Pátek 7. října 2022, svátek má Justýna
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Proč nejsou ve středověké hře z Čech žádní černoši? ptají se v zámoří

Ekonomika

  6:00
PRAHA - Vývojáři počítačových her se musejí často potýkat s kuriózními požadavky investorů i fanoušků. V případě připravované tuzemské hry Kingdom Come: Deliverance, která si zakládá na důsledném zachování středověkých reálií, jsou připomínky mnohdy přínosné. Vedle toho se ale objeví podněty, které jsou hodně „mimo“.

Obrázky ze hry Kingdom Come: Deliverance. foto: kingdomcomerpg.com

Kolik černochů žilo počátkem 15. století ve středních Čechách? Asi každý Evropan by odpověděl, že velmi málo, zdali vůbec nějací. V zámoří ale někteří nad takovou otázkou přemýšlejí a neváhají se pustit s „domácími“ do pře.

České vývojářské studio Warhorse tak čelilo dotazu fanouška z Japonska, který si stěžoval, že v připravované hře odehrávající se v roce 1403 za vlády Václava IV. v okolí dnešního města Rataje nad Sázavou, najdeme pouze bělochy.

Fanoušek na svém webu tvrdí, že v té době zde žili například Mongolové – vždyť s nimi středoevropské národy dvě stě let před tím válčily. Poté ale vytáhne ještě silnější argument – dobové iluminace a fresky se svatým Mořicem nebo královnou ze Sáby.

Iluminace královny ze Sáby pocházející z Čech raného 15. století.

„Podle mě je velmi pokrytecké obhajovat absenci rozdílných ras 'historickou přesností'. Zvlášť, když je tolik příkladů z dobových uměleckých děl, které dokazují, že cizí rasy byly umělcům důvěrně známé,“ napsal českým vývojářům uživatel s přezdívkou Tengokujin.

„Cizí rasy jsme vyřadili jen proto, že v Čechách tehdy prostě nebyly. To je celé. Nebo lépe: byly, ale velmi zřídka. Hra se odehrává na devíti kilometrech čtverečních, takže není reálná šance, abyste tam nějaké potkali,“ odpovědělo studio Warhorse.

Žádné bílé slepice a červené kabáty

České vývojáře čekají ještě dva roky práce, které je ještě stále hodně. Kvůli historické přesnosti se dokonce jeden člen týmu stará pouze o rešerši historických pramenů.

„Na některé nepřesnosti nás upozorňují i hráči. Někdo nám například napsal, že máme špatnou barvu slepic, protože bílé slepice v té době nebyly. Nebo uděláme správný kabát, ale někdo, kdo tomu rozumí, napíše, že nemůže mít ani žlutou barvu, protože žlutá byla symbol prostitutek, ani červenou, protože ta byla strašně drahá a daná postava by si ji nemohla dovolit,“ řekl Lidovým novinám otec projektu Dan Vávra.

Jak se tvoří herní postava. Klikněte pro zvětšení.

Fanoušci hrají při vývoji významnou roli. Záměr udělat počítačovou hru, která by se odehrávala zhruba v době husitských válek, se sice vydavatelům líbil, o jeho financování ale neměli zájem. I když projekt zaštítil miliardář Zdeněk Bakala, Vávra a jeho tým se museli hledat financování i jinde. A právě hráči přispěli na pokračování projektu více než milionem britských liber – v přepočtu více než 36 miliony korun.

A úspěch vnímají vývojáři jako velký závazek. „Množství vybraných peněz jsem trochu očekával. Víc mě překvapila neuvěřitelně pozitivní reakce herní komunity,“ komentoval to pro server Lidovky.cz Vávra.

Autoři: ,

ANALÝZA: Co udělají USA, když Rusko použije atomovou bombu? Jsou tři možnosti

Premium Pořád se věští z koule, jestli Rusko použije na Ukrajině atomovku, kreslí se různé scénáře, ale vůbec se neví, co by...

Jak přestat chrápat. Pomoct může i tenisový míček, říká primář Jirák

Premium Chrápání postihuje zhruba 57 procent mužů a 40 procent žen. Kdy může být chrápání signálem vážného problému? A co to je...

Mužské sny. Po čem muži doopravdy touží a co si radši nechají ujít

Premium My ženy si ve svých hlavách dokážeme utvořit dokonalé scénáře a domněnky, které jsou ovšem mnohdy vzdálené realitě....

Digitální závislost u dětí? Poradíme, jak je motivovat k pohybu
Digitální závislost u dětí? Poradíme, jak je motivovat k pohybu

V Česku proběhl rozsáhlý výzkum o digitální závislosti napříč populací. Jeho výsledky vás možná překvapí. Děti školou povinné totiž velkou část...

Mohlo by vás zajímat