Sobota 13. dubna 2024, svátek má Aleš
130 let

Lidovky.cz

BMW po 20 letech zmodernizovalo ikonické logo. Sází na minimalismus a transparentnost

Ekonomika

  16:00aktualizováno  17:43
BERLÍN - Německý automobilový výrobce vozů BMW téměř po dvou dekádách zmodernizoval své typické logo. Ikonický modrobílý střed i písmo zůstává, je ale plošší a zmizela z něj černá obruba. Podle viceprezidenta společnosti Janse Thiemera z nového loga „vyzařuje otevřenost a čistota“. Nejnovější znak BMW je už 7. v řadě za více než stoletou historii automobilky. Na vozech se ale objevit nemá.

Nové logo BMW na elektromobilu Concept i4. foto: bmw.co.uk

Inovovaný vzhled znaku BMW má podle Thiemera symbolizovat význam a důležitost mobility a zároveň pomoci udržet požitek z řízení automobilů do budoucna.

Poslední logo má údajně sloužit pouze pro reprezentační a komunikační účely. I přesto ním při jeho představení tvůrci ozdobili kapotu nového elektromobilu BMW Concept i4. Transparentní design prý ještě více zvýrazní barvu exteriéru. Podle mluvčího automobilky ale společnost zatím neplánuje nový znak zavádět do výroby vozů.

Nové transparentní logo BMW.

Naposledy tým automobilové společnosti inovoval znak BMW v roce 1997 a ten si svou podobu držel až do současnosti.

Historická loga BMW.

Bavorská vlajka nebo vrtule

Mezi fanoušky německých vozů se také objevovaly spekulace, že logo symbolizuje vrtuli. Podle BMW ale modrobílý vzor záměrně reprezentuje své domovské Bavorsko.

„Bavorák“ není jediný z Němců, kdo v posledních šesti měsících odhalil nový design typického loga. Následoval tím Volkswagen, který své představil na podzim roku 2019 během autosalonu ve Frankfurtu.

20 z vás otestovalo produkty ECO by Naty. Jak testování dopadlo?
20 z vás otestovalo produkty ECO by Naty. Jak testování dopadlo?

ECO by Naty je značka založena na jednoduchém, avšak silném závazku – poskytovat inovativní a ekologicky šetrné produkty, které chrání nejen zdraví...