Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Hyundai přijel vyjednávat

Miliardová investice na severu Moravy stále není jistá. Turecký server cihannews.com na svých stránkách sice uvádí, že automobilka Hyundai si už pro výstavbu své továrny na výrobu automobilů definitivně vybrala Česko, tuzemské ministerstvo průmyslu a obchodu to ale odmítá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jindra

24. 1. 2006 7:46
Jindra
Podpora vybraných investorů je další nesystémová socanská hovadina, která v dlouhodobém kontextu přinese naší zemi jen škody. Podporovat se má podnikání obecně a ne jen vybraní. To je jasné každému kdo podniká. Proč mám třeba já podporovat ze svých daní nějaké Korejce? To mi fakt není jasné. Domácí firmy taky chtějí podporu a ne pronásledování a vytváření nenávisti proti nim s kecy o zlodějích a tunelářích a debilními zákony socanskokomunistické sebranky.  Doufám že jim to ve volbách spočítáme a prošetří se pořádně jejich defraudace, zlodějny a lumpárny co tu napáchali za 8 let jejich hrůzovlády.   
0 0
možnosti

jano

24. 1. 2006 1:17
Hyundai+ Kia
Ten,kto vie o tom najviac,sedi v Ziline na primatorskej stolicke.V decebri ho sef Hyundai pozval do korei,dnes je jeho syn-sef Kie v Ziline.A vy sa stale skrabete na hlave z druhej strany.Nikto od nas nemoze povedat,ze majitelia Hyundaia a Kii su jeho priatelia.Ten so Ziliny si to moze dovolit povedat.Cize vsetky podstatne info su na radnici v Ziline.Ale neviem,ci Vam ich povie.
0 0
možnosti

Lister

23. 1. 2006 21:22
tak zpatky do skoly a pocitejte!
takze tu mame 13000 novych pracovnich mist za 6 miliard Kc, k tomu 10 let danove prazdniny. Pri prepoctu na jedno pracovni misto to vychazi 461538 Kc, to jsou preci vyborne podminky. Rekneme, ze by vlada zacinajicim podnikatelum vyplacela na kazde vytvorene pracovni misto takovou castku a davala 10 lete danove prazdniny, to by tu byli za chvili podnikatele vsichni :). Problem ale je v tom, ze vlada skube ceske podnikatele, hlavne ty stredni a male zivnostniky jak to jen jde a pak ukradene penize investuje do takovych megalomanii jako jsou Nosovice, jsem sam, komu to pripada naprosto padle na hlavu?
0 0
možnosti

ctenar

6. 2. 2006 9:43
Re: tak zpatky do skoly a pocitejte!
Sam nejste, taky bych za ty penize dokazal zamestat lidi.
0 0
možnosti

IT

23. 1. 2006 14:40
RECESE
Az prijde recese tak se v prvni rade dotkne prodeje NOVYCH aut / to vam rekne kazdy ekonom/ , zatimco prodej. napr. ZELI zustane defacto nedotknut. Ceska republika se chova jako vysinuty GAMBLER sazejici vse na jednu kartu .
Tosenovsky a jeho klika navic delala ramena a triky hodne smelinaru v dobe kdy vyjednavala s vlastniky pudy // napr.  100tis. uplatek mistnim obyvatelum, lzive prohlaseni o ukonceni zony atd.// v momente kdy zacli vyjednavat s Korejci tak ponizene v predklonu nabidli maximalni zakony EU tolerovane pobidky. Abych to shrnul: Ceska strana ma neco co Korejci chteji. jejich pozice k vyjednavani tedy je DOBRA. A proto jim nasi "obratni vyjednavaci" daji rovnou vse... Chtelo by se rict slovo KORUPCE ????   ... ne v "CSSR" toto slovo nema vyznam...
0 0
možnosti

lenoch

23. 1. 2006 14:11
sedřou z nás kůži
ja bych na korejce nerad dělal. Oni jsou magoři. Raději budu dělat na akcionáře z wallstreatu ten je pohodovější.
0 0
možnosti

jojo

23. 1. 2006 13:40
posledni vyjednavani
uz jde jen o dohodu zda tomu Hyundai bude soc.minister libat prdel tydne ci mesicne.
0 0
možnosti

Petr

23. 1. 2006 12:55
Hyundai ve světě
Omlouvám se pozorným čtenářům - tento text jsem umístil jako reakci na dřívější příspěvek, ale zůstal zakopán hluboko v džungli diskuse, proto jej otiskuji ještě jednou.
Nedá mi to, abych nepřipojil pár informací na téma Hyundai. Před 30 lety se svět smál japonským autům, před dvaceti korejským, dneska čínským. No, a dneska je Toyota v počtu vyrobených (a prodaných) aut v první světové trojce, Hyundai je šestý. Nejsem si jistý, jestli, víte, jak vypadá dnešní auto značky Hyundai, třeba Azera (Grandeur), Equus, nová Sonata apod. Kvalita šla nahoru raketově! A důvod, proč Hyundai v ČR? V Evropě prodávají ročně cca 330.000 aut a všechna dovážejí z Koreje, což trvá lodí 4 týdny a neumožňuje pružně reagovat na poptávku trhu. Takže závod s roční produkcí 300.000 aut, jaký má být v Nošovicích, má celý roční objem prodaný už 1. ledna... Mimochodem, ze stejného důvodu Hyundai otevřel loni na jaře závod v Montgomery, Alabama, USA (roční prodeje v USA přes 300.000). Nebo si fakt myslíte, že Korejci šli do Ameriky za levnou pracovní silou...? Pro přehled - Hyundai má v současnosti výrobní závody v těchto zemích: Korea (3) a po jednom v Japonsku, Číně, Indii, Turecku a USA, v Evropě žádný. Tedy všude tam, kde je poptávka a kde roční prodeje garantují rentabilitu takovéto investice. A detail pro puntičkáře: turecký závod v Izmiru je zaměřen na výrobu pro Blízký a Střední Východ a Afriku (jiné tlumiče, klimatizace, apod.).            
0 0
možnosti

martinius

23. 1. 2006 13:43
Re: Hyundai ve světě
prirodzene. aj o talianskych fiatoch sme si mysleli, ze budu raz kvalitne. a dufame v to uz asi sto rokov... snad sa toho dozijeme, kym firma neskrachuje .
0 0
možnosti

vasermon

23. 1. 2006 12:01
Severní Morava
Docela by mě zajímalo, kde se podle vás nachází Severní Morava, protože v Nošovicích určitě ne. :) Ale on pojem "Slezsko" Češi z Čech užívají asi, jen když se chválí, jaký kus země k jejich království patří. :)
0 0
možnosti

antiklaus

23. 1. 2006 11:55
Daně
Někdo říká, že když korejci nebudou platit daně, tak z toho stát mít nic nebude. Ale to není pravda. Továrna přinese 13tis pracovních míst. Teď dostávají od státu podporu nebo soc. dávku, řekněme v průměru na jednoho to dělá 6000Kč. To je miliarda za rok.
Když budou pracovat, nebude jim stát dávat nic, naopak oni budou platit daně cca půl miliardy za rok. Takže jen na tomhle se hospodaření státního rozpočtu zlepší o 1,5 mld. za rok.
A to nepočítám odvody do zdravotního pojištění a nepočítám placení daní subdodavatelů, to jsou taky obrovské částky.
0 0
možnosti

RobertR

23. 1. 2006 12:02
Re: Daně
Většinu pracovních míst získají občané Polska a Slovenska.  Jejich rodinám bude nutno od data nástupu jejich zástupce do zaměstnání začít paltit veškeré sociální dávky. Po ukončení pracovního poměru Slovákem bude nutno platit jeho podporu v nezaměstnanosti a soc. dávky na Slovensko až do doby jeho nového nástupu do zaměstnání. Při fluktuaci běžné v autoprůmyslu to dělá desítky tisíc lidí za rok.
0 0
možnosti

Hop

23. 1. 2006 11:47
ods
Antiklaus ma super pravdu
0 0
možnosti