Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

‚Brzdit!‘ Vlaky ochrání nová aplikace v tabletu či mobilu, strojvůdce varuje před hrozící srážkou

Na obrazovce se objeví bod, který jako by říkal: když nezastavíš, srazíme se. Tím bodem bude protijedoucí vlak a strojvůdce musí začít hodně rychle brzdit. Díky nové aplikaci v tabletu, případně chytrém telefonu, dostane šanci osudové nehodě zabránit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No to je zase blbost! Strojvudce bud ridi, nebo cuci do mobilu. Nemuze delat obe veci soucasne. Je pravdepodobne, ze maji sluzebni tablet s jizdnim radem a podobnymi informacemi, ale tan tablet bude 99% casu lezet nekde v prihradce s vypnutym displayem.

Tohle by mohlo fungovat jenom v pripade, ze by se tato informace poslala na facebuk, tam by si to snad strojvudce nasel :-)

Navic, v tom systemu, jak je to popsano v clanku je jedna velmi silna logicka chyba. Vlak ztrati spojeni, ale neni problem, aplikace to dopocita. Ok. Ale predchozi vlak, ktery taky ztratil spojeni v tomto miste zastavil. Navigace muze dopocitavat jak chce, ale system nevi, ze tam stoji vlak. Tohle je k nicemu. Dalsi problem je dvoukolejka - gps ani mapy nejsou natolik presne, aby dokazaly urcit po ktere koleji vlak jede. Je jasne, ze na dvoukolejce muzou jet vlaky proti sobe, za urcitych okolnosti muzou jet i ve stejnem smeru a predjizdet se. Ale neni v silach gps zjistit, jestli nahodou nejedou po stejne koleji.

K

0 0
možnosti
Foto

Ridic kamionu musi dolozit sve denni odpocinky, bezpecnostni prestavky a doby jizdy 28 dni zpatky. Je s podivem, ze denni vykon strojvudce neni dosud nijak kontrolovan a teprve se o tom zacalo uvazovat. To, ze pracuji u dvou dopravcu, a ze po smene jdou na dalsi smenu ke konkurenci, jsem cetl uz pred lety. 8-o

0 0
možnosti

Ale je.

Jen si uvědomte, že strojvůdce nemá doma a ve volnočase holter, není sledován kamerovým systémem, a tedy se neví jestli před konkrétní šichtou míchá maltu, nebo v klidu popíjí s manželkou kafe, nebo si dá plzníčku a šlofíka. Noční bejvaj zrádný .....

0 0
možnosti

Zatial to vyzerá na zlyhavanie ľudského faktoru ! Aj na to bude aplikácia ?

0 0
možnosti

"Na obrazovce se objeví bod, který jako by říkal: když nezastavíš, srazíme se".... Tak větší blbost už by mohl vymyslet možná můj tříletý vnuk. To jako budou strojvůdci koukat do mobilu? Tohle už je opravdu na čistku v ČD a možná i MD.

0 0
možnosti

Trefná připomínka.

A hlavně, že na lokálkách je všude signál. Rovněž bylo známo, že mnozí výpravčí se stali přes noc "telefonisty", když se dráha "telefonizovala", přitom se nic nedělo a návěstidla svítila/ukazovala. Takže strojvůdce bude sledovat ještě nějakou televizi ....... . Z logiky věci plyne, že při výpadku signálu zastaví (třeba se rozhodne, že rychločinným bržděním, aby cestující neklimbali). Jsem zvědav, kolikrát to bude za šichtu, a jak se bude pokračovat v další jízdě. No nic.

Vzhledem k tomu, že jsem z oboru, tak bych mnohým novinářům snad i nafackoval (ale oni mají řádkonormu i v létě, že?).

0 0
možnosti

Proč nejsou strojvůdci? České dráhy jich vychovali spoustu, ale noví dopravci se výchovou nezdržují, jsou to p teď o ně zbytečné náklady. Prostě přesáhnou zkušené strojvůdce za vyšší plat a možná lepší podmínky. A ČD starejte se, stát to zaplatí.

0 0
možnosti

Být fírou není pro každého. A u nás, od dob Tondy Zápotondy, se udělalo mnoho pro to, aby těch fírů bylo ještě míň.

Trvá v podstatě dodnes.

0 0
možnosti

J51o36s11e41f 36V28a61l96a

18. 7. 2020 8:23

"Když bude vlak mimo signál, aplikace dokáže polohu dopočítat". To neni vrchol techniky, to umi skoro kazda obycejna navigace . Jenze v horskych terenech je internetovy signal dost bida, takze aplikace bude dopocitavat a dopocitavat, a skotecna pozice vlaku bude davno nekde jinde. Navic na tratrich jsou tunely zcela bez signalu. Takovy system ma stejnou ucinnost, jako system automatickeho brzdeni u novych kamionu. Melo by to bezpecne zastavit kamion pred prekazkou. Ale kamionaci system vypinaji, protoze by nemohli jezdit na dalnici v kolonach bez dorzovani predepsaneho odstupu od predchoziho vozidla

0 0
možnosti

B73i17g 84B87o10y945733

18. 7. 2020 9:13

Este horsia je ucinnost, lebo v kamionoch to zakladá na skutocnych fyzickych prekazkach ( radary vidia predchadzajuce vozidlo alebo prekazku). Zial u vlaku to neide, kvoli velkym brzdovym vzdialenostiam (>400m). Tu sa da spolahnut jedine na GPS polohu a hlasenie daneho vozidla. Tzn aspon dve komunikacne trasy musia byt 100% funkcne, a dostatocne rychle.

0 0
možnosti

Nechybí náhodou na železnici to, co funguje v leteckém provozu ( dispečink leteckého provozu ) ? !

Kde mají pod dohledem každé dopravní letadlo.

0 0
možnosti

Nechybi. Neco podobneho existuje.

0 0
možnosti