátil. Pokud máte nějaké připomínky viz Vaše otázka, navrhuji Vám bavit se o tom vážně, využijte mého mailu: sojdrova@psp.cz. Zdravím, M. Šojdrová