Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jeep opravdu do terénu

Nová generace Jeepu Cherokee si poradí i s náročným terénem. Na běžných silnicích přitom dokáže poskytnout pohodlné svezení. Ukázal to test LN.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Croix

15. 5. 2008 11:54
Tady opravdu někomu trhlo v bedně - doplněk

O tom, že Jap vůbec neví, o čem se snaží povídat svědčí taky - pro úplnost - malý doplněk - Chrysler na autě tolik šetřil skrze tuhou zadní nápravu, že Cherokeeho vybavil touto nápravou a ještě k ní přidal pro stabilizaci v běžném provozu také pětiprvkové zavěšení. Takže spíš důkladnost. Jape, ty o tom autě nic nevíš a je ti to jedno.  Víš, osobně proti tobě nic nemám, ale takovéhle bludaření mi fakt vadí :-) 

0 0
možnosti

Croix

15. 5. 2008 10:58
Tady opravdu někomu trhlo v bedně

Evidentně se někteří přispivatelé v tom autě jednak nesvezli, jednak plácají pěkné hovadiny. To, že někomu vadí, že v testu je občas jiný auto než od VW pochválený (víceméně), bych ještě pochopil, i když o skutečný motivaci a způsobu napadení článku si myslím svoje. Že by pevná  zadní náprava pro auto určený skutečně do terénu byla "podřadné" a "levnější" uspořádání vozidla je spíš učelovým neodborným blábolením někoho, kdo chce zoufale najít dosti pitomé argumenty pro kritiku názoru autora článku (ve skutečnosti ne auta samého). Tuhá náprava spotřebuje mnohem víc materiálu než slabá ramena nezávislého zavěšení a je výrobně náročnější, zejména však je nesrovnatelně odolnější a taky umožňuje větší křížení náprav. A o to právě u terénního auta jde. Pro "Japa" má Jeep mimochodem "náročnější" modely Patriot a Kompas, ale to nejsou narozdíl od Cherokee plnohodnotná auta do terénu. Stejně jako kompletní sortiment třeba evropských SUV. Konstrukce s tuhou zadní nápravou je užívaná všemi výrobci aut pro off roady, pokud je ve výrobním programu mají. Rozhodně ne z důvodu úspory nákladů...   Ostatně věřím, že většina zájemců o motorismus to ví... Japův příspěvěk působí spíš dojmem PR....  Dodge přirozeně souvisí s Cherokeem přes společný základ s modelem Nitro. To je prostě fakt. Z výrobní řady Chrysleru žádný model s Cherokeem takto příbuzný není. Souvislost s problémy Chrysleru před 30 lety? To je dobrý vtip v celkovém kontextu testu i Japova příspěvku, asi to má ukázat, jaký je Jap odborník na auta. Ale není, ztoho se sám usvědčuje. PS: Sám jsem vlastníkem auta od konkurečního GM, Chrysler mi je jinak volnej, jen nemám rád takové žvásty...

0 0
možnosti

Pepe

15. 5. 2008 9:58
Osobni auto se spotrebou 10.5 litru?!

Ze ho dovozci aut lobujici za dovoz aut s malou spotrebou neroztraji na kusy? Bezne starsi auto ma mensi spotrebu. Jde jim o malou spotrebu, jak hlasaji, nebo se chteji jen napakovat na novych autech?

0 0
možnosti

Jap

14. 5. 2008 19:46
Tady nekomu trhlo v bedne

Nejprve o aute samem. Clanek zni, jako by " z huby vypadnul " , propagacnimu oddeleni firmy Chrysler, a pri tom je vydavan za nezavisly test Lidovek. Zrejme panu autorovi dovolili se v tom kramu svezt a on potom napsal co mu nakukali.

Pevna zadni naprava je jasne podradne a levnejsi usporadani vozidla, v porovnani s nezavisle zavesenymi koly, zvlaste pro tereni vozidla a autor clanku to mel jasne rici, ze Chrysler tady setri penize. Pokud jde o karoserii, Chrystler se postupne vzdaloval od puvodni oblibene charakteristicke karoserie az z oblibeneho vozidla udelal " zakulacene predrazene monstrum, ktere se dalo tezko rozeznat od ostatnich aut ". Diky dobremu zacatku a mozna take jmenu / Jeep /, mel Crystler s temito vozy financni uspech. Jenomze Japonci vysli ven s dobrou konkurenci, a proto se jeep cherokee po nich se svoji karoserii opici. Snizeni velikosti motoru a zlehceni vozidla je z nouze cnost, pri dnesnich cenach ropy a pri Japonske konkurenci, Chrystleru nezbyva nic jineho.

Legracni je , ze v celem clanku neni jmeno chrystler ani jednou zmineno, naopak ctenarova pozornost je odvadena Na tradici Dodge, tedy casti firmy Chrystler, zrejme za ucelem odvest pozornost od jmena Chrystler a jeho posramocene povesti .

Pro ty co to moc nesleduji, Chrystler tesne unikl bankrotu pred vice jak 30 lety, kdyz se za jeho dluhy musela zarucit federalni vlada USA. Chrystler se z toho vylizal, pod vedenim sveho tehdejsiho / a diky tomu proslaveneho / sefa Lee Iacocy a pozdeji slavil Chrystler i obchodni uspechy, hlavne zavedenim vozidel typu Jeep. Nikdo jiny totiz netusil , ze tolik lidi ve mestech v USA, kteri do terenu skoro nikdy nejezdi, si budou ochotni kouprit rekreacni vozidlo na svoji jizdu po meste a take hodne lidi do terenu zacalo jezdit. Tato jedna rada vozidel byl takovy financni uspech, ktery vytahl z bryndy do uspechu celou automobilku.

0 0
možnosti

Jap

14. 5. 2008 20:21
Re: Tady nekomu trhlo v bedne

Jenomze lide v Chrysleru , nepochopili, ze nic netrva vecne prilis spolehali na uspesnou radu Jeep a dostalise opet do potizi, a pred asi 10 lety byl opet kymacejici se Chrysler spolknut nekolikrat vetsim nemeckym koncernem Daimler Benz, jeho pobockou Mercedes Benz. Daimler zrejme ve snaze proniknout na americky automobilni trh " vyvrhnul " za Chrysler 38 miliard dolaru a koupil si za to, vice mene kocku v mechu. Tato fuze nefungovala od zacatku a v 2007 Daimler prodal , se zbavil Chryslera za, ted se podrzte , jen za 7,5 miliardy dolaru, a prodal Chrysler americke financni skupine Cerberus, se ztratou 80% puvodni ceny. Pokles v cene byl zavinen hlavne tim, ze Daimler pri koupi podcenil financni zavazky ktere pri koupi prevzal, jako byvalych zamestnancu , lekarskou peci byvalych zamestnancu a pod.

Potom se nedivte, ze se se jmenem Chrysler nikdo nechlubi.

0 0
možnosti

Ben

13. 5. 2008 17:18
Haha, s tím spojlerem?

Tím terénem se myslí obrubník?Rv

0 0
možnosti