Diskuse k článku: Škoda Auto na roztrhání. V souboji o její nový závod se země předhánějí v pobídkách

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 49
  • Poslední: 7.5. 2019 12:41
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Novák 6.5.2019 17:18

Když ptáčka lapají...

ČEZ měl mít taky podmínky pro podnikání - jenom aby Škoda nedopadla podobně.

Č. Ludvík 5.5.2019 2:37

Jen si to užívejme. Než nastoupí elektromobily, a pošlou nás do zapomnění...

J. Kostelanský 4.5.2019 18:13

Niekde som čítal článok, že Škodovka uvažuje hlavne o Srbsku a to by - napriek tomu, že Srbsko nie je v EÚ - dávalo väčší zmysel.

Problémom Rumunska a Bulharska je totiž pracovná morálka. Aj v našom meste boli 2 firmy, ktoré sa chceli ulakomiť na nižšie náklady v Rumunsku, a nedopadli príliš dobre. Jedna vyrábala kožené volanty do luxusných áut (hlavne BMW) a druhá zase do sedačky rôznych značiek - VW, Audi, Ford a pod. Obidve sa z Rumunska stiahli. Firmu, čo vyrábala sedačky, sa finančne úplne vyčerpala a ju kúpila konkurenčná firma. Firma, čo vyrábala volanty, sa chcela vrátiť do nášho mesta, ale jej bývalí pracovníci si medzitým našli iné zamestnania, a tak tiež skončila. Vychovať totiž odborníkov na šitie s kožou (obe firmy vyrábali aj kožené výrobky) je dlhodobá záležitosť a nie každý s kožou dokáže pracovať. Na rozdiel od látky sa totiž sa výrobky z kože nedajú opraviť - teda vypárať nitky a ušiť ich odznovu.

J. Kostelanský 4.5.2019 18:17

Z tria Bulharsko, Rumunsko, Srbsko je na to z hľadiska kvality práce najlepšie Srbsko. Aj u nás pracujú v strojárskych podnikoch zahraniční zamestnanci - a väčšinou sú to Srbi.

A potom je tu história: Bulhari autá nevyrábali, rumunské Dacie za moc nestáli. Fiaty zo Srbska však boli celkom obstojné.

Takže by som to tipoval skôr na Srbsko.

P. Balcar 4.5.2019 18:24

Dacia je převlečený Renault a na klesajícím automobilovém trhu roste dvouciferným tempem, historiku.

L. Papazian Ing. 4.5.2019 16:42

Podle mne Turecko není vhodný pro politickou nestabilitu a diktaturu zde, sice je to velký trh, ale to není důvod zde ještě cpát peníze a technologie a riskovat jejich zmar. Pokud se jeví za výhodné mít investici mimo EU zákony, pak určitě vhodnějším kandidátem s tradicí výroby aut je Srbsko, pokud naopak v rámci EU postavit další závod, pak skutečně je ke zvážení Rumunsko a Bulharsko. Obojí by mělo své výhody, do jisté míry by se něco mohlo subdodavatelsky stejně vyrábět tam i tam a ve výsledku by to bylo přínosné jak pro Rumunsko, tak i Bulharsko. Bulharsko je oproti Rumunsku menší zemí a používají cyrilici, což může být určitou komplikací, nikoli ale nepřokantelnou.

A. Reček 4.5.2019 16:37

V poledne náš rozhlas ve zprávách vysílal, že Němci začali letos stahovat z Číny své závody na automobilovou výrobu zpět domů. Výroba je tam pro ně už nevýnosná a je také moc daleko od nich.

A. Novák 4.5.2019 19:57

Z Číny se stahuje výroba, která se dá automatizovat. Aby se nemuseli zaměstnávat domácí dělníci.

T. Vedras 4.5.2019 15:21

Co z toho jako mame my?Smysl toho clanku nechapu, ani nechapu tu radost. Veskere zisky z toho poplynou matce a nemeckym vlastnikum, ale predevsim prijem z dani se Cesku uplne vyhne. Takze jaky uzitek?Spis duvod k nasranosti. Mnohem vetsi duvod k radosti by byl, kdyby nejaka skutecne ceska automobilka byla byla leadrem v elektromobilite a expandovala do zahranici. Zadny najemnik nezbohatl z placeni najmu, a zadny namezdni delnik nezbohatl z prace u pasu. Natozpak cesky u nemeckeho pasu. Nebo u cinskeho. Zustavaji nam tady peajtucky jen negativni externality: Zabor pudy pri tovarny, uhlikova stopa, spotreba zdroju, precpane dalnice, potreba vyssi vyroby elektriny. Tedy vlastne jen ekologicka zatez, ze ktere krome prace ve mzde nic neni.

P. Balcar 4.5.2019 18:27

35 hrubého je vám pro dělníky málo?

V. Kotas 5.5.2019 16:28

V tak úspěšné firmě jó !

J. Dürstmann 4.5.2019 12:15

Díky Německu , USA ,EU a NATO se máme jak nikdy ve své historii, škodovky jezdí po celém světě a jsou to spolehlivá auta. Ne , jak za komunistů, kdy jsme omylem vyvezli škodovky do Kanady. Proto v Severní Americe nemá Škoda už další šanci.

K. Jakubec 4.5.2019 13:48

Škodovky vyváží německá firma...pro úplnost.

J. Dürstmann 4.5.2019 14:12

Škodovky vyváží Škoda Auto, česká firma, osle nejapný.

V. Kotas 4.5.2019 16:14

Česká ? Všechny akcie patří VW, v ČR jen vyrábí pod tradiční eskou značkou.

P. Balcar 4.5.2019 18:28

a platí zaměstnace, odvání pojistné, daně, ... .

A. Novák 4.5.2019 19:59

Což bude platit i v Bulharsku, ale zbytek benefitů poplašné do Německa.

P. Balcar 4.5.2019 20:50

A co by jste rád? Vzal jim to? Znárodnil?

K. Jakubec 4.5.2019 21:32

Nějak jste se ztratil... řeč byla či je to firma.

P. Balcar 4.5.2019 21:46

Vám to došlo až teď? Bravo!

A. Bureš 4.5.2019 16:09

Nemá šanci protože je to sračka......osle.

A. Lisovský 4.5.2019 11:39

Nebýt akvizice ze strany VW, tak Škoda dneska vyrábí motory do sekaček a náhradní díly na Š120 a Favority.

A. Novák 4.5.2019 13:19

Kromě vw byl ve hře ještě Renault...na příkladu Dácie je vidět, že sekačky by se tu nevyráběly.

J. Dürstmann 4.5.2019 13:27

Porovnat Dácii a Škodovku může snad jen hovado....DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD)))))))))))))))))))))))))))))!))))))))))))))))))))(((((((

A. Novák 4.5.2019 15:46

Jde o porovnání Dácie a sekačky...

A. Bureš 4.5.2019 16:10

Renaulty jsou lepší než německý kysny.

J. Dürstmann 4.5.2019 16:17

????????????????-------((((-----(((())))))))))))))))))))) A ty jsi kdo???????????????????,

A. Bureš 4.5.2019 16:18

Já jezdim kadilakem osle. Škodovku by mohli v Americe maximálně používat na hnůj a i na to maj lepší auta.

J. Dürstmann 4.5.2019 16:26

Kadilak jeco cikánský ussmrkančně? ((((-----------)))))))))))))))))) Myslel jsi asi Cadillac , co? To je automobil rudá socko, to tvoje rodina jen vykrádá.

R. Hanuš 4.5.2019 11:34

Nadpis je zcela zavádějící. Je to stejné, jako napsat Passat na roztrhání. Škoda jen jedna z mnoha značek, které VW používá pro své technologie. O umístění nové továrny VW pro její auta značky Škoda, nebude rozhodovat nikdo z manažerů Škodovky. A jen na okraj, rovněž ten nový závod nebude mít nic společného s ČR. Do ČR z něj nepřiteče ani halíř.