Diskuze
Jednotná zásuvka pro auta je na světě
Děkujeme za pochopení.
Ivan
Hezky postupně a jednotně
Tak to bychom měli. Jako největší problém je vyřešena zásuvka. Podružný problém - kde vezmeme tolik proudu? Aha, z té zásuvky!
JaS
V nejvyšší nouzi se jde s kanistrem k nejbližší pumpě.
Teď se takhle bude chodit s baterkama ! Na to bude muset být v elektromobilu jako povinné vybavení růdl!
Neznaboh
Hybrid značky ŠKODA
Je mi 49, dožiju se ?
P.S. chudobný tedy nejsem, ale klasické auto už si nikdy nekoupím.
Pasáček koz ve Vermontu
Elektromobil ????
Moje kozy, které elektřině rozumí, soudí, že jednotná zásuvka na nabíjení elektromobilů je až vůbec ten poslední problém v tomto oboru.
Sch.
To je očividný nesmysl.
To dá 25 kW za hodinu. Za pár minut, například za 5, načerpáte jednu dvanáctinu, 2kWh. Účinnost nabíjení není stoprocentní. Jak daleko si s tímhle troufáte ujet automobilem ? To je tak pro elektrický skůtr. 63A je dost vysoký proud, na který nejsou dimenzovány rozvody nízkého napětí. To znamená nákladnou rekonstrukci sítě. A o kolik vyšší bychom potřebovali výrobní kapacity ? Kolik mědi a transformátorů ? Kolik lithia a dalších materiálů pro moderní akumulátory ? O kolik vyšší výrobní kapacity na tohle všechno ? S jakými dopady na životní prostředí ? Představme si, že polovina automobilů, tedy skutečných automobilů, ne minivozítek, by byla poháněna elektřinou.
David
To není očividný nesmysl, to je očividný problém k řešení
Než být závislý na Arabech a Rusech, je cokoli lepší řešení Jsa elektroinženýr, souhlasím že těch problémů je dost. Mimo rozvodné sítě a materiálu na baterie, motory a tu rozvodnou síť jde též o výrobní kapacity.
Výrobní kapacity i rozvodná síť lze vybudovat - stačí, když to nebudou ekoteroristi blokovat. Materiál na rozvod a motory není tak velký problém, problém je materiál na baterie. Lithia opravdu není na tak masové použití dost. Jsou ale jiná možné technické principy řešení.Je to ale vše o velikosti trhu a vztahu nákladů a ochoty zákazníků to kupovat.
A doba nabíjení? No já bych těm novinářům nevěřil. Reálně to je prostě o nabíjení přes noc doma, v hotelu, na parkoviěti u restaurace atd.
Ariel
I s malým větrníkem
A nejlepší by bylo, kdyby každý ke svému elektromobilu fasoval i malou větrnou elektrárnu, samozřejmě pakliže by bydlel v prověřených oblastech s dostatkem fuku :-)
No...
Pokud zdvojnásobíme síť atomových elektráren....
Tak budeme mít i elektřinu na nabíjení. A když zrekonstruujeme elektrorozvodné sítě....nemluvě o nanontechnologiích a desetinásobku kapacity a minutami dobíjení u gigakondenzátorů, kdy baterie bude oproti kondíku málo účinná....bude konec smrádečku. On by byl už teď, kdyby se nesmyslně nesvítilo ve dne, byla plynulejší doprava a už úspornější "třílitrová", byť dražší auta. Jenže zatím je levnější ropa...
rudastraka
Re: Pokud zdvojnásobíme síť atomových elektráren....
veskerou dopravy v CR by utah dostaveny temelin
co to je gigakondenzator ???
HugGo
Na baterky pořád
A co bude s tím stlačeným vzduchem? Pořád mě to přijde jako elegantnější řešení než s sebou vozit půl tuny lithia či kýho šlaka...
HugGo
Re: Na baterky pořád
No ale ať se do auta bude foukat nebo potečou ampéry, tak to teda kotel na mrkev nevytrhne, to je fakt.
MichaT
A kde se vezme tolik energie pro Auta???
Mě by zajímalo, kde se vezme tolik energie pro auta . Teď je rozvodná síť na pokraji kolapsu a když si vezmu, že budete chtít dobít třeba 50kW auto po hodině jízdy, tak myslím, že alespoň 20kW bude potřeba, pokud budete mít 16A zásuvku, tak to znamená dobíjet 6 hodin na 16A...
Myslím, že když v v jednom městečku/sídlišti někde bude 5 aut, že to bude znamenat výpadky dodávek elektřiny.
Jiří
Podivná fotka
Očekával bych, že u článku s tímto nadpisem bude fotka té zásuvky a ne fotka, která vůbec nic neříká.