Diskuze
Dobeš si proti sobě poštval univerzity. Uslyší o nás, slibují studenti
Děkujeme za pochopení.
M. Brejcha
Ano vysoké školy již jednou provedli převrat ....
a tak by se mohl znovu opakovat a jeho výsledkem by mohl být výhazov neschopných lidí na úřadech a hlavně v různých ministerstvech !!
V. Venc
Uslyší o nás, slibují studenti
Dnešní studenti, jako příjemci milodarů od společnosti (hlavně od těch, kteří generují HDP), by měli být velmi tišší a stydliví. Čeká je totiž docela nesnadná úloha, splatit svůj "dluh" společnosti v příštích letech, za to, že jim "předfinancovala" vstup do života a to ještě dle jejich vlastního výběru, tedy s budoucím, pochybným společenským přínosem.
Jejich pedagogové by měli umět prokázat kladné přínosy ze své práce. Zatím to tak nevypadá.
J. Cedivoda
Pan ministr si stěžuje,
že vysokých škol je hodně a že rostou. Celková úroveň školství a to zejména středního a vysokého ale trvale upadá. Je to tím, že na počet středních a vysokých škol je málo kvalifikovaných pedagogů, na školách učí lidé, kteří sami nejsou dostatečně vzdělaní a pedagogicky zdatní. Školy jsou placeny "od kusu", bez ohledu na kvalitu, vyučují se obory, které jsou nepotřebné a absolventi nenacházejí uplatnění v zaměstnání. Nadto neexistuje měřítko, co má absolvent mít za znalosti a jak jich dovede využívat v praxi. Ze vzdělání se stal kšeft produkující často zmetky. Na takový systém samozřejmě nestačí peníze z rozpočtu a nikdy stačit nebudou. Absolvent školy musí vracet náklady na vzdělání svou prací pro dobro společnosti (zdaněnou) a ne si zaplatit nějakou iluzorní "vzdělanost" a diplom jen proto, aby měl pochybné renomé nepoužitelného "inteligenta"- absolventa nějakého pochybného institutu. Kdyby se pan ministr pozorně rozhlédl kolem sebe, viděl by kolik takových inteligentů najde ve vládě a parlamentu a k čemu jejich "práce" je.
P. Fiala
A co ti pracující, kteří ten rozdělovaný GDP vytváří?
To jsou jen "novodobí otroci"? Vždyť to vypadá na novou "SPOLEČENSKOU SMLOU" v té naší České Republice dosaženou "revolučními" procedurami. Proč?
Přeci nemohou určitá politicko-stranická uskupení (snad jen tisíce občanů) schvalovat zákony a Ústavu bez ohledu na většinu, která ten GDP vytváří. A menšinám tyto politické strany vychází vstříc a dokonce v zákonech jim předepisuje zvyšování příjmů, bez ohledu na ekonomickou situaci v soukromých ekonomikách? To přece není z obsahu slova DEMOKRACIE, ale nějaká XYZ-MAFIO-KRACIE (viz třeba poslední kauza MUS a postoje ministrů a médií k této).
F. Eliáš
Co těm vysokým školám vadí?
Školné? To se platí ve všech civilizovaných zemích. Důležitá jsou prospěchová stipendia, která by měla pokrýt těm nejpracovitějším studentům náklady na studium. Měly by být výrazně zredukovány humanitní studijní obory, jejichž absolventi nedokáží nalézt práci, která by byla společnosti prospěšná. Měla by být dána jasná kritéria počtu přijímaných studentů, aby nebylo možné říci, že na některých VŠ propadne v prvním ročníku více než polovina studentů. Propadnou právem, ale proč byli přijímáni? Dobešovi fandím.
J. Stejskal
Re: Co těm vysokým školám vadí?
Máte naprostou pravdu. Jen s tím prvním ročníkem. Myslím, že je tohle správné. Pořád byly problémy s přijímačkami, tak ať vezmou všechny a to síto udělají husté. A aby to nebylo metodou zkusmo, nechal bych právě ten první ročník zaplatit předem.
F. Doušek
Ministerstvo se odhodlává k reformě VŠ,
ale co kdyby se odhodlalo k redukci vysokých škol a především studijních oborů. Vždyť pomalu v každém větším městě je nějaký ten bankovní institut či podobný nesmysl na úrovni vysoké školy, doslova rozdávající tituly div ne veřejně za peníze či na přání politických stran.
J. Cedivoda
Re: Ministerstvo se odhodlává k reformě VŠ,
Máte naprostou pravdu, ale není to jen o vysokých školách, ale i střední školy jsou na tom podobně. Odborné střední školství je téměř zničené a školy "vyrábí" absolventy, kteří vzhledem ke svému vzdělání nemají v praktickém životě vůbec žádnou perspektivu.
P. Götze
RE
Skolne neni problem Dobese probuh, to ma vpodstate v zadani - studenti by si meli uvedomit, ze zasadni veci se rozhoduji u voleb, nikoliv tim, ze par studentu zablokuje skolu. A co se tyce vysokych skol, nechci nic rikat, ale pokud statni skoly jsou od statu, pak je prece logicke, ze si tam majitel chce utvorit nejako usvou radu, ci jak si to nazve. Aneb blokovat blokovat blokovat jakekoliv zmeny, o to tady jde. To ze se propadame ve srovnani buhvi kam, evidentne vysokoskolske papalase vubec nezajima.
J. Schwarz
Cokoli "společného"
je jen důvodem k hádkám. Ať si každý platí "vzdělání" sám, učitel nechť učí ty, co mu zaplatí a za tolik, kolik si s nima dohodne a "vystudovaný" ať si pak klidně prodává svou kvalifikaci za co nejvíc co může dostat nebo odjede do Ameriky - jeho věc. Ale žvanit o "veřejném zájmu", furt někomu něco platit "ze zákona" a nemít nikde stanoveno co, jaké povinnosti z toho zpětně vyplynou, to je cesta do pekel. Ti, co se milujou nechť se s láskou obdarovávají, ti ostatní si ale zaslouží korektní, jasně dané vztahy. Já pán, ty pán - a nakonec dobré účty dělají dobré přátele, zato nezištné půjčky už mnohé přátelství zničily.
P. Götze
Re: Cokoli "společného"
Ano, to co popisujete vy, je druhy extrem. Rika se mu anarchie.
S. Ševeček
Studenti ...
zase naletěli? - tentokrát epimédiím?
Komu vlastně naletěli v listopadu 1989? - žeby mrtvému Zivčákovi?