Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

„Ať si Romové žijí, jak chtějí, hlavně ať tady nejsou…“

Českobudějovické sídliště Máj vyhlíží na první pohled „normálně“. Pod povrchem však kypí nenávist.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
CB

Ctirad Bednář

5. 7. 2013 19:51
Ano.
Cikánům jsem za úpadek civilizace vinu nikdy nedával. Za nevychované děti také mohou především rodiče.
0 0
možnosti
SJ

Starej Jakub

5. 7. 2013 19:42
No, a ty jsme si tam zvolili my. Cikáni ne.
A já bych je neomlouval. Jestli na to nemají, ať jdou od toho.A i ty neziskovky jsou zahraniční agenti, jak to onehdá pravil ten ruský blonďák. Kam se člověk podívá, samý nepřítel ;-)
0 0
možnosti
SJ

Starej Jakub

5. 7. 2013 18:43
No poslední takový útok co si pamatuji,
podnikli Rusové. A ti na sídliště Máj nepřivezli nikoho.
0 0
možnosti
CB

Ctirad Bednář

5. 7. 2013 19:09
Nejspíš jste si toho nového "útoku" nevšiml.
Takových lidí je hodně, právě proto jsem ho nazval "podlý".  Slyšel jste o pokusu se žábami, které, když je hodíte do horké vody, tak rychle vyskočí, ale když jsou ve vodě, kterou pomalu zahříváte, tak si toho nevšimnou. a uvaří se?
0 0
možnosti
CB

Ctirad Bednář

5. 7. 2013 18:39
Příčiny růstu nenávisti, jak každý inteligentní člověk
nahlédne, jsou daleko hlubší, než místní problém sestěhování cikánů na jedno sídliště. Tím samozřejmě neříkám, že ze zahraničí organizovaný a financovaný podlý útok proti českému národu nebyl dále podporován tu úplatností, tu zbabělostí nebo intelektuální nedostatečností drtivé většiny našich poslanců a politiků.
0 0
možnosti
SJ

Starej Jakub

5. 7. 2013 18:39
Problém:
„Největším problémem Máje jsou rodiny, kterým stačí žít ze sociálních dávek. Jako starosta stotisícového města to nemůžu ovlivnit, je to práce pro zákonodárce,“Jinými slovy: jestli někomu vadí, že se tu dá žít z dávek, ať se laskavě obrátí na toho Čecha, který ten zákon sepsal. Několik konspirativních teorií: 1) podplatili ho Romové, aby měli dávky 2) podplatili ho skinové, aby měli rvačky 3) podplatili ho diskutéři po internetu, aby si mohli zanadávat  4) podplatila ho Baba Jaga 5) nepodplatil ho nikdo, mysel to dobře. Vyberte si :-)  
0 0
možnosti
CB

Ctirad Bednář

5. 7. 2013 19:42
Celkem jednoduchá odpověď.
Bod 5) nelze vyloučit - i hlupák to může myslet dobře. Další evidentní příčiny jste vynechal: část zákonodárců to nemyslela nijak, protože jim jde jen o prebendy a přemýšlením nad zákony neztrácí síly, jiná část neměla čas se zamyslet, neboť jsou z EU úmyslně přetěžováni tisíci nesmyslných zákonů, které "musí" odsouhlasit, a jejich intelektová nedostatečnost jim nedovoluje rozeznat, co je důležité. A někteří poslanci jsou prostě zbabělí a vědí, že by na ně neziskovky a prostituti z médií uspořádali mediální hon a od koryta by je odstavili.
0 0
možnosti
SJ

Starej Jakub

5. 7. 2013 18:17
Tak to je asi na Máj sestěhovala Evropská unie.
Nebo, že by neziskovky? :-)
0 0
možnosti
V

Vladimir1950

5. 7. 2013 17:09
Romové /Gadžové
Ano,lidem , hanlivě nazývaným Romy "gadži" velmi vadí, když je mají ve svém sousedství.Proč? Ono to člověka naštve, když se chce po práci v noci vyspat a začne romská produkce, kytara,harmovika,řev..Co je pro Romy normální je, že poberou dávky, nakoupí chlast a cigarety, přes den spí a v noci řádí.. Proč by mne mělo zajímat, že nedovedou hospodařit a po pár dnech,kdy si lebedí, pobrekují, jak se mají špatně a stát se o ně nestará..Nechci generalizovat, ale tipuji, že takových je v romské komunitě  tak 80%. A je to už po listopadu druhá generace. Ti mladí se "učí" od starých, jak "podojit" stát. A moje další zkušenost? Když je Rom sám je v klidu.Jak se jich sejde víc, je průšvih na spadnutí. A taky mi vadí ještě jedna věc. Když se stane, že Romové  zmasakrují bez příčiny "gadžy" mačetami-viz Nový Bor , JUDr Samková-Veselá, Romka, toho využije a obviní ze zvůle státní orgány a nabádá obviněné,aby lhali..To ještě přilije olej do ohně.S  nadsázkou bych souhlasil i s názorem předchozího přispívatele, aby se Romové  dobrovolně vrátili do Indie, odkud přišli..Sám bych jim pčispěl na cestu, aby byl od nich klid..:-))Řešení romské otázky nevidím, je to v jejich povaze, myslím, že se to nedá změnit..Už se o to staral i "bolševik" a taky neuspěl..Apropos, na jednu stranu nás ve světě za Romy kritizují, na druhou stranu jsou rádi, že se jich, když k nim emigrují, až je poznají , zbaví..Proč asi? P.S.: Víte, že Romové nemají ve svém jazyce slovo děkuji?
0 0
možnosti
SJ

Starej Jakub

5. 7. 2013 18:07
Paľikerav
Google je skvělý vynález.Paľikerav.
0 0
možnosti
PG

Palochova Gabriela

5. 7. 2013 10:37
Článek pěkně napsaný, ale:
založený na smyšlenkách a polopravdách. Dnes od sdělovacích prostředků, založených na polopravdách striktně vnucovaných politikou EU. Proto pokládám otázku: co by se stalo, kdyby "Čech - neRom" (Romové jsou v jejich občanských průkazech rovněž Češi až na asi 13 000 romů (dle posledního sčítání lidu) žijících pracujících výjimek naučených pracovat za minulého režimu):- po desáté večer dělal hluk- močil či vykonával potřebu před policistou- vykřikoval rasistická hesla před policistou atd. atd.A zrovna o tom se zde v článku píše. Že prý to dělají romové - cikáni - cigáni, či jak je nazýváte. To jako policie by jim to dovolila? V čem je problém? Problém je v tom, že Češi jsou rasisté. Vadí jim, když jim realitní kancelář Sting zajistí nájemníka. Podepíši smlouvu o zpostředkování služby, Sting jim najde např. slušnou bílou nájemnici. A bílému vlastníkovi bytu najednou vadí, že jsme nezjistili, že bílá nájemnice má kriminální minulost, obvykle už promlčenou nebo v podmínce, a že bílá nájemnice, která má v občance "pouze" tři děti, žije s přítelem romské národnosti.Ale - už je nezajímá, že ve smlouvě o zprostředkování se nic o takovém prověřování nebylo. Je to jen na majiteli bytu, aby si právně vynutil dodržování nájemní smlouvy, kterou - mimochodem - od nás dostal zdarma. To, že si nájemkyně do bytu nastěhovala přítele s jeho početným příbuzenstvem, je jen problém mezi ním a nájemkyní. To, že neplatí nájemné a služby - rovněž není problém realitky. Každý by si měl přečíst smlouvu. To, že nějaký jiný zaměstnanec realitní kanceláře Sting (např. externí zaměstnanec pan Jagiello) naslibuje hory doly, aby si vydělal, nic neznamená.Proto vidím celý problém na sídlišti Máj jen jako problém několika stovek lidí, co si nepročtou smlouvy a nejsou schopni se vypořádat se ztrátou. Ale taková je doba. Přece nebudete lidi vyhazovat mimo město nebo je zabíjet jen proto, že jste přišli o část svých úspor nebo dokonce jen proto, že vám zrušili odpolední spánek. Smiřte se s tím, že se musíte přizpůsobit nejdříve Vy - přizpůsobiví. Naučte se toleranci. O tom to je. Každá kultůra má své zvláštnosti. Když je někdo bez práce - to platí i pro vás - bílé - v noci nemůže usnout a tak spí přes den . Je to rovněž tím, že dlouhou dobu jste žili v izolaci - a najednou máte sousedy z jiného etnika a s jinými zvyky. Proto platíme vysoké daně na policii a za práci těžkooděnců.Také proto, že vy, češi, míváte jedno či dvě děti. Abyste je vychovávali v blahobytu, vysoká průměrná spotřeba všeho - voda, elektřina atd. Pak se nedivte, že vládě vyhovuje etnikum, které se stará o rození dětí. Jejich průměrná spotřeba vody je minimální. Nehledí na blahobyt, ale na počet potomstva. Proto je jejich rasa z pohledu EU efektivnější. Začněte proto rodit, spoléhejte na služby realitních kanceláří a pak bude dobře.
0 0
možnosti
J

Jaroslava

5. 7. 2013 15:00
Polochová
Kriste pane, no to se mi snad jen zdá. Něco tak debilního jsem už dlouho nečetla. Efektivnější rasa, jo!? Není to snad provokace? Naflákají děti, a dál? Nejde přece jen o to rodit děti, ale zodpovědně je vychovávat, učit je pracovat, učit je pořádku a slušně se chovat, to tam v drtivé většině neexistuje. Když vás neznámé černé "smrádě" na ulici místo pozdravu osloví, promiňte, cituji:  "čau,pičo," no to vám pěkně vyskočí tlak. A to je jen minimum z toho s čím se mezi nimi potkáváte. A tí velcí? Ty je lepší vůbec nepotkat.Ať media nesvalují všechno na extremistické bojůvky, nic se neděje jen tak! My se máme přizpůsobovat do nekonečna? Vždyť oni na to měli už pětašedesát let a ještě to nedokázali. Posledních 20 roků je to jen horší a horší. Udělali se jim podmínky a tak se tak se prostě množí. Žádné starosti = žádné starosti s početím, však co, stát to zaplatí. A celé to slavné EU už chce asi jen to aby neutíkali od nás k nim.
0 0
možnosti
K

Kecálek

5. 7. 2013 8:38
Pokud není skupina lidí schopna respektovat previdla společnosti
v níž chtějí žít, je to jejich problém a je na nich, zda se přizpůsobí či nikoliv. Pokud se nepřizpůsobí, pak je to opět jen výsledek jejich rozhodnutí, jak se k nim společnost bude chovat. Zajímalo by mě, jak mi Houda a jemu podobní vysvětlí, když jsou cikáni takoví milí a bezproblémoví, proč máme v ČR "Vládní agenturu pro sociální začleňování v romských lokalitách" (to je plný název - byla založena v roce 2008 - sama se za svůj název stydí a vynechává ve své prezentaci ono "romských" - http://www.socialni-zaclenovani.cz/o-agenture) dále několik set "občanských sdružení" - tzv. neziskovek, které se opět zabývají tímtéž, čím zmiňovaná agentura. Proč máme tzv. "dekádu romské inluze" - začala v roce 2005. Proč země kulturní a "nerasistické" země jako Itálie, Francie, Velká Británie, Dánsko, Kanada, které jsou jinak vstřícné k imigrantům i z kulturně velmi odlišných zemí se tak tvrdě brání imigraci i malých skupinek evropanů romského původu (Dánsko kvůli pár stovkám bulharských romů obnovilo hraniční kontroly uvnitř schengenského prostoru)". Proč naše vláda ročně vydává mnohamiliardové sumy na začleňování právě cikánů? Proč se nepromění v gheta sídliště, kde vedle čechů žijí např. poláci, slováci, bulhaři, němci, řekové, vietnamci, rusové, ukrajinci ...? Zdá se tedy, že bezproblémoví nejsou. Kdo pak Houdu platí za jeho zvrhlé lhaní?
0 0
možnosti
C

Census

5. 7. 2013 8:06
Romský životní styl
Romský životní styl (explicitní sociální parazitismus) není kompatibilní s jakoukoli lidskou kulturou. V řadě lidských společností by se Romové s tímto přístupem stali nejspíše velmi rychle obětí nějaké té genocidy. Je ovšem pravdou, že jsme si tento jejich způsob života do značné míry svou nemístnou tolerancí vypěstovali sami, a to zejména po tzv. sametové revoluci, kdy se v reakci na silně restriktivní a autoritativní předchozí komunistický režim (který jejich asociální projevy dokázal poměrně efektivně neutralizovat) rozvolnily postihy a vznikla poněkud anarchistická atmosféra, umocněná nesmyslným důrazem na lidská práva zejména různých problematických menšin v populaci (myšleno ne etnických, ale obecně - například kriminálních živlů, narkomanů apod.). Zastánci těchto změn se odvolávali stále dokola na demokracii a její principy. Tento zhoubný model byl ale v původních demokratických státech Evropy řekněme na přelomu 19. a 20. století i později neznámý. Teprve opět v reakci na totalitní systémy, v tomto případě na autoritativní režimy střední Evropy 30. a 40. let (nacismus a fašismus), začaly upadat západoevropské demokracie a později i USA do opačného extrému v podobě nezřízeného holdování "lidským právům", politické korektnosti, to vše okořeněné zhoubnou ideologií multikulturalismu. Ze sociálního parazitismu se tak stala velmi výhodná životní strategie, na což doplácí zejména střední třída v tom kterém státě. I když konkrétní obraz je v každé zemi jiný, základní princip je stále tentýž. Jsem hluboce přesvědčen o tom, že současný mocenský i ekonomický úpadek Evropy a potažmo i USA mají tohoto společného jmenovatele. Státy východní Asie, řídící se utilitaristickým pragmatismem, tento problém evidentně nemají a jsou naopak na vzestupu.
0 0
možnosti