Diskuze
Ministerský veletoč: Zimní pneumatiky budou na části D1 nakonec povinné
Děkujeme za pochopení.
Martin
Nákladní auta
A proč vlastně kamiony od určité hmotnosti nejsou povinně s (připojitelným podle situace) pohonem alespoň dvou náprav? To by to vyřešilo. Takový tahač by byl možná o 100 tisíc dražší, ale vzhledem k jeho ceně a kolik toho odvozí za dobu životnosti je to zanedbatelné. Vždyť už teď nesmí na dálnici auta s konstrukční rychlostí nižší než 80 km/h. Stačí to upravit tak, že tam nesmí auto, které není schopno dosáhnout této rychlosti za aktuálních podmínek.
JJ
Re: Nákladní auta
Je to zbytecne. Dve pohanene napravy znamenaji delsi tahac a to znamena i nemoznost tahat bezne navesy. Pokud by ses snazil nacpat kola vic dopredu, tak prijdes o nadrze. A to nemluvim o vyssi spotrebe pneumatik. Navic 40 tun neurves na snehu ani s dvema napravami.
Behem normalniho snezeni na Vysocine neni schopno bezpecne dosahnout osmdesatky zadne auto.
Krucipísek
Re: Nákladní auta
:-) U tahačů by náhon 4 x 4 bez pohonu návěsu těžko pomohl. Skutečně zasmát se musím tezi, že by pohon více náprav vyšel tak na sto tisíc:-))) Dále pak kamion ve střední evropě se obvykle do situace, kdy zapadne dostane v extrémní kalamitě, viz. například nyní. Kolik takových kalamit je, aby ospravedlnily až o 30 % větší spotřebu paliva po celou životnost kamionu?