Do konce roku by měl obdržet i zbytek z celkových zhruba sedmi miliard. Čtyři nové stanice vyšly město na zhruba 20 miliard korun.
Šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš připustil, že financování projektu prověřují ministerští úředníci, ale i policisté.
Prahu láká dražší varianta. Metro D bude bez řidiče a se stěnou proti sebevrahům |
„To, že se projektem zabývá ministerstvo dopravy, ministerstvo financí a policie a další kontrolní orgány, to je asi normální, je to standardní, protože je to obrovský projekt,“ řekl Ďuriš. „I v této době probíhá policejní vyšetřování... Nebrání to ale čerpání dotace,“ dodal.
Ministerstvo dopravy, které evropské peníze na projekt přerozděluje, v roce 2013 kvůli údajným chybám dopravnímu podniku snížilo maximální možnou částku pro čerpání dotací o 25 procent. Podnik nadále usiluje o snížení takzvané korekce.
Ředitel Ďuriš už dřív řekl, že pokud se snížení nepodaří vyjednat, pak hrozí, že podnik nebude moci vyčerpat dotaci celou.
Navíc pokračuje kontrola Nejvyššího kontrolního úřadu a znovu se stavbou zabývá i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. A právě na jeho rozhodnutí závisí, zda Praha dostane na dostavbu metra dlouho očekávanou poslední tranši z jedenáctimiliardového úvěru od Evropské investiční banky (EIB).
Na šestikilometrové trase prodlouženého metra jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba začala v roce 2009. Ve zkušebním provozu se metro rozjelo v dubnu.