Letošní prodeje nových aut na českém trhu vypadají poměrně optimisticky. Za první čtyři měsíce roku vzrostly meziročně prodeje podle dat Svazu dovozců automobilů (SDA) o více než 20 %, v dubnu byl růst dokonce víc než 25 %. Jenže o stavu trhu a jeho zdraví to vlastně moc nevypovídá. Nárůst je totiž spíše než zvýšením poptávky zákazníků způsoben tím, že automobilky dodávají již dříve objednané vozy, které nestíhaly vyrobit.
Nadále platí, že čekací lhůty u některých modelů jsou i delší než jeden rok, takže trh vykazuje určitý „dojezd“. Oficiálně to sice automobilky většinou nepotvrzují, v zákulisí se už ovšem mluví o ochlazení poptávky – nových objednávek není tolik jako v minulosti. Letošní rok tak sice z hlediska dodávek vozů bude výrazně lepší, než byl loňský, nicméně růst asi nebude dlouhodobě stabilní.