Nápad na hru Factorio se zrodil před čtyřmi lety v hospodě. Původně mělo jít o malý projekt, u kterého stačí prodat 10 tisíc kopií, aby se zaplatil. Práce na něm neměla trvat déle než čtyři měsíce.
Nyní se už vývoj protáhl na tři roky, a stále není hotovo. Mezitím však vývojáři z Wube Software LTD. prodali už 300 tisíc kopií. Z toho 200 tisíc za poslední měsíc, když se hra začala prodávat na největší digitální distribuční kanál na světě Steamu.
I see conveyor belts when I close my eyes. I may have been binging Factorio lately. It's flipping amazing, and there are so many fun mods!
— Markus Persson (@notch) 13. prosince 2015
„Když už jsme šli na Steam, tak jsme čekali, že to bude menší úspěch, ale netušili jsme, že to někoho takhle zaujme,“ přiznává zakladatel herního studia Michal Kovařík. K propagaci jim prý nepomohla tradiční média, ale právě youtubeři.
Díky nim je totiž prý až 95 procent prodejů Factoria na Steamu. Jejich titulu si všiml i tvůrce hitu Minecraft Markus Persson. „Když zavřu oči, vidím pásy. V poslední době jsem moc flámoval s Factoriem,“ napsal Persson na svůj twitterový účet.
Hra Factorio je totiž založena podobně jako lego na skládání jednotlivých dílků k sobě. Díky tomu se mohou vytvářet složité továrny a automatizované procesy výroby. Hra je téměř nekonečná. Každý ji může hrát, jak dlouho chce a zdokonalovat svůj podnik, aby byl co nejvíce efektivní.
Kolik vývojáři přesně vydělali, nechtějí přesně říct. Jen za poslední měsíc ale utržili zhruba 50 milionů korun. „Z každé prodané kopie máme něco přes deset dolarů. Spočítat si to může každý,“ nabádá Kovařík.
Nyní Wube Software rozšiřuje tým. Plány jsou však zatím poměrně nejasné. „Chceme dělat, co nás baví a je fajn se nebát o budoucnost. Co teď? Mohu postavit rodině barák,“ zavtipkoval Kovařík.
Rozhovor s tvůrci hry Factorio čtěte o víkendu na serveru Lidovky.cz.