Diskuze
Překvapivé emise na silnicích: brzdy a pneumatiky znečišťují prostředí více než výfuky
Děkujeme za pochopení.
J85i14ř69í 25J64e77d72l66i30č28k29a
Samozřejmě - velmi účinná metoda zhoršování životního prostředí ve městech je zběsilé využívání přednosti chodců na přechodech, kde se dá často pár vteřin počkat a nechat auto projet, ale řada lidí využívá svých pár vteřin slávy, vstupem na přechod donutí auto k zastavení a pozdější akceleraci, kdy se samozřejmě produkuje nejen víc emisí, ale opotřebovávají se brzdy a pneumatiky.
J69i74ř55í 77K32a61r31b98a20n
Brzdy: K otěru z brzd dochází jen při brzdění. Efektivní řešení - snažit se o plynulost provozu, tím nutnost brzdit klesne na minimum. Otěr z brzd musí být nutně vyšší u těžších vozů. Efektivní řešení - snaha o co nejlehčí vozy.
Co děláme my? Pravý opak.
Pneumatiky: K vysokému otěru pneumatik dochází hlavně při brzdění a akceleraci. Efektivní řešení - snažit se o plynulost provozu. Otěr z pneumatik musí být nutně vyšší u těžších vozů. Efektivní řešení - snaha o co nejlehčí vozy.
Co děláme my? Pravý opak.
Také se vám zdá že dnešní svět je postavený na hlavu?
V87á30c50l59a52v 62M36e89d58e16k
mám čtvrtým rokem hybridní Toyotu. Jediná "závada", kterou řeším každý rok při garančce je vyčištění zaoxidovaných kotoučů. Díky rekuperaci brzdím tak málo, že se nevyčistí od rzi běžným provozem - i když jezdím téměř denně. A u elektromobilů je rekuperace ještě silnější. To je hlavní důvod, proč VW na svojí elektrickou platformu dal zadní bubnové brzdy. Takže otěr z brzd je i přes vyšší hmotnost jednoznačně nižší.
Pokud jde o otěr z pneumatik, je to "ano, ale". Není sporu o tom, že vyšší hmotnost vyšší otěr způsobí, ale zdaleka to není jen v hmotnosti. Elektromobily používají užší pneumatiky s nižším valivým odporem, mají lepší rozložení hmotnosti, nižší těžiště. To všechno jsou faktory, které otěr z pneumatik snižují, takže ho elektromobil má nižší, než by ho mělo stejně těžké spalovací auto.
V32á58c78l17a76v 80M54e95d60e55k
"Navíc emise z brzd a pneumatik s nastupující elektromobilitou podle všeho ještě porostou. Elektromobily jsou totiž výrazně hmotnější než běžná auta se spalovacími motory, takže jejich pneumatiky i brzdy vykazují výrazně vyšší míru otěru."
Co je to za blábol? U pneumatik nejspíš ano (ale ani tam to nebude žádné drama), ale u brzd je to jednoznačně nesmysl.
M84i69l98a47n 84V83a74r97g90a
Nože sa pozrite pán redaktor na tie hodnoty v mg a gramoch na kilometer u vašich údajov. Nejako mi to tam nesedia tie čísla
K88a34r63o96l 82C29h65w21i24s45t76e71k
Kdo chce psa bít, vždy si hůl najde. Tady vůbec nejde o nějaké emise, ale o nenávist k osobní individuální automobilové dopravě, povýšenou na náboženství EU.
P21e94t34r 47Š26o76l70c
Takže nám k dopravě už zbývá vlak, tramvaj a vůz tažený voly.
I55v80a75n 13K58a42z44i80m60o15u77r
...vůz tažený voly.V tom voze už jedeme a táhnou ho ti z vedení EU!
M51i24r59o25s44l75a68v 60K94a87š21p69a40r
Takže, jak tak koukám, úplně v klidu: emise z motoru nejsou problém, hlavní je zbytečně nebrzdit a nesmýkat se!!! No vida
P83e83t73r 73P74a98v68l17í14č52e20k
Mnohem těžší elektromobily spotřebují nejen mnohem více gum.
N92i61k22o94l60a 58S78c64h80m81i43d20t
Drobná oprava: elektroauta brzdí rekuperací kdykoliv to je jen trochu možné, opotřebení brzd je znatelně nižší už u hybridů bez ohledu na vyšší hmotnost.
S45t52a73n58i70s16l84a15v 19J44e20l17e15n
Pneumatiky to ale mohou dorovnat.
P31e53t63r 95M56a50s16n63e92r
Takže mladý můžou přestat panikařit! Leda že by v budoucnu chtěli rezignovat na osobní dopravu! :D