Diskuze
‚Brzdit!‘ Vlaky ochrání nová aplikace v tabletu či mobilu, strojvůdce varuje před hrozící srážkou
Děkujeme za pochopení.
J34o22s35e23f 97P33a33v12l23i36k
No to je zase blbost! Strojvudce bud ridi, nebo cuci do mobilu. Nemuze delat obe veci soucasne. Je pravdepodobne, ze maji sluzebni tablet s jizdnim radem a podobnymi informacemi, ale tan tablet bude 99% casu lezet nekde v prihradce s vypnutym displayem.
Tohle by mohlo fungovat jenom v pripade, ze by se tato informace poslala na facebuk, tam by si to snad strojvudce nasel :-)
Navic, v tom systemu, jak je to popsano v clanku je jedna velmi silna logicka chyba. Vlak ztrati spojeni, ale neni problem, aplikace to dopocita. Ok. Ale predchozi vlak, ktery taky ztratil spojeni v tomto miste zastavil. Navigace muze dopocitavat jak chce, ale system nevi, ze tam stoji vlak. Tohle je k nicemu. Dalsi problem je dvoukolejka - gps ani mapy nejsou natolik presne, aby dokazaly urcit po ktere koleji vlak jede. Je jasne, ze na dvoukolejce muzou jet vlaky proti sobe, za urcitych okolnosti muzou jet i ve stejnem smeru a predjizdet se. Ale neni v silach gps zjistit, jestli nahodou nejedou po stejne koleji.
K
T75o79m76á33š 65B84e15r15a77n
Ridic kamionu musi dolozit sve denni odpocinky, bezpecnostni prestavky a doby jizdy 28 dni zpatky. Je s podivem, ze denni vykon strojvudce neni dosud nijak kontrolovan a teprve se o tom zacalo uvazovat. To, ze pracuji u dvou dopravcu, a ze po smene jdou na dalsi smenu ke konkurenci, jsem cetl uz pred lety.
Š11t56ě19p53á91n 16H26a41š38e54k
Ale je.
Jen si uvědomte, že strojvůdce nemá doma a ve volnočase holter, není sledován kamerovým systémem, a tedy se neví jestli před konkrétní šichtou míchá maltu, nebo v klidu popíjí s manželkou kafe, nebo si dá plzníčku a šlofíka. Noční bejvaj zrádný .....
D96u39š88a43n 61R40a54j91n90i20n76e50c
Zatial to vyzerá na zlyhavanie ľudského faktoru ! Aj na to bude aplikácia ?
M70i23l46o56s90l94a13v 17R15o65z31b11o91ř21i24l
"Na obrazovce se objeví bod, který jako by říkal: když nezastavíš, srazíme se".... Tak větší blbost už by mohl vymyslet možná můj tříletý vnuk. To jako budou strojvůdci koukat do mobilu? Tohle už je opravdu na čistku v ČD a možná i MD.
Š68t42ě16p80á90n 94H56a26š95e86k
Trefná připomínka.
A hlavně, že na lokálkách je všude signál. Rovněž bylo známo, že mnozí výpravčí se stali přes noc "telefonisty", když se dráha "telefonizovala", přitom se nic nedělo a návěstidla svítila/ukazovala. Takže strojvůdce bude sledovat ještě nějakou televizi ....... . Z logiky věci plyne, že při výpadku signálu zastaví (třeba se rozhodne, že rychločinným bržděním, aby cestující neklimbali). Jsem zvědav, kolikrát to bude za šichtu, a jak se bude pokračovat v další jízdě. No nic.
Vzhledem k tomu, že jsem z oboru, tak bych mnohým novinářům snad i nafackoval (ale oni mají řádkonormu i v létě, že?).
V21l92a23s94t10i60m84i95l 16Z45a24d31á37k
J17i86ř51í 50P25r84i59k83n38e84r
Proč nejsou strojvůdci? České dráhy jich vychovali spoustu, ale noví dopravci se výchovou nezdržují, jsou to p teď o ně zbytečné náklady. Prostě přesáhnou zkušené strojvůdce za vyšší plat a možná lepší podmínky. A ČD starejte se, stát to zaplatí.
Š55t23ě95p50á68n 54H80a20š95e22k
Být fírou není pro každého. A u nás, od dob Tondy Zápotondy, se udělalo mnoho pro to, aby těch fírů bylo ještě míň.
Trvá v podstatě dodnes.
J51o36s11e41f 36V28a61l96a
"Když bude vlak mimo signál, aplikace dokáže polohu dopočítat". To neni vrchol techniky, to umi skoro kazda obycejna navigace . Jenze v horskych terenech je internetovy signal dost bida, takze aplikace bude dopocitavat a dopocitavat, a skotecna pozice vlaku bude davno nekde jinde. Navic na tratrich jsou tunely zcela bez signalu. Takovy system ma stejnou ucinnost, jako system automatickeho brzdeni u novych kamionu. Melo by to bezpecne zastavit kamion pred prekazkou. Ale kamionaci system vypinaji, protoze by nemohli jezdit na dalnici v kolonach bez dorzovani predepsaneho odstupu od predchoziho vozidla
B73i17g 84B87o10y945733
Este horsia je ucinnost, lebo v kamionoch to zakladá na skutocnych fyzickych prekazkach ( radary vidia predchadzajuce vozidlo alebo prekazku). Zial u vlaku to neide, kvoli velkym brzdovym vzdialenostiam (>400m). Tu sa da spolahnut jedine na GPS polohu a hlasenie daneho vozidla. Tzn aspon dve komunikacne trasy musia byt 100% funkcne, a dostatocne rychle.
V76l35a43s39t65a 24M14o71k98r65ý
Nechybí náhodou na železnici to, co funguje v leteckém provozu ( dispečink leteckého provozu ) ? !
Kde mají pod dohledem každé dopravní letadlo.
M69i50c27h33a36l 88T80u84r19e24c96e33k
Nechybi. Neco podobneho existuje.