Renault měl na konci loňského roku ve Francii zhruba 48 500 zaměstnanců, po celém světě pak necelých 180 000.
Automobilce Renault hrozí v důsledku koronavirové epidemie zánik. Musí se adaptovat, řekl ministr financí |
Společnost ještě čeká na dokončení plánované státní půjčky pět miliard eur, než zahájí jednání mezi vedením o odbory o pracovních místech a továrnách ve Francii. Nechce se uchylovat k přímému propouštění, ale dává přednost tomu, že by nepřijímala nové zaměstnance za ty, kteří odejdou do důchodu, dodal list.
Renault se odmítl ke zprávě listu vyjádřit. Agentura Reuters již v pondělí upozornila, že Renault by ve čtvrtek mohl představit úsporný plán, jehož součástí bude snížení počtu zaměstnanců a zavření továren.
Francouzský prezident Emmanuel Macron v úterý představil balíček v hodnotě více než osm miliard eur na záchranu domácího automobilového průmyslu zasaženého koronavirovou krizí. Ten má udělat z Francie největšího výrobce „čistých“ aut v Evropě. Vyzval také francouzské automobilky, aby vyráběly auta ve své zemi.
V Renaultu vlastní stát podíl 15 procent.
Automobilový průmysl ve Francii zaměstnává zhruba 400 000 lidí. Francouzský automobilový trh se v dubnu v důsledku koronavirové krize propadl téměř o 90 procent. Očekává se, že jeho oživení bude jen pomalé.