No to je zase blbost! Strojvudce bud ridi, nebo cuci do mobilu. Nemuze delat obe veci soucasne. Je pravdepodobne, ze maji sluzebni tablet s jizdnim radem a podobnymi informacemi, ale tan tablet bude 99% casu lezet nekde v prihradce s vypnutym displayem.
Tohle by mohlo fungovat jenom v pripade, ze by se tato informace poslala na facebuk, tam by si to snad strojvudce nasel :-)
Navic, v tom systemu, jak je to popsano v clanku je jedna velmi silna logicka chyba. Vlak ztrati spojeni, ale neni problem, aplikace to dopocita. Ok. Ale predchozi vlak, ktery taky ztratil spojeni v tomto miste zastavil. Navigace muze dopocitavat jak chce, ale system nevi, ze tam stoji vlak. Tohle je k nicemu. Dalsi problem je dvoukolejka - gps ani mapy nejsou natolik presne, aby dokazaly urcit po ktere koleji vlak jede. Je jasne, ze na dvoukolejce muzou jet vlaky proti sobe, za urcitych okolnosti muzou jet i ve stejnem smeru a predjizdet se. Ale neni v silach gps zjistit, jestli nahodou nejedou po stejne koleji.
K
Ridic kamionu musi dolozit sve denni odpocinky, bezpecnostni prestavky a doby jizdy 28 dni zpatky. Je s podivem, ze denni vykon strojvudce neni dosud nijak kontrolovan a teprve se o tom zacalo uvazovat. To, ze pracuji u dvou dopravcu, a ze po smene jdou na dalsi smenu ke konkurenci, jsem cetl uz pred lety.
Ale je.
Jen si uvědomte, že strojvůdce nemá doma a ve volnočase holter, není sledován kamerovým systémem, a tedy se neví jestli před konkrétní šichtou míchá maltu, nebo v klidu popíjí s manželkou kafe, nebo si dá plzníčku a šlofíka. Noční bejvaj zrádný .....
Zatial to vyzerá na zlyhavanie ľudského faktoru ! Aj na to bude aplikácia ?
"Na obrazovce se objeví bod, který jako by říkal: když nezastavíš, srazíme se".... Tak větší blbost už by mohl vymyslet možná můj tříletý vnuk. To jako budou strojvůdci koukat do mobilu? Tohle už je opravdu na čistku v ČD a možná i MD.
Trefná připomínka.
A hlavně, že na lokálkách je všude signál. Rovněž bylo známo, že mnozí výpravčí se stali přes noc "telefonisty", když se dráha "telefonizovala", přitom se nic nedělo a návěstidla svítila/ukazovala. Takže strojvůdce bude sledovat ještě nějakou televizi ....... . Z logiky věci plyne, že při výpadku signálu zastaví (třeba se rozhodne, že rychločinným bržděním, aby cestující neklimbali). Jsem zvědav, kolikrát to bude za šichtu, a jak se bude pokračovat v další jízdě. No nic.
Vzhledem k tomu, že jsem z oboru, tak bych mnohým novinářům snad i nafackoval (ale oni mají řádkonormu i v létě, že?).
Proč nejsou strojvůdci? České dráhy jich vychovali spoustu, ale noví dopravci se výchovou nezdržují, jsou to p teď o ně zbytečné náklady. Prostě přesáhnou zkušené strojvůdce za vyšší plat a možná lepší podmínky. A ČD starejte se, stát to zaplatí.
Být fírou není pro každého. A u nás, od dob Tondy Zápotondy, se udělalo mnoho pro to, aby těch fírů bylo ještě míň.
Trvá v podstatě dodnes.
"Když bude vlak mimo signál, aplikace dokáže polohu dopočítat". To neni vrchol techniky, to umi skoro kazda obycejna navigace . Jenze v horskych terenech je internetovy signal dost bida, takze aplikace bude dopocitavat a dopocitavat, a skotecna pozice vlaku bude davno nekde jinde. Navic na tratrich jsou tunely zcela bez signalu. Takovy system ma stejnou ucinnost, jako system automatickeho brzdeni u novych kamionu. Melo by to bezpecne zastavit kamion pred prekazkou. Ale kamionaci system vypinaji, protoze by nemohli jezdit na dalnici v kolonach bez dorzovani predepsaneho odstupu od predchoziho vozidla
Este horsia je ucinnost, lebo v kamionoch to zakladá na skutocnych fyzickych prekazkach ( radary vidia predchadzajuce vozidlo alebo prekazku). Zial u vlaku to neide, kvoli velkym brzdovym vzdialenostiam (>400m). Tu sa da spolahnut jedine na GPS polohu a hlasenie daneho vozidla. Tzn aspon dve komunikacne trasy musia byt 100% funkcne, a dostatocne rychle.
Nechybí náhodou na železnici to, co funguje v leteckém provozu ( dispečink leteckého provozu ) ? !
Kde mají pod dohledem každé dopravní letadlo.
Nechybi. Neco podobneho existuje.