Diskuze
Jsem na tom fakt špatně. Chci alespoň kompenzaci na nájem ateliéru, řekl autor Tančícího domu
Děkujeme za pochopení.
K. Ševčík
Obětoval jsem 7 Kč na registraci do tohoto spolku, protože už nemohu číst ty ptákoviny, co jsem se dozvěděl. Pan Milunič na základě vítězství v architektonické soutěži uzavřel smlouvu na projekt této obludnosti, co na nábřeží vvytvořil, za což dostal zaplacenu nemalou částku ob svých "kamarádů" , odevzdal projektovou dokumentacvi a tím přešla veškerá práva na objednavatele dokumentace. Další opět nemalou částku obdržel při realizaci, kdy ve své "stodole" jak sám říkal, vyráběl prohnuté traverzy na stavbu. Tak ať teď nepláče na nesprávném hrobě. Pokud nemá na atelier na Praze 1, holt se bude muset přestěhovat, pokud je zájem o jeho práci. Máme přeci svobodné a demokratické podnikání !!!!!!!
J. Křivan
Všechna sláva polní tráva.
Moc tomu nerozumím, ten člověk byl úspěšný architekt a nyní se chová slušně řečeno podivně. Je mu 75 let, pokud neutáhne atelier a spolupracovníky, tak asi není o jeho práci zájem. Tohle ale za něho nikdo nevyřeší. Možná jako mnoho jiných umělců si neplatil dostatečně na důchod. Takových lidí je hodně i dost těžce nemocných.
Tak ten nájem by mu snížit mohli, akorát by pak čelili žalobě, že mu dali nižší nájem a tím poškodili městskou kasu...
Ne kazdy je darmozrout a nenasyta. Tančící dum je fenomen a myslim ze autor by si zaslouzil vic nez uznani. Jenomze kdyz vy vsechno přepočítávate na peníze. Do hrobu si je nevezmete. Ke vsemu to ani nejsou vase penize. Ale az budete v jeho veku, vsak vy si vzpomenete.
Maříku, píšete fakt blbosti. Na peníze vše přepočítává ten architekt! Jako bych někomu postavil barák, dostal za to zaplaceno a za 20 let chtěl za to zaplatit znovu a to v pravidelných částkách minimálně 40 tisích měsíčně. Ten architekt by měl dostat akorát pár pořádných facek a nebo "Bohnice".
J. Hanke
v čem je problém??
Musel uzavřít smlouvu. Tu smlouvu musely podepsat obě strany. Tedy architekt (projektant) i investor (resp. developer).
Tak sakra na co má, nebo nemá právo je napsáno ve smlouvě.
A jen o dodržení smlouvy může být spor.
J70a88n 61K29u77l19i45h91r52a18c97h
Žil jste v roce 1992? Pamatujete si ochranu duševního vlastnictví v československém právním řádu? (Už bylo po politické změně, bylo dobře, ale ještě nebylo po nápravě zákonů.) Dodnes je v Česku mnoho lidí, kteří mají nájemní smlouvy na dosud neprivatizované obecní byty z těch dob. Jestli někoho takového znáte, podívejte se do takové smlouvy. Dnes zní aburdně, jako z dávnověku. Zákony se od té doby změnily (starý občasnký zákoník byl x-krát novelizován a pak zcela nahrazen) a ty staré smlouvy na užívání hmotné věci se řídí - obvykle naštěstí - právem odpovídajícím změněné době. S jeho smouvou z předpotopní doby je to stejné, jistě je z dnešního pohledu nepřijatelná, ale jemu už řádný užitek z toho, že jiní užívají nehmotný statek (umělecký dojem), který vytvořil, v neplyne, ač by to bylo v souladu s dnešním duchem i literou práva.
A co tak se na ateliér vykašlat, když na něj nemá a jít do důchodu, tak jako drtivá většina lidí? Autor možná dobře maluje, ale rozumu moc nepobral.
J82a85n 92K97u77l62i10h33r79a77c38h
Odkdy je lepší se válet na dávkách, jak mnoho lidí rádo říká, než se živit vlastní prací?
Pan Milunič pravděpodobně je schopen ještě ledacos přínosného vytvořit, ale problém práce architektova týmu (ano, to musí být tým) je, že ná ́klady vám nabíhají průběžně, každý měsíc (mzdy spolupracovníků, provoz ateliéru a další nutné operativní náklady), zatímco zaplaceno dostanete jednou za několik měsíců, nebo let.
Stené je to s filmaři. Do jejich projektů stát ročně lije desítky milionů z veřejných peněz, další spoustu ČT z vašich koncesionářských poplatků. Výsledek často neozdobí nic, nepotěší nikoho, skončí někde v archivu. A vy tu nadáváte člověku, který, pravda neuměle, ale skromě nežádá o desítky milionů, ale škemrá o úhradu jedné části operativních nákladů, kteá vydá tak za 40% nákladů na 1 státního úředníka v nejnižší platové třídě, aby mohl dál tvořit díla, která se už osvědčila.
No nevím, snad pan autor nevypracoval projekt nového sídliště Petřiny zadarmo? A další jeho práce?
Je podnikatel jako každý jiný, a každý jiný si musí rozvážit na co má prostředky.
Lidsky by se to dalo pochopit, ale nikoli uz racionalne. A otevrelo by to precedent...
Jinak tancici dum se veze, ci priklada polinko na ohen te dnesni tancici politicke sceny, jedno s druhym za dvacet, jak se nerika. To ze se na neco svet jezdi divat vubec neni znamkou cehokoli kladneho, co se te stavby tyka. Dle meho nazoru je takova architektura znamkou sveho rozkladu, konecne stadium spolecenske zhuverilosti. Rozmarilost stareho Rima, ktera byla predzvesti jeho padu??
J. Tobby
Dej mi bůra! Jsem na tom fakt špatně! Platím si do teď ateliér za 40000/ měsíčně! :D