Diskuze
‚Brzdit!‘ Vlaky ochrání nová aplikace v tabletu či mobilu, strojvůdce varuje před hrozící srážkou
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J30o24s12e76f 81P21a30v51l44i50k
No to je zase blbost! Strojvudce bud ridi, nebo cuci do mobilu. Nemuze delat obe veci soucasne. Je pravdepodobne, ze maji sluzebni tablet s jizdnim radem a podobnymi informacemi, ale tan tablet bude 99% casu lezet nekde v prihradce s vypnutym displayem.
Tohle by mohlo fungovat jenom v pripade, ze by se tato informace poslala na facebuk, tam by si to snad strojvudce nasel :-)
Navic, v tom systemu, jak je to popsano v clanku je jedna velmi silna logicka chyba. Vlak ztrati spojeni, ale neni problem, aplikace to dopocita. Ok. Ale predchozi vlak, ktery taky ztratil spojeni v tomto miste zastavil. Navigace muze dopocitavat jak chce, ale system nevi, ze tam stoji vlak. Tohle je k nicemu. Dalsi problem je dvoukolejka - gps ani mapy nejsou natolik presne, aby dokazaly urcit po ktere koleji vlak jede. Je jasne, ze na dvoukolejce muzou jet vlaky proti sobe, za urcitych okolnosti muzou jet i ve stejnem smeru a predjizdet se. Ale neni v silach gps zjistit, jestli nahodou nejedou po stejne koleji.
K

T94o90m39á37š 32B19e11r14a91n
Ridic kamionu musi dolozit sve denni odpocinky, bezpecnostni prestavky a doby jizdy 28 dni zpatky. Je s podivem, ze denni vykon strojvudce neni dosud nijak kontrolovan a teprve se o tom zacalo uvazovat. To, ze pracuji u dvou dopravcu, a ze po smene jdou na dalsi smenu ke konkurenci, jsem cetl uz pred lety.
Š48t32ě20p85á98n 38H25a15š76e18k
Ale je.
Jen si uvědomte, že strojvůdce nemá doma a ve volnočase holter, není sledován kamerovým systémem, a tedy se neví jestli před konkrétní šichtou míchá maltu, nebo v klidu popíjí s manželkou kafe, nebo si dá plzníčku a šlofíka. Noční bejvaj zrádný .....
D98u78š80a60n 41R43a13j37n69i68n49e90c
Zatial to vyzerá na zlyhavanie ľudského faktoru ! Aj na to bude aplikácia ?
M74i86l30o80s80l85a76v 49R55o95z72b76o48ř33i20l
"Na obrazovce se objeví bod, který jako by říkal: když nezastavíš, srazíme se".... Tak větší blbost už by mohl vymyslet možná můj tříletý vnuk. To jako budou strojvůdci koukat do mobilu? Tohle už je opravdu na čistku v ČD a možná i MD.
Š38t12ě47p65á16n 52H43a45š71e23k
Trefná připomínka.
A hlavně, že na lokálkách je všude signál. Rovněž bylo známo, že mnozí výpravčí se stali přes noc "telefonisty", když se dráha "telefonizovala", přitom se nic nedělo a návěstidla svítila/ukazovala. Takže strojvůdce bude sledovat ještě nějakou televizi ....... . Z logiky věci plyne, že při výpadku signálu zastaví (třeba se rozhodne, že rychločinným bržděním, aby cestující neklimbali). Jsem zvědav, kolikrát to bude za šichtu, a jak se bude pokračovat v další jízdě. No nic.
Vzhledem k tomu, že jsem z oboru, tak bych mnohým novinářům snad i nafackoval (ale oni mají řádkonormu i v létě, že?).
J57i39ř38í 36P62r12i16k14n21e17r
Proč nejsou strojvůdci? České dráhy jich vychovali spoustu, ale noví dopravci se výchovou nezdržují, jsou to p teď o ně zbytečné náklady. Prostě přesáhnou zkušené strojvůdce za vyšší plat a možná lepší podmínky. A ČD starejte se, stát to zaplatí.
Š33t73ě34p32á13n 43H48a41š51e57k
Být fírou není pro každého. A u nás, od dob Tondy Zápotondy, se udělalo mnoho pro to, aby těch fírů bylo ještě míň.
Trvá v podstatě dodnes.
J67o50s87e82f 30V73a65l37a
"Když bude vlak mimo signál, aplikace dokáže polohu dopočítat". To neni vrchol techniky, to umi skoro kazda obycejna navigace . Jenze v horskych terenech je internetovy signal dost bida, takze aplikace bude dopocitavat a dopocitavat, a skotecna pozice vlaku bude davno nekde jinde. Navic na tratrich jsou tunely zcela bez signalu. Takovy system ma stejnou ucinnost, jako system automatickeho brzdeni u novych kamionu. Melo by to bezpecne zastavit kamion pred prekazkou. Ale kamionaci system vypinaji, protoze by nemohli jezdit na dalnici v kolonach bez dorzovani predepsaneho odstupu od predchoziho vozidla
B34i90g 76B86o72y825893
Este horsia je ucinnost, lebo v kamionoch to zakladá na skutocnych fyzickych prekazkach ( radary vidia predchadzajuce vozidlo alebo prekazku). Zial u vlaku to neide, kvoli velkym brzdovym vzdialenostiam (>400m). Tu sa da spolahnut jedine na GPS polohu a hlasenie daneho vozidla. Tzn aspon dve komunikacne trasy musia byt 100% funkcne, a dostatocne rychle.
V35l76a26s80t43a 65M18o28k89r68ý
Nechybí náhodou na železnici to, co funguje v leteckém provozu ( dispečink leteckého provozu ) ? !
Kde mají pod dohledem každé dopravní letadlo.
M54i56c18h41a18l 18T25u80r17e60c16e51k
Nechybi. Neco podobneho existuje.

Prodej 2+1 OSV Dr.Martínka, Ostrava-Hrabůvka
Dr. Martínka, Ostrava - Hrabůvka
3 150 000 Kč