Vlak pojmenovaný Brněnský drak je jednou z novinek jízdních řádů pro příští rok. V době ranní cestovní špičky zkrátí interval mezi spoji Praha-Brno o polovinu, tedy zhruba na půl hodiny.
Přeplněných vlaků na této trase si všimli lidé z ministerstva dopravy, kteří si u Českých drah nový spoj objednali. Velký zájem pasažérů o cestování po kolejích do Brna je z velké části způsobený zdrženími na opravované dálnici D1 a obecně jejím špatným stavem.
PSALI JSME: |
„Špičkové časy, kam jsme nový pár vlaků zařadili, jsou skutečně nejproblematičtější. Spoj zavádíme po dohodě s ministerstvem dopravy, aby se špička rozvolnila do většího množství vlaků,“ vysvětluje Jiří Ješeta, obchodní ředitel ČD pro osobní dopravu.
Brněnský drak vyjede z moravské metropole v 6.08, do Prahy dorazí v 8.47. Na zpáteční trasu vyrazí v 17.05, do Brna dojede v 19.38.
Obecně platí, že spojení Prahy a Brna je jedna z nejlépe pokrytých železničních tras v Česku. Pendlují tam mezistátní vlaky Railjet a EuroCity, mířící mimo jiné do Vídně, v hodinovém intervalu.
Tyto linky doplňují o něco pomalejší rychlíky, které do Brna jezdí přes Pardubice či Havlíčkův Brod.
„Vliv D1 na zájem cestujících přesně spočítaný nemáme. Ale je pravda, že za posledních sedm či osm let jsme zaznamenali výrazný narůst lidí. Je to způsobené jak stavem D1, tak tendencí víc cestovat vlakem,“ míní ředitel Ješeta.