130 let

Diskuze

Jednotná zásuvka pro auta je na světě

Na největším světovém veletrhu průmyslových technologií Hannover Messe, který dnes otevřel své brány v německém Hannoveru, představují poskytovatelé elektřiny standardizovanou zásuvku pro elektromobily, která má mít stejné parametry v celé Evropě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ivan

21. 4. 2009 2:03
Hezky postupně a jednotně

Tak to bychom měli. Jako největší problém je vyřešena zásuvka. Podružný problém - kde vezmeme tolik proudu? Aha, z té zásuvky!

0 0
možnosti

JaS

20. 4. 2009 22:13
V nejvyšší nouzi se jde s kanistrem k nejbližší pumpě.

Teď se takhle bude chodit s baterkama ;-D! Na to bude muset být v elektromobilu jako povinné vybavení růdl!

0 0
možnosti

Neznaboh

20. 4. 2009 18:57
Hybrid značky ŠKODA

Je mi 49, dožiju se ?

P.S. chudobný tedy nejsem, ale klasické auto už si nikdy nekoupím.

0 0
možnosti

Pasáček koz ve Vermontu

20. 4. 2009 17:40
Elektromobil ????

Moje kozy, které elektřině rozumí, soudí, že jednotná zásuvka na nabíjení elektromobilů je až vůbec ten poslední problém v tomto oboru.

0 0
možnosti

Sch.

20. 4. 2009 16:02
To je očividný nesmysl.

To dá 25 kW za hodinu. Za pár minut, například za 5, načerpáte jednu dvanáctinu, 2kWh. Účinnost nabíjení není stoprocentní. Jak daleko si s tímhle troufáte ujet automobilem ?  To je tak pro elektrický skůtr.  63A je dost vysoký proud, na který nejsou dimenzovány rozvody nízkého napětí. To znamená nákladnou rekonstrukci  sítě. A o kolik  vyšší bychom potřebovali výrobní kapacity ? Kolik mědi a transformátorů ? Kolik lithia a dalších materiálů pro moderní akumulátory ? O kolik vyšší výrobní kapacity na tohle všechno ? S jakými dopady na životní prostředí ? Představme si, že polovina automobilů, tedy skutečných automobilů, ne minivozítek, by byla poháněna elektřinou.

0 0
možnosti

David

20. 4. 2009 16:26
To není očividný nesmysl, to je očividný problém k řešení

Než být závislý na Arabech a Rusech, je cokoli lepší řešení Jsa elektroinženýr, souhlasím že těch problémů je dost. Mimo rozvodné sítě  a materiálu na baterie, motory a tu rozvodnou síť jde též o výrobní kapacity.

Výrobní kapacity i rozvodná síť lze vybudovat - stačí, když to nebudou ekoteroristi blokovat. Materiál na rozvod a motory není tak velký problém, problém je materiál na baterie. Lithia opravdu není na tak masové použití dost. Jsou ale jiná možné technické principy řešení.Je to ale vše o velikosti trhu a vztahu nákladů a ochoty zákazníků to kupovat.

A doba nabíjení? No já bych těm novinářům nevěřil. Reálně to je prostě o nabíjení přes noc doma, v hotelu, na parkoviěti u restaurace atd.

0 0
možnosti

Ariel

20. 4. 2009 15:54
I s malým větrníkem

A nejlepší by bylo, kdyby každý ke svému elektromobilu fasoval i malou větrnou elektrárnu, samozřejmě pakliže by bydlel v prověřených oblastech s dostatkem fuku :-)

0 0
možnosti

No...

20. 4. 2009 14:34
Pokud zdvojnásobíme síť atomových elektráren....

Tak budeme mít i elektřinu na nabíjení. A když zrekonstruujeme elektrorozvodné sítě....nemluvě o nanontechnologiích a desetinásobku kapacity a minutami dobíjení u gigakondenzátorů, kdy baterie bude oproti kondíku málo účinná....bude konec smrádečku. On by byl už teď, kdyby se nesmyslně nesvítilo ve dne, byla plynulejší doprava a už úspornější "třílitrová", byť dražší  auta. Jenže zatím je levnější ropa...

0 0
možnosti

rudastraka

20. 4. 2009 15:40
Re: Pokud zdvojnásobíme síť atomových elektráren....

veskerou dopravy v CR by utah dostaveny temelin

co to je gigakondenzator ??? :-D:-D:-D

0 0
možnosti

HugGo

20. 4. 2009 14:23
Na baterky pořád

A co bude s tím stlačeným vzduchem? Pořád mě to přijde jako elegantnější řešení než s sebou vozit půl tuny lithia či kýho šlaka...

0 0
možnosti

HugGo

20. 4. 2009 14:29
Re: Na baterky pořád

No ale ať se do auta bude foukat nebo potečou ampéry, tak to teda kotel na mrkev nevytrhne, to je fakt.

0 0
možnosti

MichaT

20. 4. 2009 13:36
A kde se vezme tolik energie pro Auta???

Mě by zajímalo, kde se vezme tolik energie pro auta 8-o. Teď je rozvodná síť na pokraji kolapsu a když si vezmu, že budete chtít dobít třeba 50kW auto po hodině jízdy, tak myslím, že alespoň 20kW bude potřeba, pokud budete mít 16A zásuvku, tak to znamená dobíjet 6 hodin na 16A...

Myslím, že když v v jednom městečku/sídlišti někde bude 5 aut, že to bude znamenat výpadky dodávek elektřiny.

0 0
možnosti

Jiří

20. 4. 2009 13:28
Podivná fotka

Očekával bych, že u článku s tímto nadpisem bude fotka té zásuvky a ne fotka, která vůbec nic neříká.

0 0
možnosti