Hyundai ve světě
Omlouvám se pozorným čtenářům - tento text jsem umístil jako reakci na dřívější příspěvek, ale zůstal zakopán hluboko v džungli diskuse, proto jej otiskuji ještě jednou.
Nedá mi to, abych nepřipojil pár informací na téma Hyundai. Před 30 lety se svět smál japonským autům, před dvaceti korejským, dneska čínským. No, a dneska je Toyota v počtu vyrobených (a prodaných) aut v první světové trojce, Hyundai je šestý. Nejsem si jistý, jestli, víte, jak vypadá dnešní auto značky Hyundai, třeba Azera (Grandeur), Equus, nová Sonata apod. Kvalita šla nahoru raketově! A důvod, proč Hyundai v ČR? V Evropě prodávají ročně cca 330.000 aut a všechna dovážejí z Koreje, což trvá lodí 4 týdny a neumožňuje pružně reagovat na poptávku trhu. Takže závod s roční produkcí 300.000 aut, jaký má být v Nošovicích, má celý roční objem prodaný už 1. ledna... Mimochodem, ze stejného důvodu Hyundai otevřel loni na jaře závod v Montgomery, Alabama, USA (roční prodeje v USA přes 300.000). Nebo si fakt myslíte, že Korejci šli do Ameriky za levnou pracovní silou...? Pro přehled - Hyundai má v současnosti výrobní závody v těchto zemích: Korea (3) a po jednom v Japonsku, Číně, Indii, Turecku a USA, v Evropě žádný. Tedy všude tam, kde je poptávka a kde roční prodeje garantují rentabilitu takovéto investice. A detail pro puntičkáře: turecký závod v Izmiru je zaměřen na výrobu pro Blízký a Střední Východ a Afriku (jiné tlumiče, klimatizace, apod.).