Diskuze
Rozpad autority
Děkujeme za pochopení.
Alex
Studenti nebo kriminálníci
Toto nejsou problémy školství! To je problém toho, že do školy chodí kriminálníci, které je zavřít do úplně jiných výchovných zařízení než je škola - ve většině případů spolu se svými rodiči. Jakým způsobem se co bude učit rozhoduje pedagogický sbor. Pokud se to někomu na dané škole nelíbí, může odejít. Agrese vůči učiteli (ale i vzhledem ke spolužákům) je třeba považovat za trestný čin, který neřeší učitel ale policejní zásahová jednotka, která má na to svoje odborníky.
ben
Re: Studenti nebo kriminálníci
Chtěl bych připomenout dluh této společnosti dětem,
my jsme chodili cvičit do Sokola,na výpravy s Junákem,
do kroužků s Pionýrem. A pod vedením správných vedoucích,
vůdců,roverů z nás vyrůstali dospělí,kteří uměli poskytovat
první pomoc a jednat energicky a správně v krizových situacích.
Pamětník 2
Rozpad autority
Sotva mohu posoudit úroveň našeho současného školství.Snad proto,že jsem do školy začal chodit v roce 1945.Zodpovědně mohu říci,že jsme měli většinu hodně náročných učitelů,kteří vystudovali za první republiky a později je postihla vlna normalizace po roce 1948.Proto nás i na teddejší měšťance učili vysoce kvalifikovaní profesoři,kteří nám nikdy nedávali najevo,že jim bylo ukřivděno.Snad za všechny musím vzpomenout profesora Jana Šráčka,který měl na naše studium obrovský vliv.Člověk nad míru vzdělaný,náročný,ale i kamarádský.Když odcházel do důchodu,dostal něco málo přes 300,-Kčs.Ale i potom dělal dlouhá léta průvodce Židovským muzeem .Mohl bych jmenovat i další profesory,kteří mne učili spolu s p.profesorem Šráčkem i na dalších studiích.Bohužel přišla doba změn ve školství,kterou už jsme pocítili,jako rodiče tří dětí.A změny přetrvávají.Jestli k lepšímu,to si netroufám říci,protože jsem neučil a proto si myslím,že nemám nárok do školství mluvit.Stačilo mi však,že jsem několik let pracoval jako mistr odborného výcviku u strojařů a i tam,jsem cítil ,že něco chybí.Přesto si myslím,že do věcí,týkající se školního vyučování,by měli mluvit praktici a ne lidé,kteří nikdy neučili.Jedno vím určitě,bude to nadmíru těžké a složité.Autorita se získává velmi obtížně.
Nový
Hlavně nepřipustit políček a odstranit známkování !
Musíme reformovat školství dle našich vzorů. Ačkoliv například v Anglii to s neformální výchovou dopracovali tak daleko, že najímají jako asistenty učitelů bývalé vojáky. Spratci jsou totiž zcela nezvladatelní.
Našim cílem je tedy odklon od systému, který fungoval, a přechod na systém, který se hroutí. Článek by měl vyznít spíš v oslavném duchu.
Vždyť se to daří !
bývalá učitelka
Učit a vychovávat je těžké
Jakou může mít učitel autoritu,když v televizi se stále někdo z VIP chlubí tím,že se neučil,vyrušoval, měl dvojku z chování,člověk bez vědomostí dosáhne vysokého postavení,že učiteké jsou blbí,nic neumí ,neumí vychovávat nevychované děti. Jak načit žáka či studenta,který se nechce učit, neustále vyrušuje,je sprostý na učitele? Přes 30 let jsem učila a musím říct,že dříve byli studenti vychovanější ,učili se. Ke slušnému učiteli byli slušní. Bohužel dnes všichni rodiče chtějí mít studované dítě,i když na to nemá a nechce se učit. A to,že učitelé jsou málo oceňováni za svou práci - je pravda.Píší,že dostali přidáno . Není to pravda,většina z nich už pět let nedostala přidáno!
Lenka
Re: Učit a vychovávat je těžké
Protože šlo to medii "otřásané" "přidání" přes krajské úřady, na školy nedorazilo NIC. Můžete si to ověřit. Liškovy kecy o půlmiliardě se staly bezceným blábolem. Teď se "má přidat", ale sebere se osobní ohodnocení. Učitelé půjdou s platem ještě dolů.
Jevgenij Makarenko
A teď mluvme trochu vážně.
Pan, či pani učitelka matematiky na všech českých školách učí své žáky následovnou matematickou poučku. Všechna čísla vynásobené nulou dávají hodnotu nula. Tudíž všechno na světě násobené nulou jest nula. No když nějaký „spratek“, čily drzý a nevychovaném žák řekne: pan-pani učitelka dokažte to své rčení o násobení nulou sama na sebe, vynásobte sepřed námi nulou a zmiznete z třídy, promnete se na nulu, pak vysokoškolský vzdělaný učitel-učitelka jenom kývne rukou a začne kecat další matematické bludy, třebas o násobení zlomku. To že školství učí bludy, na kterých si vylomil zuby i vědecky komunizmus, je nad slunko jasné. Bludy vyučující učitel plodí blbéjch žáků, tak ať se pak nediví tomu, že si z něj dělají žáci šprťouchlata. Představa, že učitel je státní zaměstnanec a jen proto musí pobírat nadprůměrný plat a mít autoritu státního orgánu, je strašně mylná představa. Vysokoškolsky vzdělaní jedinci kromě jiných škod, zplodili i současnu světovou hospodářku krizi. Žádny nevzdělaný jedinec by tolik škody nedokázal vytvořit.
Ach jo (bls1)
Re: A teď mluvme trochu vážně.
Co nám vlastně chcete říct? Že násobení nulou nemá za výsledek nulu nebo že jste jako žák byl strašně vtipný?
Ach jo (bls1)
Chcete-li něco změnit, začněte u sebe
Lidovky, které podněcují třídní nenávist, se nemohou zříct svého dílu odpovědnosti. Co když je učitel třeba podoben panu Rathovi? Takové je přece povoleno fackovat.
Horst
Re: Chcete-li něco změnit, začněte u sebe
Zkuste něco vtipnějšího.
jura
technicka
" manželka jednoho z fotbalových reprezentantů, největších celebrit naší doby"
od kdy jsou manzelky cutalistu elitou?, jo kdyby se to stalo takto: manželka jednoho z VEDCU, největších celebrit naší doby, to by i treba souhlasilo, ale takto ta veta nema ani hlavu ani patu
učitelka
problém celé společnosti
Důvodů, proč učitelé nemají autoritu u žáků, je mnoho. Některé důvody vychází z osobnostních a profesních charakteristik učitele, ale nad těmi se článek až tak nepozastavuje, protože tento problém tu byl vždy. Co se ale změnilo je společnost. V dnešní postmoderní době rodiče už svým dětem neříkají, co je dobré a co špatné, rezignovali na výchovu, protože se sami v situaci nevyznají a nebo se o děti prostě nezajímají, i když dnes je to daleko více zapotřebí než kdykoliv předtím. Děti tedy neznají hrancice a v této zmatené situacï se snaží egoisticky a pouze pudově dosáhnout jen svého prospěchu. A "autoritu" si pletou se strachem. Pokud chceme situaci změnit, musíme se začít zabývat ve školách charakterem a vychovávat nové rodiče, které na svoji výchovnou funkci nerezignují, a pokud to necháme tak, jak to je tak se máme na co těšit .
ps: o stavu společnosti například vypovídají už jenom ty "smajlíci", které tady na diskusi lidovek můžu použít- kdo dítěti vysvětlí, že nejsou zrovna slušná?.
Tak
Dospeli zase lomi rukama nad chovanim deti
jako kdyby s tim nemeli co delat !