„Ano, Renault by mohl přestat existovat,“ řekl ministr rozhlasové stanici Europe 1. Dodal nicméně, že předseda správní rady automobilky Jean-Dominique Senard tvrdě pracuje na novém strategickém plánu a má podporu francouzské vlády.
V rozhovoru s listem Le Figaro však ministr uvedl, že ještě neschválil plánovanou půjčku pro Renault v objemu pěti miliard eur (136 miliard Kč). Dodal, že diskuse o této půjče pokračují.
Zlevňování nových ani ojetých automobilů zatím nelze očekávat |
Renault by měl podle ministra ve Francii zachovat co nejvíce pracovních míst, zároveň by však měl zajistit, že zůstane konkurenceschopný. Automobilka podle svých internetových stránek zaměstnává po celém světě zhruba 180 000 lidí, z toho více než čtvrtinu ve Francii.
Renault je dlouholetým partnerem japonské automobilky Nissan Motor. Ta podle páteční zprávy agentury Kjódó zvažuje, že v důsledku koronavirové krize zruší více než 20 000 pracovních míst. To odpovídá asi 15 procentům její celkové pracovní síly.