Čtvrtek 23. května 2024, svátek má Vladimír
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Lední medvědi padají z nebe. Kvůli globálnímu oteplování

Média

  18:39
PRAHA - Desítky živých ledních medvědů se řítí z nebe volným pádem do městských ulic a krvavě se rozbíjejí o chodníky a zdi domů. Jde o nový trikový spot londýnské agentury The Mother, upozorňující na rizika globálního oteplování.

Pozor na globální oteplování, říká drastický spot foto: Reprofoto

"Jedna cesta letadlem jen v rámci Evropy vyprodukuje v průměru 400 kilogramů skleníkových plynů na každého cestujícího. To je hmotnost dospělého ledního medvěda," říká reklamní slogan nové britské kampaně. Kampaň odkazuje na webové stránky Planet stupid (Blbá planeta), věnující se problematice globálního oteplování.

"Chtěli jsme lidi konfrontovat s tím, jaký dopad na klima mají krátké lety. Lední medvědy jsme použili jako srozumitelný symbol účinnosti klimatických změn, protože ty mají přímý vliv na jejich přirozené prostředí," uvedli zástupci agentury The Mother.

Spot natočil známý reklamní režisér Daniel Kleinman, podle mezinárodního žebříčku Gunn Report v současnosti třetí nejoceňovanější reklamní režisér na světě (Gunn Report měří každoročně kreativní úspěšnost reklamních agentur, produkcí a režisérů na základě jejich úspěchů na světových reklamních festivalech. Mezi režiséry letos žebříčku dominuje Thanonchai Sornsrivichai z Thajska, na druhém místě je Andy Fogwill z Argentiny a o čtvrté místo se dělí Čech Ivan Zachariáš s Lucianem Podcaminskym z Argentiny, pozn. aut.)

Kleinmanův spot vznikl v produkci společnosti Rattling Stick, běží v britských kinech a na internetu.