Diskuse k článku

Čínské vlaky vyjedou přes Česko dobýt EU. Podívejte se na stroje za 5 miliard

Očekávaná posila do flotily železničního dopravce Leo Express dorazí v polovině roku. Tři moderní vlaky v Číně naloží na lodě a pošlou do Evropy. Soupravy, které by od příštího roku měly jezdit na trasách do Ostravy, Košic či Krakova, celkem vyjdou na více než pět miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krutil 7.6.2019 17:32

Od mundúru Maa velký rozdíl, že Havlojedi ))))

I. Jemelka 7.6.2019 11:25

LEO uz zase kupuje nove vlaky ?? ... a to nenecha ty stare ani trochu zestarnout !!

J. Čermák 3.6.2019 18:07

Tak uz je mi jasne proc Zeman porad jezdi do Ciny. Ne aby z toho Cesko neco melo, ale aby Cinane meli kde udat svoje zbozi. Jeste ze takoveho prezidenta mame.

A. Prst 3.6.2019 18:55

Budou mít z toho cestující, ne každý jezdí autem.

D. Stirský 3.6.2019 15:49

Zrovna jedu z Moravy - zpoždění asi hodina. A to není výjimka. Snad nikdy jsem nezažil včasný příjezd: ze severu, z jihu, z východu i ze západu. 5 - 15 minut je běžná norma. Výluky, mimořádné události, obracení soupravy...

R. Vacek 3.6.2019 15:35

Nevím, jestli čínské vlaky budou schopné jezdit po evropských a obzvlášť českých kolejích. Jestli by to nechtělo provést nějaký downgrade o takových 50 let.

J. Kotala 3.6.2019 15:11

Moc rychlé na naše koleje.

F. Slavětínský 3.6.2019 13:26

Vypadá to dost hnusně.

J. Nový 3.6.2019 14:06

To bych neřekl...

K. Kvita 3.6.2019 15:12

Koukate do zrcadla?

S. Landa 3.6.2019 16:08

Že? Když to člověk srovná s japonskými či francouzskými vlaky...

J. Nový 3.6.2019 19:01

Opravgdu se vám líbí více tento nový, japonský?

https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/japonsko-testuje-novy-prototyp-rychlovlaku-sinkansen.A190510_152828_ln-doprava_ele

J. Kostelanský 3.6.2019 13:06

Moc vecí, ktoré sa ešte z Číny do Európy nevozia, nie je. Snáď len autá a lietadlá. Ale aj tie autá, hlavne elektromobily sú len otázkou času...

S. Tomáš 3.6.2019 12:18

V 60. letech se od nás do Číny vyvážely vlaky, autobusy, traktory, motocykly, boty a jiné výrobky. Čína brala všechno i platila. Potom přišel konflikt Číny s Brežněvem a bylo po obchodu, Husák poslušně srazil paty a Číny se ujal Západ.

V. Novák 3.6.2019 13:15

Nešlo o to, že Husák srazil paty, ale že Kissinger dojednal a Nixon schválil "politiku jedné Číny", přičež se vykašlali na Tchajwan a najednou byla Maova ČLR "jediným oprávněným zástupcem čínského lidu", o což ČLR a SSSR usilovaly od 49. roku.

Objevily se půjčky a Číňani objevili západní zboží. Krátce nato objevili i západní výrobní postupy - a výsledek je vidět.

J. Vavruška 3.6.2019 12:05

Nevím, školy nemám, ale není potřeba nejdřív postavit nějaké koleje, aby ty vlaky měly po čem jezdit? Čínské vlaky od CRRC jezdí rychlostí 300-350 km/h (po celé trase, pouze kolem nádraží zpomalují na 120), neslyšíte ťuknout spáru na kolejnici, nic tam s vámi neháže, cítíte jen zrychlení, brždění a odstředivou sílu v zatáčkách (klopených). Na českých tratích jezdí Leo Express nejčastěji rychlostí 72 km/h a pouze na několika kilometrech může dočasně zrychlit až na 160 km/h, ale vagón přitom sebou hází, jako by měl každou chvíli vyletět z trati ven, co není přišroubované ke stolku, padá na zem... Vítejte v rozvojovém světě! K čemu nám tady budou vlakové soupravy od CRRC?

J. Tachovsky 3.6.2019 12:33

Kdybyste mel skoly, tak byste se mohl v clanku docist, ze maximalni rychlost tech vlaku je 160 km/h.

V. Církva 3.6.2019 12:43

Ano, přesto bych se taky zaměřil i na ty koleje. Kolik jsme do ztrátové železnice (nejde o Leo ale státní) investovali z daní peněz a nic moc.

V. Novák 3.6.2019 13:18

Nemůžete postavit TGV někde, kde tratě kopírují rakouské (ještě ne uherské) a narovnat je nejde, protože tu Zelení, tu Nika, tu Děti Země, tu nějaká farmářka...

J. Tachovsky 3.6.2019 11:26

Jo jo cinani jsou borci, jen aby nechteli expandovat i uzemne

P. Horák 3.6.2019 11:32

dyt to delaj? cinsky more? taiwan? ale delaj to dobre, jako ruska s ukrajinou. nelezte nam do zeli.

J. Tachovsky 3.6.2019 11:37

Taiwan je oficialne vzbourenecka provinice Ciny. A tech par ostruvku, co si postavili v Cinskem mori ani nestoji za zminku. Problem by nastal, kdyby chteli expandovat do Ruska.

S. Landa 3.6.2019 11:42

A co Kašmír?

J. Tachovsky 3.6.2019 11:46

O ten se snad pere Indie s Pakistanem. Kousek snad postoupil Pakistan Cine.

S. Landa 3.6.2019 11:55

A pere se i Čína s Indií...

J. Tachovsky 3.6.2019 12:07

Tak je to mozny, ale vlaky asi maji dobry.

J. Svoboda 3.6.2019 11:46

Ty ostrůvky zvětšují teritoriální vody Číny, ty ostrůvky na nic jiného nejsou.

Pěkný den.

J. Tachovsky 3.6.2019 11:48

No a co ? Jinak by to bylo teritorialni uzemi nikoho.

J. Svoboda 3.6.2019 14:06

Mezinárodní vody by to byly, ale to nedáte :o)

Pěkný den.

J. Nový 3.6.2019 11:09

15.02.2019 ČR - HDP ve 4Q + 2,9%, za celý rok 2018 pak 3%


Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Václav Klaus starší | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Marcela Ziembová, matka Davida Pastrňáka | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...