Diskuze
Bezpečný odstup od cyklisty neumíme změřit, reaguje šéf dopraváků na novelu. Podle poslance ale nejde o centimetry
Děkujeme za pochopení.
Z20d58e69n63ě21k 54P37a96l61d41u88s
Vždy se snažím předjet cyklistu tak, abych ho neohrozil. Nikdy nestuduji jestli je můj odstup 0,5 nebo 1,5 metrů. Ono se to z auta těžko odhaduje. Jediné řešení by bylo mít vysunutou tyč 1,5 metrů do strany. Pokud tyč praští cyklistu do hlavy, jel jsem noc blízko, pokud ne, bylo to akorát. Jinak to celé považuji jen za zviditelnění pana Dolínka. A pokud se chce někdo dívat na zahraničí, potom by se měl zajímat jak jsou tam cyklisté ohleduplní k motoristům a naopak. Ohleduplnost lidí do zákona nedostanete i kdybyste se na hlavu postavili a chodili mezi nimi s metrem.
P75a70v55e30l 53K55m95o54n80í43č79e22k
Bodejť by to někdo uměl. Je to jen pokus o zviditelnění nějakého poslance Dolínka z ČSSD.
M27a37r63e28k 56H55u68r30t
Uplne vyhozeny cas a penize za naprostou blbost. Dolínek si tvori pomníček protoze se do parlamentu uz nikdy nedostane.
J89i78ř97í 43L47e21c64i63a66n
Třeba TROLEJBUS ale nemá desetimetrový "šráky" aby kličkoval 1,5 metru od cyglisty, co zas kličkuje na galuskáči mezi kanály...
J86a34n 47K54a45d55e24ř78á67b29e70k
Doufám, že po volbách půjdou Dolínci se svým socanským spolkem do zapomnění (abych to napsal slušně). S Venezuelou a Valachovou včetně. Škod tady napáchali dostatek. Např. bilionový fotovltaický tunel.
T35o79m51á91š 21K98i96n71d22l
5. Povinné přilby pro dospělé cyklisty nejsou alternativou bezpečného odstupu. Přilba sice může snížit riziko některých úrazů hlavy, samotné nehodě však nijak nezabrání. Pokud nezakážeme silniční cyklistiku, potřebujeme bezpečný odstup. Je na nás, jestli se vydáme cestou zákazů a represí, nebo cestou vzájemného respektu.
6. Cyklostezky nejsou všude ani pro každého. Na 55 732 kilometrů silnic v České republice připadá pouhých 1 503 kilometrů cyklostezek. Ty často přitom primárně slouží jako chodníky a každých pár desítek metrů je přerušují vjezdy na sousedící pozemky. Chodci a cyklisté ani podle stávající zákonné úpravy nejsou povinni užít stezky pro chodce a cyklisty. Cyklisté tak mohou legálně užít i silnici a chodci chodník na protější straně vozovky. K neužití stezky mohou mít řadu dobrých důvodů, především vlastní bezpečnost.
M81i41r89o41s86l92a19v 42F67r81a81n49k
Každému rozumnému člověku je jasné, že cyklista na silnici nepatří. Silnice nebyly stavěny pro kola, ale pro automogilovou dopravu. Je to stejný nesmysl, jako by si cyklomagoři udělali šlapací drezíny a jezdili po železnici.
T48o87m35á97š 42K47i79n29d13l
3. Vymahatelnost zákona se posílí, smysl je však především edukativní a preventivní. Česká dopravní policie dnes bezpečný odstup vůbec neřeší, dokud nedojde k tragické nehodě. Policie totiž neví, jaká vzdálenost je bezpečná. Až smrt či vážné zranění cyklisty postaví najisto, že odstup dostatečný nebyl. Ředitel dopravní policie Jiří Zlý nepochopitelně odmítá definici konkrétní vzdálenosti odstupu 1,5 metru, protože ji údajně nemůže změřit – aniž by si zjistil, jakým způsobem policie v zahraničí bezpečný odstup kontroluje a vymáhá. K prokázání přestupku stačí kamerový záznam. Vzhledem k zásadě „v pochybnostech ve prospěch obviněného“ se nehraje na přesné centimetry nebo decimetry, ale postihují se pouze jednoznačně excesivní případy velmi nebezpečného předjíždění.
4. Doporučení chovat se ohleduplně nestačí. Snad všichni si uvědomujeme, že je třeba zákonem upravovat nejvyšší dovolenou rychlost v obci 50 km/h, protože každý může mít jinou představu, jaká rychlost je bezpečná. Stejné je
T10o68m38á17š 40K16i82n54d43l
1. Neexistuje žádný důvod, proč by bezpečný odstup při předjíždění cyklisty u nás nemohl fungovat tak, jako funguje v zahraničí. Obdobná úprava platí například v Německu, Francii, Španělsku, Portugalsku a Belgii.
2. Dodržování bezpečného odstupu nehrozí žádnou dopravní katastrofou ani na úzkých komunikacích. Stačí nahlédnout do zahraničí, kde se při obdobné šíři komunikací žádný černý scénář nekonal. Tam, kde se mohou vyhnout dva automobily, je dost místa na předjetí cyklisty s bezpečným odstupem. Podle platné normy je minimální šířka vozovky s nízkým provozem 5,5 metru, běžně však 6,5 metru a více. Naopak tam, kde se dva automobily vyhnout nemůžou, nelze ani cyklistu bezpečně předjet. Zcela výjimečně lze navrhnout i obousměrnou vozovku o šířce 3,5 metru. Všechna vozidla musejí jet za sebou, dokud nedojedou k výhybně. Výhybny musejí být každých 80 až 100 metrů. Podstata dodržování bezpečného odstupu spočívá v tom, že na běžné venkovské silnici není možné cyklistu předjet v okamžiku,
V46l57a51s66t84a 87M79o54k63r14ý
Nejdříve by si měli mnozí " cyklisti "/sebevrazi, zamést před vlastním prahem. Dá říci o nich, že jak agresivně se chovají za volantem, stejně tak se chovají kdekoliv na kole.