Novinka vznikla jako kombinace světlého a tmavého ležáku uvařených z ječmenného sladu a žateckého chmele. „Naším cílem bylo nechat vyniknout charaktery obou ležáků tak, aby ani jeden z nich nedominoval. Proto jsme poctivě vyzkoušeli celou řadu poměrů, abychom našli ten nejlepší. Chtěli jsme, aby si náš Kozel Řezaný 11 ponechal hlavní chuťové charakteristiky obou piv, která se tak mohou vzájemně příjemně doplňovat,“ přibližuje Vojtěch Homolka, sládek Velkopopovického pivovaru.
Ještě před zahájením výroby si podnik udělal průzkum mezi 2500 spotřebiteli. A ze sondy vyplynulo, že 47 procent oslovených by řezaného piva pilo víc, kdyby bylo dostupné v obchodech. Zároveň se ale liší poměry, v nichž si pijáci nechávají v restauracích řezané načepovat.
„Zájem o jedenáctistupňové ležáky a černá piva je mezi spotřebiteli vysoký. Stejně tak se mezi českými pivaři v posledních letech těší velké popularitě řezaná piva, která si nechávají čepovat ve svých oblíbených hospůdkách. Chtěli jsme jim vyjít vstříc, a proto jsme připravili řezané pivo v lahvi podle našich představ,“ sumarizuje Homolka.