Diskuse k článku: Podnikatelé budou mít levnější všechna auta

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 41
  • Poslední: 4.3.2009 14:18
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
4.3.2009 12:24

A co nepodnikatelé?

Jak k tomu příjdou lidi, co využívají auto jako dopravní prostředek do práce? V podstatě je to pro toho člověka nástroj k obživě, protože by se do té práce jinak nedostal. A když jsme u toho, tak i ten podnikatel používá svého Passata na týdenní nákupy, na chatu, na dovolenou...

Je to nespravidlé! Měli by ten odečet nechávat pouze na dodávky, popř. speciálně upravená osobní vozidla (viz Roomster Praktik)

4.3.2009 12:30

Re: A co nepodnikatelé?

No a kdo říká, že je život spravedlivý ;-) Tohle tu mělo být už dávno. Nicméně by byla asi o něco spravedlivější ta varianta, že by si firma hmohla odečíst pět sedmin z DPH, to jest že pět dní se jezdí autem služebně a o víkendu pak soukromě. Dotyčný si mimochodem může pořídit živnosťák, stát se plátcem a pak si DPH odečíst, jako ostatně u všeho ostatního, právě ten stav kdy pouze u osobáků odečítat DPH nešlo, byl velmi nespravedlivý.

4.3.2009 14:18

Re: A co nepodnikatelé?

S Roomstrem se nedá jet na nákup nebo na chatu?

4.3.2009 10:57

na odpočtu DPH jsou preferovány lidé s ičem

a firmy budou moci poslat víc peněz do do dańového ráje  - víc než 8.000 firem podnikajících v ČR má oficiálně sídlo v daňovém ráji a DPH na je mimo daní jejich zaměstnanců jediná možnost jak je zdanit.

Ze šrotovného by by přece jenom z DPH něco do státní kasy zbylo plus zisk ze zdravějšího prostředí pro nás všechny. A ne jen trestat jejich vlastnictví poplatkem při převodu !

p.s. Kalousek by měl zaplatit ze svého propad příjmu eráru za 4 měsíce co o tom začal plácat ;-€

4.3.2009 11:04

Re: na odpočtu DPH jsou preferovány lidé s ičem

Snížení daní nepřinese efekt hned, ale zaručeně ho přinese - v podobě oživení ekonomiky a možnosti později z ní zase ždímat daně.

Naopak zvýšení daní (které navrhuje ČSSD) ekonomiku dusí. Laissez faire!

4.3.2009 12:31

Re: na odpočtu DPH jsou preferovány lidé s ičem

šrotovné je přeci naprostá blbost, proč ze společných peněz někomu dotovat nákup auta! PANEBOŽE!!!

4.3.2009 10:11

to už není co dodat....

 mrkněte na nový portál kliknetezde.cz

:-)

4.3.2009 9:45

Sobotka

Tady je krásně vidět, že socialistický exministr financí nikdy nepracoval, kdyby pan Sobotka nestrávil celý svůj dospělý život v politice, tak by věděl, že drtivá většina podnikatelů si kupuje naprosto standardní vozy střední a nižší třídy. Vůz je pro ně jen normální prostředek pro podnikání a navíc náklokdo chce provokovat klienty ve stylu - Podívej, co si na nás nahrabal, že si může dovolit takového sporťáka.  Opravdu luxusní auta si pořizuje jen nejvyšší podnikatelská třída - a i to má svůj účel - stýkají s takovou sortou lidí, že prostě musí reprezentovat.

4.3.2009 9:56

Re: Sobotka

Za 8 let vlády ČSSD si jakýkoli podnikatel mohl koupit například Porsche Cayenne Turbo v ceně cca 3,5 milionu v úpravě N1 a také si nechat vrátit DPH. Mimochodem - ta luxusní mnohomilionová fára s kouřovými skly se začala v Praze masově objevovat za vlády právě ČSSD - čímpak to asi bude ?

4.3.2009 9:56

Re: Sobotka

Protože Roko Paroubek je geniální.

4.3.2009 10:59

Re: trikatel Jindra

v mládí jsi rozkulačoval vesnice a teď v 70 jsi zapsklý modrobolševik (Y)

4.3.2009 11:07

Re: trikatel Jindra

Ne já jsem s Rokem okrádal v RáJi hosty, veksloval bony s Mrázkem a chodil práskat na STB.

4.3.2009 9:27

nechápavý Sobotka

DPH platí konečný spotřebitel. Je to příjem státu. To že jej stát vrátí, nebudeme platit z daní, jak si představuje sociál Sobotka, ale vrátí se daňovému polatníkovi, který je zaplatil. Bývalý pan ministr financí ani nezná základní pravidla DPH a hraje tak jen na populizmus a neznalost lidí. Na žádné Porsche lid český nikomu nepřispívá.

PS. Porsche nemám ani jej nechci.

4.3.2009 9:35

Re: nechápavý Sobotka

Zatím co Pepík s příjmem 15.000,- měsíčně zaplatí za auto kupní cenu včetně daně, podnikateli Frantovi s příjmem150.000,-  daň za sejné auto stát vrátí. Spravedlnost v pojetí ODS.

4.3.2009 9:47

Re: nechápavý Sobotka

Pepík s příjmem 15.000 také není žádným tahounem hospodářství. Platí málo na daních, platí málo na SZ a ZP. Nenese rizika podnikání, nezaměstnává lidi, není tolik zapojen do trhu jako podnikatel...

4.3.2009 9:52

Re: nechápavý Sobotka

Jestli to nebude tím, že z každé vydělané koruny nemusí Pepík odvést státu 19 % na DPH jako podnikatel Franta. Ročně tak Pepík odvede státu na DPH 0,- Kč a podnikatel Franta 342.000,- Kč. Mám pocit, že podnikatel Franta už má dost "předplaceno" na vrácení DPH za auto.

4.3.2009 9:58

Re: nechápavý Sobotka

Podnikatel už daň odvedl když si chce koupit auto, ty vole a to daň ze zisku. Nevím proč by měl platit daň ještě jednou.  

4.3.2009 10:49

Re: nechápavý Sobotka

Máte v těch daních zmatek, jste volaaký zmetený.

4.3.2009 11:01

Re: nechápavý Sobotka

zaměstnanec ovšem už platil daň z příjmu, o podnikatele to jisté není, pokud přijmy prohání daňovým rájem.

4.3.2009 10:10

Re: nechápavý Sobotka

Pepík také neodvádí státu přijatou DPH jako Franta. Nikdo Pepíkovi nebrání aby se stal plátcem DPH.

4.3.2009 10:30

Re: nechápavý Sobotka

on ten "podnikatel" není jen Franta, ale třeba i Česká pošta nebo Pepíkův zaměstnavatel, který to auto potřebuje ke své činnosti , a touto vratkou získá prostředky právě na jeho další setrvání ve firmě, aby jej nemusel vyhodit.

Kapišto Stelo, nebo ještě polopatičtěji?

4.3.2009 9:46

Re: nechápavý Sobotka -Vraťte se do školy

DPH - až na výjimky - nyní podnikatelé platí každý cca v návaznosti na svou spotřebu. Pokud někdo platí méně (nebo vůcbec) znamená to výpadek pro potřeby zajišťované pro všechny. Máte za to, že když si koupí podnikatel "sociálku" offroad (prř. BMW) místo za 2.5 milionu za 2 miliony že tím zničí krizi?

4.3.2009 9:51

Re: nechápavý Sobotka -Vraťte se do školy

Jde o to, jestli si vůbec to auto koupí nebo nekoupí - když si ho koupí, tak podpoří prodejce - tím pádem i zaměstnance prodejce a obchodní partnery prodejce - a zvýšený zisk obchodníků si stát může zdanit. Ovšem ještě lepší (a častější) varianta bude ta, že si podnikatel koupí auto od výrobce, který působí v ČR.

4.3.2009 10:41

Re: nechápavý Sobotka -Vraťte se do školy

Off-road za 2 mega bude ovšem v kategorii N1 (opatřením zvaným "mřížka"), takže odpočet DPH je možný i teď. Tohle opatření se týká těch referentských Fabií a podobných vozidel, která se na N1 předělávají těžko, případně se tím formálním předěláním (mřížkou) znehodnocují (Fabia např. je potom v TP vedena jako čtyřmístná).

4.3.2009 9:23

Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá

 10 "hloupých" vlád zemí EÚ zavedlo šrotovné, které zvedlo prodej automobilů takovým způsobem, že Šoda znovu najela na plnou výrobu. Naše "chytrá"  vláda naopak vymyslela cosi, co pomůže pouze těm, kdo pomoc nepotřebují. Jsme vřed Evropy stejně tak, jako jsme byli třeba v době husitů. Jen tak dál soudruzi. A výbuch zazní naposled.

4.3.2009 9:44

Re: Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá

nenapadlo vás nikdy, že třeba existuje zvýšený zájem o nová auta díky jejich neustále klesající prodejní ceně ? To šrotovné v tom až tak roli nic moc nehraje. Za několik měsíců, po vyčerpání poptávky, bude šrotovné akorát pro srandu králíkům.

4.3.2009 9:53

Re: Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá

Ne, v Německu už dávno byly zveřejněny statistiky, že zavedením šrotovného začali Němci kupovat ve velké míře auta z Čech. I Škodovka toto nedávno potvrdila.

4.3.2009 9:59

Re: Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá

Chytrá Stelo, zkus se ode dneška za cca 3 měsíce zamyslet nad tímto svým příspěvkem. Nápověda : Škoda v té době už bude opět zavádět volné pátky, možná i čtvrtky ...

4.3.2009 8:56

Z mého života I.

ZV KSČ Severočeských drah a ZV Lidových milic v Ústí nad Labem mne v r. 1977 doporučily ke studiu na dopravního inženýra ve VŠ dopravní v Žilině. Bylo mi tehdy krásných 26 let a právě ten rok jsem při oslavě vítězství československých pracujících konaného v sídle KV KSČ ke dni Vítězného Února 28. 2. 1948, poprvé poznal náruč ženy, kypré snědé uklizečky pracující v budově KV KSČ, soudružky Eržiky Horváthové-Džuganščukové-Messárošové, tehdy maminky osmi roztomilých snědých čiperů. Po zahájení vysokoškolského studia v Žilině mně vedoucí katedry marx-leninismu, která na VŠ dopravní patřila k nejuznávanějším v ČSSR, soudruh profesor Jaššo objasnil, že jsem rozený talentovaný marx-leninský filosofický myslitel a praktický aplikátor a nikoliv přímo studijní typ, který potřebuje znalosti teprve pracným studiem postupně získávat a že pro VŠ dopravní, mého zaměstnavatele i mne, bude nejlepší, když své vysokoškolské studium zkoncentruji do 14. denního kurzu o aplikacích prvků komunismu v tehdejší reálné socialistické společnosti, který vedl samotný profesor soudruh Jaššo. Shodli jsme se se všemi stranickými složkami na uvedeném řešení, které jsem pochopitelně osobně uvítal i k tehdejšímu svému citovému zaujetí ve svém a Eržičině bydlišti v Ústí nad Labem.

4.3.2009 8:56

Z mého života II.

Stranické a bezpečnostní složky Severočeské dráhy a Krajské správy SNB a STB mi povolily ode dne 7.11.1977, tedy od 60. výročí Velké Říjnové Socialistické Revoluce, používat čestný titul inženýr - železniční projektant - absolvent univerzitního politického školení aplikovaného komunismu při VŠ dopravní v Žilině v r. 1977, ke kterému jsem obdržel diplom a krásnou kovovou rudou medaili s profilem hlavy myslitele V. I. Lenina vyvedeného úplně jako ve zlatě. Obdržel jsem tehdy i neomezenou drážní volnou jízdenku na všechny železniční tratě v ČSSR, kterou používám dosud, avšak bohužel po rozdělení státu již pouze v Čechách a na Moravě. Umožňuje mi to však pořád bezplatně cestovat všude kde potřebuji a dopřávat si při tom pěnivého pivínka co hrdlo ráčí, aniž bych se vystavoval postihu od policie. Problémy s omezenou kapacitou WC v zařízeních Českých drah řeším šikovně plenou, kterých je nyní na trhu díky úspěšné kapitalistické kupónové privatizaci profesora Klause již dostatek a ve velkém výběru. Samozřejmě, že jsem záhy po listopadu 1989 pochopil nesprávnost komunistické filosofie a že jsem odložil nevhodný stranický průkaz a stal se pravověrným ctitelem vynikajícího pravicového profesora Klause a jím založené ODS. Myslím, že ještě letos však přestoupím do Profesorovy nové euroskeptické strany Libertas CZ. Doufám pevně, že mi volná drážní jízdenka na veškeré tratě ČD zůstane nadále zachována. 

Najdete na Lidovky.cz