Pátek 3. května 2024, svátek má Alexej
130 let

Lidovky.cz

Výslech ředitele dopravního podniku

Martin Dvořák

UKONČENO

Pražané mají cestovaní městskou hromadnou dopravou jednodušší, za lístek mohou zaplatit sms zprávou. Na druhou stranu si od Nového roku za jízdné připlatí. Ptali jste se 27.11. v 10:00 ředitele pražského dopravního podniku Martina Dvořáka.

položených otázek: 90 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Zodpovězené otázky

OTÁZKA (26.11.2007 12:16) twist
Myslím, že tohle je dobrý nápad. Nevíte, zda něco podobného chystají i další města ?
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:00)
Myslím, že to je nejen dobrý nápad, ale že to je i nutnost. Vím, že tato věc již několik let úspěšně běží například v Helsinkách a ve Vídni. Apropo, zdravím všechny čtenáře Lidovek.
OTÁZKA (26.11.2007 12:22) Jana
Dobry den,dopravni prostredky jezdi znecistene,kultura cestovani je spatna,prepravni kontrola se pri kontrole jizdenek nezajima o cestujici casto opile a spinave,kteri si pletou dopravni prostredek s obydlim. Pritom DP zvysuje cenu jizdneho.
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:03)
Z určité části máte pravdu a určitě se nechceme spokojit se stávajícím stavem čistoty dopravních prostředků. A hlavně chceme být více nekompromisní ve vylučování osob z přepravy, které porušují přepravní řád, to znamená znečišťují a poškozují dopravní prostředky, chovají se neurvale, většinou pod vlivem alkoholu. Zároveň ale říkám, že to nebude jednoduchá věc a že to určitě není otázka jednoho týdne. Co se týče zdražení, na tuto otázku jsem odpovídal už mnohokrát, takže znova: radikální navýšení ceny energií, pohonných hmot, stavebních materiálů (např. kolejnice), růst DPH, valorizace mezd atd. atd. atd. Zároveň opakuji, že chceme příští rok zvýšit svoji přepravní kapacitu na nejvytíženějších trasách. Pokud toto nejsou dostatečné důvody, pak už nejsem schopen více argumentovat.
OTÁZKA (26.11.2007 12:37) Aol
Jak často jezdíte MHD? Máte cenově zvýhodněné jízdenky jako ředitel? Jak se Vás dotkne zdražení MHD? Díky za odpověď na všechny tři otázky.
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:04)
MHD jezdím cca 3-4x týdně, primárně metrem. Mám cenově zvýhodněnou jízdenku, tudíž jako zaměstnance Dopravního podniku se mne zdražení MHD nedotkne.
OTÁZKA (26.11.2007 12:44) Yaf
V současnosti vzrůstá nedostatek (hlavně kvalitních) pracovníků. Dopravní podniky ve mě budí dojem, že jsou sociálním zaopatřovacím ústavem pro lidi, kteří by se jinde neuživili. Stačí se podívat na ty jejich "výkony". Máte nějaké možnosti, jak získat kvalitní zaměstnance (třeba motivace formou vyšších odměn apod.)?
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:06)
To není jednoduchá otázka a odpověď na ní je na delší - spíše než psaní - povídání. Každopádně je pravdou, že dostatek řidičů, zejména autobusů, nemáme a neustále zvažujeme možnosti, jak získat a stabilizovat kvalitní pracovníky. Jedna z možností, o které velmi vážně uvažujeme, dokonce ji připravujeme, je použití řidičů ze zahraničí.
OTÁZKA (26.11.2007 12:48) Zuzana
Jezdite pane rediteli MHD denne, zvlaste v dopravni spicce? Ridit DP je prece jen neco jineho nez byt reditelem komercni televize. Jaka je provize pro operatory,pres ktere bude mozne kupovat prostrednictvim SMS jizdenky?
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:07)
Zeptejte se operátorů. My tuto informaci uvolnit nemůžeme, byla to výslovná podmínka operátorů.
OTÁZKA (26.11.2007 12:59) vanek
Zdravím,kolik Vám schází řidiču.
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:07)
Číslo se neustále mění, ale řádově desítky.
OTÁZKA (26.11.2007 13:02) Martin
Děláte si srandu z obyčejných lidí , nebo to myslíte vážně?Místo aby se motivovala MHD , tak spousta lidi radši pojede autem , než aby se mačkali v MHD.Takže Vám děkujeme za ucpané silnice! V TV jste toho moc nedokázal a tady to taky asi nebude žádná sláva.
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:09)
Jestli to byla nebo bude sláva, naštěstí budou posuzovat jiní. A jestli myslíte vážně, že tento krok nažene lidi do aut, tak jste dokázal, že opravdu nevíte, o čem mluvíte (respektive píšete).
OTÁZKA (26.11.2007 13:02) PremekC
Proc nepristavujete autobusy a tramvaje drive na konecne zastavky? Proc maji cestujici cekat v mrazu a desti a koukat na ridice, ktery parkuje 50 m od nich v teple? Nevymlouvejte se na predpisy a odpocinek ridicu, toto je zcela bezne v civilizovanych zemich, ktere jsem navstivil. Viden, Frankfurt, Mnichov, Amsterodam, vsude to jde a u nas ne!
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:10)
Možná Vás překvapím, ale myslím, že máte pravdu. Už jsem ohledně této věci dostal podnět a požádal jsem pana dopravního ředitele, aby tuto věc řešil. Ku spokojenosti cestujících.
OTÁZKA (26.11.2007 13:07) Vráťa Ebber
Dobrý den, nedá mi to neinformovat vás o tom, že pražské metro se dostalo za hranici své kapacity. Používám ho denně k cestě do zaměstnání a ujišťuji vás, že dostat se v 8 hod ráno na stanici Palmovka do vozu je velké umění, stejně tak kolem 18 hod se nemůžu dostat do vozu na stanici Florenc. Kultura cestování MHD je měsíc od měsíce horší.
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:11)
Proto v rámci valorizace jízdného jsme jasně řekli, že již od počátku roku 2008 zvýšíme přepravní kapacitu na trase metra B a v průběhu května na "céčku". Doufám, že toto zvýšení kapacity bude dostačující.
OTÁZKA (26.11.2007 14:17) Petr Provaz
Dobrý den. Jakou částku měsíčně platí dopravní podnik advokátní kanceláři za zastupování při vymáhání pokut od černých pasažérů? Připadne částka nákladů řízení (odměna advokáta dle vyhlášky 484/2000 Sb.), kterou musí zaplatit černý pasažér při soudním vymáhání pokuty advokátní kanceláři?
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:13)
Smlouva, o které mluvíte, končí koncem roku a je ve finální fázi výběrové řízení na poskytovatele těchto služeb.
OTÁZKA (26.11.2007 14:53) YI
Když je na lince metra C možné mít přes den interval kolem dvou minut (a po osmé večer kolem pěti minut), tak proč to není možné i na linkách A a B? A pokud teď začnete tvrdit, že DPP nemá tolik souprav, tak to můžete vykládat leda někomu, kdo neví, že dodavatel DPP už asi dva roky dluží 24 objednaných souprav. Neměl byste se o to jako ředitel náhodou starat?
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:15)
Nikdo nám 24 souprav nedluží, to je zcestná informace. Co se týče intervalů na B, ty jsou odvislé od zabezpečovacího zařízení, které je na trasách C a A modernější, než na trase B. Ale opakuji, že v rámci stávajících technologií budeme posilovat přepravní kapacitu na B.
OTÁZKA (26.11.2007 15:07) Přihlížející
Dobrý den! Pane, já sice chápu, že se zdražují energie a tím i náklady MHD, ale přesto nebylo by naopak lepší resp. rozumnější jízdné zlevňovat, že by tak ubylo černých pasažerů?! Podle stejné logiky, jako že menší daně nebudou stát za daňové úniky! Výrazně by se tím také zlepšila bezpečnost dopravy! Nedocházelo by k takovým situaím, že by černý pasažer utíkal před revizorem do tunelu .... Ještě bych se chtěl zeptat, proč nakupujete tak nemožné a jistě i velmi drahé tramvaje, jako jsou ty Porsche ?! Mají koplikovaný interiér, nehygieniké potahy a jsou velmi hlučné! Pak nemáte mít rostoucí náklady a my pasažéři zdražované jízdné! To se ani trochu nestydíte, mít jedno z nejdražších jízdných ve světě !!
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:19)
Nevím, kde vznikla nesmyslná chiméra, že máme jedno z nejdražších jízdných na světě. Je to právě naopak. Co se týče logiky, že kdybychom zlevnili, ubylo by černých pasažérů, tak s tím určitě nemohu souhlasit. Více a více si myslím, a přibývá argumentů, že jediný úspěšný nástroj, jak eliminovat černé pasažéry, je instalovat do metra turnikety. Co se týče tramvají, tak mne překvapuje názorová pestrost, jelikož je velké množství lidí, kteří si tyto tramvaje chválí, a je určité množství lidí, kteří ji kritizují. Myslím, že tramvaje 14T jsou moderní a dobré tramvaje. Tím se ale nebráníme diskusi například o použitých materiálech na sedačky pro cestující.
OTÁZKA (26.11.2007 18:48) Belfort
Mám tři otázky: Kdy přestanou z konečných vyjíždět tramvaje a autobusy zakouřené samotnými řidiči. Kdy řidiči přestanou kouřit při jízdě, děje se tak zcela běžně v okrajových částech města a díky netěsnostem kabinek řidiče proniká kouř dál do vozu. Kdy toto jednání ohrožující zdraví cestujících, ale i bezpečnost (při kouření při jízdě) bude kontrolováno a vyvozovány sankce. Možná, kdybyste jednoho či dva výtečníky vyjíždějící se smradem naplněnou tramvají z konečné vyhodili, bylo by po problému.
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:21)
Je výslovně zakázáno kouřit v dopravních prostředcích, a tento zákaz zejména platí pro řidiče. Pokud máte tyto poznatky, tak se Vám za Dopravní podnik omlouvám a hříšníky se určitě budeme snažit postihovat.
OTÁZKA (26.11.2007 20:20) Karel Bok
Dobrý den, proč není možné, aby béčko jezdilo alespoň tak často jako céčko? Linka B je podle mne svou vizáží i nedostatkem souprav právem nazývána sockou
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:23)
Opakuji, že víme, že trasa metra B je v situaci, kdy je potřeba jednoznačně nejen investovat do její modernizace, ale zároveň i okamžitě zvýšit její přepravní kapacitu. Stane se tak ve dvou etapách, první bude již v lednu a druhá v únoru.
OTÁZKA (26.11.2007 20:21) Honza Medvěd
Plánujete i možnost zakoupení dlouhodobých kuponů přes sms? Ušetřilo by mi to spoustu času při kupování tramvajenky a vám zajisté náklady na prodejní okénka.
ODPOVĚĎ (27.11.2007 10:24)
Plánujeme, nejen prostřednictvím SMS, ale i prostřednictvím internetu. Doufám, že již příští rok by tento nákup bylo možno takto provést.