Diskuze
‚Brzdit!‘ Vlaky ochrání nová aplikace v tabletu či mobilu, strojvůdce varuje před hrozící srážkou
Děkujeme za pochopení.
J30o29s73e80f 51P21a36v28l65i71k
No to je zase blbost! Strojvudce bud ridi, nebo cuci do mobilu. Nemuze delat obe veci soucasne. Je pravdepodobne, ze maji sluzebni tablet s jizdnim radem a podobnymi informacemi, ale tan tablet bude 99% casu lezet nekde v prihradce s vypnutym displayem.
Tohle by mohlo fungovat jenom v pripade, ze by se tato informace poslala na facebuk, tam by si to snad strojvudce nasel :-)
Navic, v tom systemu, jak je to popsano v clanku je jedna velmi silna logicka chyba. Vlak ztrati spojeni, ale neni problem, aplikace to dopocita. Ok. Ale predchozi vlak, ktery taky ztratil spojeni v tomto miste zastavil. Navigace muze dopocitavat jak chce, ale system nevi, ze tam stoji vlak. Tohle je k nicemu. Dalsi problem je dvoukolejka - gps ani mapy nejsou natolik presne, aby dokazaly urcit po ktere koleji vlak jede. Je jasne, ze na dvoukolejce muzou jet vlaky proti sobe, za urcitych okolnosti muzou jet i ve stejnem smeru a predjizdet se. Ale neni v silach gps zjistit, jestli nahodou nejedou po stejne koleji.
K
T69o46m87á62š 96B59e71r92a83n
Ridic kamionu musi dolozit sve denni odpocinky, bezpecnostni prestavky a doby jizdy 28 dni zpatky. Je s podivem, ze denni vykon strojvudce neni dosud nijak kontrolovan a teprve se o tom zacalo uvazovat. To, ze pracuji u dvou dopravcu, a ze po smene jdou na dalsi smenu ke konkurenci, jsem cetl uz pred lety.
Š12t89ě89p94á65n 21H19a57š73e87k
Ale je.
Jen si uvědomte, že strojvůdce nemá doma a ve volnočase holter, není sledován kamerovým systémem, a tedy se neví jestli před konkrétní šichtou míchá maltu, nebo v klidu popíjí s manželkou kafe, nebo si dá plzníčku a šlofíka. Noční bejvaj zrádný .....
D23u40š13a39n 45R92a75j96n10i91n60e29c
Zatial to vyzerá na zlyhavanie ľudského faktoru ! Aj na to bude aplikácia ?
M97i73l49o72s29l81a93v 80R50o66z95b83o35ř40i39l
"Na obrazovce se objeví bod, který jako by říkal: když nezastavíš, srazíme se".... Tak větší blbost už by mohl vymyslet možná můj tříletý vnuk. To jako budou strojvůdci koukat do mobilu? Tohle už je opravdu na čistku v ČD a možná i MD.
Š78t25ě39p11á78n 53H77a58š39e43k
Trefná připomínka.
A hlavně, že na lokálkách je všude signál. Rovněž bylo známo, že mnozí výpravčí se stali přes noc "telefonisty", když se dráha "telefonizovala", přitom se nic nedělo a návěstidla svítila/ukazovala. Takže strojvůdce bude sledovat ještě nějakou televizi ....... . Z logiky věci plyne, že při výpadku signálu zastaví (třeba se rozhodne, že rychločinným bržděním, aby cestující neklimbali). Jsem zvědav, kolikrát to bude za šichtu, a jak se bude pokračovat v další jízdě. No nic.
Vzhledem k tomu, že jsem z oboru, tak bych mnohým novinářům snad i nafackoval (ale oni mají řádkonormu i v létě, že?).
V57l27a13s83t73i91m90i54l 82Z91a26d55á92k
J90i36ř62í 92P46r56i44k29n14e15r
Proč nejsou strojvůdci? České dráhy jich vychovali spoustu, ale noví dopravci se výchovou nezdržují, jsou to p teď o ně zbytečné náklady. Prostě přesáhnou zkušené strojvůdce za vyšší plat a možná lepší podmínky. A ČD starejte se, stát to zaplatí.
Š63t95ě81p70á89n 81H74a29š25e20k
Být fírou není pro každého. A u nás, od dob Tondy Zápotondy, se udělalo mnoho pro to, aby těch fírů bylo ještě míň.
Trvá v podstatě dodnes.
J38o71s64e90f 95V76a73l14a
"Když bude vlak mimo signál, aplikace dokáže polohu dopočítat". To neni vrchol techniky, to umi skoro kazda obycejna navigace . Jenze v horskych terenech je internetovy signal dost bida, takze aplikace bude dopocitavat a dopocitavat, a skotecna pozice vlaku bude davno nekde jinde. Navic na tratrich jsou tunely zcela bez signalu. Takovy system ma stejnou ucinnost, jako system automatickeho brzdeni u novych kamionu. Melo by to bezpecne zastavit kamion pred prekazkou. Ale kamionaci system vypinaji, protoze by nemohli jezdit na dalnici v kolonach bez dorzovani predepsaneho odstupu od predchoziho vozidla
B38i52g 48B23o33y325483
Este horsia je ucinnost, lebo v kamionoch to zakladá na skutocnych fyzickych prekazkach ( radary vidia predchadzajuce vozidlo alebo prekazku). Zial u vlaku to neide, kvoli velkym brzdovym vzdialenostiam (>400m). Tu sa da spolahnut jedine na GPS polohu a hlasenie daneho vozidla. Tzn aspon dve komunikacne trasy musia byt 100% funkcne, a dostatocne rychle.
V74l25a60s40t11a 94M24o52k21r49ý
Nechybí náhodou na železnici to, co funguje v leteckém provozu ( dispečink leteckého provozu ) ? !
Kde mají pod dohledem každé dopravní letadlo.
M86i91c31h10a71l 17T71u10r44e63c29e71k
Nechybi. Neco podobneho existuje.