Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Češi stále více pořizují elektrokola, loni jich nakoupili skoro 80 tisíc. Velkou část ale nelegálně upravují

Češi si oblíbili elektrokola, loni jich nakoupili přes 78 000, což je meziročně o 24 procent více. Bicykly s elektrickým motorem tak v současnosti tvoří čtvrtinu celkových prodejů jízdních kol. Spolu s tím přibývají i případy upravených elektrokol, které nejsou na silnicích a cyklostezkách povoleny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PA

P93a80v51e59l 20A71r30o76n

12. 8. 2020 17:41

Hrozně by mě zajímalo, kde na ta čísla v CDV přišli !

0 0
možnosti
PB

Co pro to uděláte? Už jste jim napsal, nebo si počkáte na nějaký konspirační článek?

0 0
možnosti
Foto

V32e91n14a 71R71e37v

12. 8. 2020 15:45

Když chcete jezdit rychleji, tak nebuďte líné lemry a kupte si normální kolo. A až bude mi fyzičku, možná to půjde. Jinak si nestezujte a tahejte se s těžkým ebikem v těch vyšších rychlostech. Miluju to jak všichni chcou všechno a hlavně nic pro to udělat.

0 0
možnosti
RD

To mi připadá silně přehnané. Kolik jste kdo viděli takových vytuněných elektrokol? Mám taky elektrokolo, jezdím na něm téměř denně, potkávám jiné elektrocyklisty a zjevně rychleji nebo bez šlapání jedoucí elektrokolo jsem viděl celkem 2x. Pokud mne někdo předjíždí, tak je to cyklista na silničním kole, na kterém snadno dosáhne přes 25 km/h.

0 0
možnosti
Foto

kdy už konečně přestanou zdravotní pojišťovny hradit ze všeobecného zdravotního pojištění náklady na léčení rizikových úrazů a nezákonných postupů?

/pro autopoj. platí sankce už dlouho.

0 0
možnosti
IF

az se politici prestanou bat o kresla, tedy o hlasy volicu a povinne zdravotni pojisteni zacne byt uzivano k tomu k cemu je urceno. Tedy k lecbe tezce, dlouhoodbe nemcnych lidi tou nejmodernejsi a nejnakladnejsi lecbou ve snaze jim zivot co nejvic zkvalitnit a prodlouzit. A z tohoto pojisteni tak prestanou byt placeny urazy pri sportu ci rymycka a kasilek, coz si ma kazdy platit cash na drevo u lekare nebo si sjednat komercni pojisteni.

0 0
možnosti
MH

Takový článek může napsat jenom neinformovaný novinář. Nebo podplacený brouk Pytlík.

0 0
možnosti
VS

Novinář uvádí zdroj informace Centrum dopravního výzkumu. Myslíte, že ho státní organizace podplatila?

0 0
možnosti
SD

Tunning? To fakt někdo napsal tunning? :-D

0 0
možnosti
JK

Blíží se doba, kdy bude omezena rychlost na schodech a povinnost držet se zábradlí, na zádech padák a pod schody bude připravena malitanová dopadová plocha.

0 0
možnosti
IF

rozmery schodů, pocty schodu v jednom rameni, rozmery ramen schodiste, jakoz i rozmery zabradli, tvaru a usporadani zapradli, znaceni naslapu, hran naslapu, oznaceni prvniho a posledniho schodu ramene atd je davno, davno predepsano. Takze zde muzete byt klidny. A stejnym procesem projdou tzv. elektrokola, ktera budou prerazena do katergorie mopedu, tedy motorovych vozidel a to presne z toho duvodu, ktery je v clanku uveden. Puvodni dobra vule ponechat tyto elektromopedy v katergorii kol je nejspis systematicky obchazena jejimi uzivateli. A tak zakonodarce pritvrdi. Co ma motor, bude moped. Cili elektrokolo, jak uz uvadim nize, bude vyzadovat ridicak, helmu, registraci, znacku, povinne ruceni atd.

0 0
možnosti
KK

Před elektrokolem by měl kráčet muž s červeným praporkem a varovat chodce před blížícím se divostrojem. Nechápu tu laxnost našich zákonodárců.

0 0
možnosti
IF

Podvod je především název elektrokolo. Kolo je zařízení na kterém se šlape jinak nejedete. A jedete jen to co uslapete. Jakmile to má motor je to motorka a ne kolo.

0 0
možnosti
FD

Pokud motorka, pak šlapací motorka;-D

0 0
možnosti
IF

No, blíží se doba kdy elektrokolo bude zákonem zařazeno mezi "motorová" vozidla a bude podléhat stejne regulaci. Čili papíry A1, registrační značka, zákonné pojištění. A samozřejmě zákaz jízdy mimo pozemní komunikace, tedy tam kde byl primarni účel elektrokola (tedy výpomoc při turistické jízdě v terénu).

0 0
možnosti