Proměna má být hotova do poloviny příštího roku a v nabídce by měly být především lokální, sezónní, čerstvé akvalitní potraviny. Makléř projektu, firma Max Immo, jedná zatím asi s dvaceti společnostmi, například s provozovatelem restaurace Aromi, který má obchod sitalskými potravinami či dejvickým řeznictvím Robertson.
„Cílem je shromáždit všechny obchody s kvalitními potravinami, které jsou mnohdy na periferii Prahy, v centru města. Ty obchody fungují perfektně, lidé do nich chodí. Je tu velká cílová skupina zákazníků, kteří chtějí kvalitní zboží a musejí pro ně jezdit po celé Praze,“ řekl LN šéf Max Immo Carlo Gradl.
Projekt podporuje i šéfkuchař hotelu Imperial Zdeněk Pohlreich, který je známý především jako tvář seriálu Ano, šéfe. „Stejně jako spousta dalších lidí si myslím, že Praze chybí místo, kde se dají nakoupit potraviny. Doporučil jsem svoje dodavatele, zelinářské firmy ilidi, kteří dovážejí italské speciality,“ řekl Pohlreich.„Potraviny musejí být v dostupných cenových relacích, levnější než třeba v Palladiu, kde jsou samozřejmě vyšší nájmy,“ dodal.
Čertsvé jídlo je adrenalinVšude ve světě podle Pohlreicha funguje to, že firmy, které zásobují kvalitním zbožím restaurace, jsou schopny prodávat totéž i veřejnosti za rozumné ceny. „Teď lidé platí třeba dvojnásobek, a to je nesmysl. Navíc žijeme v zemi, kde je jednodušší koupit si kvalitní mořskou rybu než kvalitní lokální drůbež,“ uzavírá Pohlreich.
To, že by v Praze vyrostla podobná tržnice, by přivítali i čeští kritici. „Nejdůležitějším trendem posledních let je jíst místně, sezonně a čerstvě,“ řekla Hanka Michopulu, která pro magazín Pátek LN píše pravidelnou stránku o jídle. „Jde o to, jak moc se jim podaří tam mít skutečně čerstvé jídlo. To ale není snadné, každý, kdo jde do čerstvého jídla, by si zasloužil obdiv, protože je to velký adrenalin,“ řekla Michopulu. Podle ní se používáním čerstvých a místních surovin narovnává vztah k jídlu. „Jídlo je levné, čerstvé a nemá za sebou žádnou ekologickou stopu, je prostě v pořádku,“ dodala Michopulu.
Vnové „tržnici“ by se měly objevit různé typy obchodů. „S projektem se chceme dostat i k turistům, jsou tak důležitá i moravská vína, lokální produkty či česká bioprodukce,“ uvádí Gradl. V pavilonu by tak měla být i klasická tržnice s ovocem a zeleninou. „Patro se vstupem ze Slezské ulice má splňovat funkci a mít vůni a pocit tržnice,“ doplňuje Jánošík. „Kromě jídla by se měly objevit i další doplňující obchody, například s kuchyňskými potřebami, obchody s kořením, čajem a kávou,“ vypočítává Gradl.