Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Katedrála sv. Víta podle kardinála Vlka stále patří církvi, Duka nesouhlasí

Katedrála svatého Víta na Pražském hradě patří podle kardinála Miloslava Vlka stále církvi. Letošní verdikt Ústavního soudu v jiné kauze podle něj zpochybňuje nárok státu. Vlk to uvedl na svém webu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J. Pluk

15. 5. 2013 13:40
Všechno "vrátit"!!!

Ano, to je potřeba. Zrušit všechny pozemkové reformy, vrátit všem šlechticům a církvím kteří i nás kdy vládli, všechny jejich majetky. Nakonec i celou ČR je potřeba vrátit Habsburkům, jimž vládu nad českými zeměmi protiprávně odebrala česká lůza!!! A všichni česi by se měli vzdát občanských práv a přiznat si nevolnický status, aby se vrátily věci opět do pořádku a nikdo z šlechtických a církevních elit nestrádal tím že nemůže uplatňovat práva odvěky jim patřící.

Koneckonců, to že veškeré památky, chrámy a cokoliv jiného byly vystavěny z daní a desátek o které byli naši předkové obíráni, s využitím bohatství vznikého robotou a nevolnickou prací - to je přece irelevantní, vždyť mocipáni přeci měli přirozené právo vládnout našim životům a to by jim mělo být vráceno!!!

(pochopitelně  ironie)

0 0
možnosti
JF

15. 5. 2013 14:05
Re: Všechno

daně ( resp. desátky) platíme i dnes vládcům ( tenkrát se také platilo vládcům a ti pak dávali peníze církvi) takže žádný převratný návrat by to nebyl. Jen snad by byla vrchnost jasněji vymezená, nyní je vrchnost kdejaký šíbr a zloděj. Nechápu vaši ironii, ona to totiž ironie není, je to jen hrubými slovy popsaný fakt, který platí dnes a platil i v minulosti, včetně té "nevolnické " roboty ( to jen z venku vypadá jinak, ale pod povrchem se změnilo jen velmi málo)

0 0
možnosti

15. 5. 2013 14:33
Re: Všechno

Ano, přesně tak. "Desátky" platíme i nyní, ale v daleko větší míře než za těch "utlačovatelů" Habsburků. Zajímalo by mne, zda ten soudruh pod jménem Jirka Pluk vůbec ví, že Arcidům z domu Habsbursko-Lotrinského má nejblíže ke svým předkům - Přemyslovcům.

0 0
možnosti

15. 5. 2013 14:39
Re: Všechno

Na kterou dobu vůbec ukazujete? Podle toho, co zde píšete za nesmysly, tak možná někde na středověk. Ta vaše "ironie" je tak trochu mimo mísu. Jinak ještě, můžete mi napsat, v čem jsou méně svobodní například Britové, Norové, Švédové, Lucemburčané a další oproti obyvatelům zemí Koruny české? A neodpustím si malou poznámku. Když oni jsou takovým vlastencem, proč píší češi s malým č? Nemá tam snad být Č jako u každého jiného poznačení národa? Tedy Němci, Švýcaři, Španělé, ...

0 0
možnosti
JK

15. 5. 2013 17:41
Re: Všechno

No zatim se zkusenosti, tak konstitucni monarchie jsou stabilnejsi a kral prijde lacineji, nez president.

0 0
možnosti

16. 5. 2013 5:45
Re: Všechno

To jsou jen dvě výhody oproti republikánskému systému. A je jich daleko více.

0 0
možnosti
ZK

16. 5. 2013 5:54
Re: Všechno

Kde jsou ty doby, kdy se platil jen desátek!

0 0
možnosti
JF

16. 5. 2013 19:34
Re: Všechno

No jo, ale důchod nebyl a u felčara platili na dřevo.

0 0
možnosti
ZK

16. 5. 2013 22:04
Re: Všechno

A nenapadlo vás, že z toho rozdílu jim bohatě zbylo na obojí?

0 0
možnosti
PS

16. 5. 2013 6:52
Re: Všechno

Navrat Habsburku by byla velice positivni udalost. Je pravda, ze i tehda se kradlo, ale v takove mire, jako dnes, to tedy ne. Stat nemel dluhy a za R-U se nikomu nepodarilo znicit prumysl a zemedelstvi tak, jak je to dnes. A ''lid'' zdaleka nebyl takovy nenazrany ksindl jako je dnes. A hlavne se o lecos snazil, necekal, az nekdo za nej problemy vyresi. Nebyla to idealni doba, ale byla lepsi nez cokoli co prislo potom. A ten stat, ci spise soustati, odolavalo nepratelskym naporum 400 let. ''Tatickova" republika sla do kytek za 20. A nevzpamatovala se do dneska. Jenze dnes je stat tak prohnily, ze by ho asi zadny arcivevoda uz nedal dohromady, ani kdyby rajtoval na bilem koni jako pan ''Taticek'' a nosil cepici z nehtem a za sebou mel vsechny blanicke rytire i s obema svatymy Vaclavy

0 0
možnosti