Čtvrtek 2. února 2023, svátek má Nela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Ekonomika

Žijeme v době zkracování: za stejnou cenu je v obchodě kratší rtěnka i toaletní papír

Toaletní papír. | foto: Profimedia.cz

Premium
Český maloobchod v říjnu zaznamenal největší propad od dubna 2020. Tržby poklesly o 9,4 procenta. Výrobci se proto usilovně snaží přilákat zákazníky, aniž by museli výrazně zdražit. Část jich reaguje tím, že sníží množství nebo váhu výrobku. Zákazník tak dostane méně za stejnou cenu.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet první měsíc za 1 Kč

„Setkali jsme se s případem, kdy si spotřebitel stěžoval na změnu velikosti balení toaletního papíru, kde se nacházelo méně útržků,“ řekla pro Lidovky.cz ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová. Podobným směrem se vydávají také někteří výrobci kosmetiky.

Tento text je součástí prémiového obsahu pro předplatitele

Dočtěte článek až do konce

Jako člen navíc:

  • Máte k dispozici více jak 30 000 prémiových textů na Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Získáte přístup ke všem našim novinám a časopisům online a zdarma
  • Přednostně pořídíte vstupenky na koncerty v síti Ticketportal a mnohem více
Máte už aktivní předplatné? Přihlásit se

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!